Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Huskat - blanding af racer
  • #1   5. maj 2008 <b>Hvad er forskellen? </b>
    Blandning af racer er hvis faren f.eks. er Maine coon og moren er hellig birma

<b>Er en husket ikke det man i almindelig tale kalder en europæisk korthårskat? </b>
    Nej en europæisk korthårskat er en race for sig.

<b>Kan en huskat være langhåret? </b>
    Ja det var min den gamle kat i hvert fald . Og faren og moren var huskat . Men det kræver at en eller begge forældre er bærer af langhårs genet.

• #2   5. maj 2008 sådan tror jeg i hvert fald det er smiley

• #3   5. maj 2008 altså en blanding er vel kendetegnet af at man kender racen på begge forældre og ved at de er blandet af to eller flere racer, hvor en huskat som regel er når faderen er ukendt, eller en race for sig.

Ja en huskat kan være langhåret (se evt. Heidi W's Kira, en smuk rød langhåret huskat). Så er der jo blandet en langhåret kat ind hos begge forældre et eller andet sted, men man ved ikke hvornår, ergo er hun huskat..

• #4   5. maj 2008 <b> Nej en europæisk korthårskat er en race for sig.</b>
    Hvorfor er denne race ikke opført på KG mon?

<b>Så er der jo blandet en langhåret kat ind hos begge forældre et eller andet sted, men man ved ikke hvornår, ergo er hun huskat..</b>
    Det vil jeg kalde blanding af racer.........

• #5   5. maj 2008 Lise Ø: det er den også, den kaldes Europe

• #8   5. maj 2008 Når både mor og far er huskat, men får langhårskilling skyldes det at begge katte bærer et langhårsgen. Dette gen kan stamme helt tilbage fra tipoldeforældre, så langt langt ude er det en blanding, men uden stamtavle kan du ikke vide det.
    To huskatte giver huskattekillinger
    to forskellige racer giver blandinger
    Det ville være min sondring

• #9   6. maj 2008 Racen Europè er ikke det samme som den ældste race i europa........den europæiske korthårskat..........det er jeg faktisk ret sikker på.
    Jeg takker jer alle for jeres svar.......

• #10   6. maj 2008 Fra og med 1946, blev det muligt for ejere af nationale korthårskatte med et vist udseende at få disse katte registret med racenavnet "Svensk Huskat" i Svenska Katteklubben
    Racenavnet ændredes til Europæisk Korthår og senere til Europé.

• #11   6. maj 2008 Kopieret fra nettet:

Européen er en stambogsført racekat, som er fremavlet af vore nationale populationer af fritlevende tamkatte.

Europeens oprindelse er tamkatte fra fritlevende kattepopulationer i Norden.
    Man kan sige, om denne kat, at den svarer til "vildtypen" af katten i den vestligeverden.
    I racekattesammenhæng er det bedre at anvende begrebet "grundtypen" af racekatte i den vestlige verden.
    På grund af det koldere klima er den oprindelige kat i Norden grovere i kropsbygning end de frit levende katte i det sydlige Europa.
    Tanken med at tage vare på katte fra de fritlevende nordiske populationer var at skabe og bibeholde den, som en national i det store hele ikke modificeret dvs.oprindelig racekat.

Racen burde betragtes som en "landrace"; den er en skat set ud fra alle tænkelige synsvinkler, og den bør dermed vurderes meget højt af enhver katteelsker for sin egen skyld! Vi har faktisk kun een korthåret Nordisk Nationalrace.
    Der tilkommer vor egen racekat al respekt, ikke mindst fordi det er en af de absolut ældste registrerede racer indenfor FIFe.

• #13   6. maj 2008 Felis F: bare ærgeligt at folk ikke kan lide den gode gamle huskat mere smiley Vi ser dem sgu snart ikke mere, næææ folk skal have blandinger, for kun langhårede katte er IN idag.. det ser man jo tydeligt i markedsannoncerne. Selv smukke huskatte, sælges som blandinger osv... bare for at blive solgt, skal de jo være blandet med racekat. ØV

Kommentér på:
Huskat - blanding af racer

Annonce