{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
405 visninger | Oprettet:

3uger's killinger {{forumTopicSubject}}

Hvad skal der snart til at ske........?

altså hvornår skal jeg tænke på, at lave en mindre kravlegård eller noget der ligner.... altså hvornår begynder de er komme ud og gå....

hvad med tørfoder??

hvornår kan de se??? altså de har øjne og har haft det siden d. 24april - og deres hørelse hvornår begynder de at reagere på min stemme osv...

jeg søger bare viden for, at gøre deres tilværelse best for dem - og ikk mig...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3uger's killinger
  • #1   2. maj 2008 Hejsa Kiki....det er forskelligt fra kuld til kuld...men når de selv viser ingeresse for at kravle ud af deres fødekasse er det nok tiden til en kravlegård (ca. 3,5-4 uger). I kravlegården skal deres fødekasse være, en lille tissebakke (moderen vil måske bruge den....og så er der grus ud over alt) en skål med vand samt i starten lidt opblødt tørkost fra evt. Royal canin samt noget tørkost til helt små killinger. DU kan også give dem kogt kylling eller fisk - men kun i små mængder da der ikke er bla. nok fedt i.
    Det er en god idee at sætte dem på bakken og tørre dem i rumpetten med en fugtig klud så de lærer hvad man gør der.
    De små killinger kan sagtens finde på at spise af gruset.
    Når de starter på tørkost skal du være meget obs på at de får drukket nok - da tørkosten kan tørre dem ud og de får væskemangel.
    Ved 5 uger alderen er det en god idee at give dem en ormekur med Panakur -. ikke MILBERMAX.
    Køb også noget zoolack til deres maver, da de kan reagerer på den nye mad.

held og lykke anna

• #2   2. maj 2008 Halløj Kiki smiley
    Når de begynder at søge mod kanterne og rejse sig op,er det tid til en kravlegård.
    Jeg laver en lille en på ca.½-1 kvm og sætter samtidig en lille kattebakke ind + en lille skål vand.
    Læg gerne en voksdug i bunden,for du vil helt sikkert få nogle små våde missefødder rundt omkring,når de træder op i vandskålen...:-)
    Når de er ml.3-4 uger plejer jeg at tilbyde noget blød mad,f.eks creme fraiche 18 % rørt op med torskerogn,det dufter godt og animere dem til at smage på det.
    Jeg holder dem på blød mad en uges tid og sætter derefter Royal Canin's Babycat tørfoder ned til dem,det er ganske småt og efter min mening det bedste til at starte dem op på.

• #3   2. maj 2008 oki jeg takker mange gange.. Ja der er en som var modig idag og kravlede ud af kassen. nu er kanten også kun 5cm og tæppet er så tykt at det går lige til kanten.. men hun kom godt nok hurtigt ind igen LoooooL

Jamen jeg vil da prøve, at sætte noget ned til dem efter weekenden.... så kan jeg se hvordan de tager det - men de virker ikk til at vil andet end mors patter....

de virker som om de lige skal have en uge mere til at vokse i.. ved ikk om det giver nogen mening overhovedet.

Men de løfter hovedeet og kigger rundt. så de må da være snart være klar til at komme på benene...

Kommentér på:
3uger's killinger

Annonce