Brændt tandkød?? {{forumTopicSubject}}
Vi har lige hentet en meget omtåget Cazzandra hos dyrlægen efter en tandrensning.
Hun havde betændt tandkød og det lugtede ikke godt.
Dyrlægen siger så at de har brændt (?!) det dårlige tandkød af fordi katte selv danner nyt og at det er den måde de er best kan gøre tingene godt igen på.
Har i prøvet /hørt om det før, for det havde vi ikke og det kommer virkelig bag på mig at man gør sådan?
Det ser faktisk meget pænt ud inde i munden. Ikke noget med at det ligner et brandsår eller noget på nogen måder.
Hun har fået den der 12døgns antibiotika vaccine og noget smertestillende der virker i et døgn.
Synes bare det lyder voldsomt? Brændt tandkød? :S
Derud over sagde han også at man ikke vidste hvorfor nogen katte fik dårligt tandkød og at der ikke var noget man ku gøre ved det.
Vi fodre med Hills t/d allerede nu for det er det eneste de tygger i herhjemme. Er der andet i kender til og kan anbefale? Vi har tidligere brugt bucacat også men syns ikke det giver specielt meget pote.
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
Men det er rigtigt at nogle katte bare har tendenser til dårligt tandkød, fx. kan det også skyldes en kronisk calicivirus, men jeg har før hørt om at dyrlæger brænder tandkød.
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 26 Svar: 506
Har forsøgt med tandbørstning fra hun var helt lille men det er umuligt. Har ikke forsat med at prøve på det for vil ikke stresse hende og få det vendt til at hun opfatter os negativt hver gang vi prøver tage hende op fx. Hvis du forstå hvad jeg mener
Mener jeg har hørt nogle linjer mco døjer mer med det end andre også? Kan bare ikke rigtig finde noget om det synes jeg.
mar 2007
Det vil jeg gøre. Har heldigvis lidt vådmad vi fik med i hatten sidst vi bestilte grus. Ellers ikke det vi plejer ha i huset så meget.
Lyder det ikke af lidt at det smertestillende kun virker i et døgn? Jeg ville da nødigt brændes i munden og ikke ha smertestillende efter en dag :S
mar 2007
Spurgte om vi ikke skulle ha nogle piller med hjem til efter det men det var overhovedt ikke nødvendig sagde han
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
Brændt tandkød??