3.619 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Huskat - blanding af racer Huskat - blanding af racer
Hvad er forskellen?
Er en husket ikke det man i almindelig tale kalder en europæisk korthårskat?
Kan en huskat være langhåret?
Ja det var en del spørgsmål.........nogen der har lige så mange svar?
0 synes godt om
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 93 Svar: 600
Blandning af racer er hvis faren f.eks. er Maine coon og moren er hellig birma
<b>Er en husket ikke det man i almindelig tale kalder en europæisk korthårskat? </b>
Nej en europæisk korthårskat er en race for sig.
<b>Kan en huskat være langhåret? </b>
Ja det var min den gamle kat i hvert fald . Og faren og moren var huskat . Men det kræver at en eller begge forældre er bærer af langhårs genet.
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 93 Svar: 600
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Ja en huskat kan være langhåret (se evt. Heidi W's Kira, en smuk rød langhåret huskat). Så er der jo blandet en langhåret kat ind hos begge forældre et eller andet sted, men man ved ikke hvornår, ergo er hun huskat..
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 68
Hvorfor er denne race ikke opført på KG mon?
<b>Så er der jo blandet en langhåret kat ind hos begge forældre et eller andet sted, men man ved ikke hvornår, ergo er hun huskat..</b>
Det vil jeg kalde blanding af racer.........
nov 2007
Følger: 29 Følgere: 26 Katte: 6 Emner: 26 Svar: 808
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
To huskatte giver huskattekillinger
to forskellige racer giver blandinger
Det ville være min sondring
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 68
Jeg takker jer alle for jeres svar.......
nov 2007
Racenavnet ændredes til Europæisk Korthår og senere til Europé.
nov 2007
Européen er en stambogsført racekat, som er fremavlet af vore nationale populationer af fritlevende tamkatte.
Europeens oprindelse er tamkatte fra fritlevende kattepopulationer i Norden.
Man kan sige, om denne kat, at den svarer til "vildtypen" af katten i den vestligeverden.
I racekattesammenhæng er det bedre at anvende begrebet "grundtypen" af racekatte i den vestlige verden.
På grund af det koldere klima er den oprindelige kat i Norden grovere i kropsbygning end de frit levende katte i det sydlige Europa.
Tanken med at tage vare på katte fra de fritlevende nordiske populationer var at skabe og bibeholde den, som en national i det store hele ikke modificeret dvs.oprindelig racekat.
Racen burde betragtes som en "landrace"; den er en skat set ud fra alle tænkelige synsvinkler, og den bør dermed vurderes meget højt af enhver katteelsker for sin egen skyld! Vi har faktisk kun een korthåret Nordisk Nationalrace.
Der tilkommer vor egen racekat al respekt, ikke mindst fordi det er en af de absolut ældste registrerede racer indenfor FIFe.
nov 2007
Huskat - blanding af racer