{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Foderallergi - what to do? {{forumTopicSubject}}

Hey alle lige en opdatering herfra, det går rigtig godt med Gaia hun har ikke haft et epileptisk anfald siden August og trives generelt rigtig godt. Dog har vi i længere tid lagt mærke til Gaia slikker sig meget, specielt på maven og er blevet mere og mere hårløs dernede, samt hun får små sår. Dyrlægen kiggede på det i September hvor Gaia fik en body på og vi fik noget kløestillende creme - det fungerede bare ikke, hun var ikke glad for bodyen og ville ikke gå på toilet så vi tog den af hende igen - vi fortsatte dog med cremen indtil nu, dog uden virkning.

I tirsdags tog vi så til dyrlæge igen fordi hun skulle have taget blodprøver i forbindelse med sin epilepsi, de var i øvrigt rigtig fine - intet at se.
Samtidig bad jeg dyrlægen tage et kig på hendes pels og hun var ikke i tvivl om foderallergi - skal siges det var en anden dyrlæge der kiggede på hende første gang. Så nu er Gaia og og de andre katte kommet over på specialfoder, dog har vi problemer med vådfoderet.

Gaia har ALTID været meget glad for vådfoder og har ofte fået f.els topic fra Aldi men det er så slut nu, vi har købt flere slags vådfoder som hun kan tåle men hun vil ikke have det. Vi har også prøvet at købe vådfoder med andre proteinkilder end fx oksekød og kylling som er det hun med størst sandsynlighed er allergisk overfor. Vi brugte en mindre formue på flere forskellige slags fra Real nature og intet vil hun have! De andre æder det dog med stor appetit - men det var jo ikke lige det der var meningen. smiley

Så har i nogle ideér?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foderallergi - what to do?
  • #1   25. jan 2020 I har tjekket alle typerne af topic?
    mine gider dem ikke, så har ikke tjekket indholdet af dem, men der er jo en med fisk

    disse er til allergi katte
    https://www.zooplus.dk/shop/kat/tilskudsfoder_specialfoder/allergi
    har ikke nogen katte med foderallergi. Men mærker som Miamor og mac er i høj kurs her i huset


  • #2   25. jan 2020 Har du prøvet med råt kød?

    Det kan mine bedre lide end vådfoder.


  • #3   25. jan 2020 Allergifoder = singel protein: Macs fra zooplus både tør og våd

  • #4   26. jan 2020 Jeg ved ikke om jeg husker rigtigt, at hun er på epilepsimedicin ? Og er allergien kommet til efter? For så vil jeg lige gøre opmærksom på, at epilepsimedicin er rigtigt slem til at give hudproblemer med kløe, en af grundende til, at jeg måtte stoppe med det, da jeg oven i den allergiske eksem, var ved at udvikle en ny hudlidelse og den er blevet meget meget bedre efter stop af medicinen, men det kan være et stort dilemma.
    Men hvis du ikke ser forbedring ved, at give allergikost ( som kan tage en del tid at udrede) så kan medicinen være skyld i kløe og irritation, men jeg håber du finder en løsning.


  • #6   26. jan 2020 Anja: Jeg påtænker næste måned at købe flere varianter hjem fra zooplus som hun kan prøve og smage smiley Hun vil desværre ikke have topic mere - har dog købt det til dem i flere år men pludselig gider hun det ikk mere.

    Sarah: Det er prøvet og der gider hun ikke, har prøvet flere slags fisk b.la - hun vil gerne have hakket oksekød men hakket kød mener jeg ikke er godt.

    Jette: Hun er på medicin ja, hun var allerede før sine anfald begyndt at blive lettere skaldet på maven, men slet ikke i samme grad. Dyrlægen sagde vi skulle se tiden an, og det var cirka i April/Maj hun var til dyrlæge i forbindelse med vaccination. Har godt hørt medicinen kan være skyld i det - men som du siger skal vi se om allergifoderet osv har en virkning ellers tager vi den derfra.

    Lotte: Vi har snakket om at vi evt skal få undersøgt hvad hun præcis er allergisk overfor, men pt så venter vi lige lidt og ser om det her ikke hjælper. Ja dyrlægen snakkede om det samme som dig, vi planlægger at få det testet for hvis det f.eks er korn er det jo rimelig nemt at finde foder hvor dette ikke er i.
    Ved godt vi skal vente et pr måneder, vi er lige begyndt så forventer ikke resultater lige med det samme smiley


  • #7   26. jan 2020 hvad siger hun til dette?
    https://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/cosma_nature

    her er den med tun og den med laks bare IN


  • #8   2. feb 2020 Nu ved jeg ikke hvilket præparat hun får, men jeg pumper min krop med forskellige slags, har derfor både prøvet kløe, som kunne tages med antihistamin, men andre slags kan give en direkte allergisk reaktion. Andre igen kan forstyrre hormonerne - og siden det er maven, så er det vel ikke fordi hun hypersoignerer?

    Det glæder mig at høre, at hun trives på medicinen. Jeg så for nyligt en kat her fra området som også har epilepsi og som skulle have været aflivet august 2018!!
    Jeg bliver glad i låget.


Kommentér på:
Foderallergi - what to do?

Annonce