{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

Rottegift i haven ! {{forumTopicSubject}}

Vores have er kattesikret, men alligevel tjekker vi naturligvis hver dag, om alt er som det skal være. Idag fandt vi så denne pose rottegift. Jeg bliver skrækslagen ved tanken om, hvis Tinka havde fået noget af det smiley

Vi har tænkt meget over, hvordan posen er havnet på vores græsplæne. Vi tror ikke der er nogen mennesker, som har kastet den. Vi har et godt forhold til naboerne.

Tror det er den slags gift, som "rottemanden" ligger i fælderne. Men hvordan det er slæbt ud og havnet i vores have er lidt af et mysteriet - måske har en fugl tabt posen? Eller er det virkelig en rotte, der har slæbt den igennem flere haver? Vores nærmeste naboer har nemlig ikke fælder stående.

Har I prøvet noget lignende eller har I et bud, hvordan posen med rottegift er havnet hos os?


Kommentarer på:  Rottegift i haven !
  • Dennis R
    Dennis R Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 6
    #1   9. feb 2020 Det kan sagtens være en rotte der har slæbt den med sig. Rotter er i stand til lidt mere end man lige regner med smiley

  • #2   9. feb 2020 Ja, det er skræmmende smiley De må gerne holde sig langt væk fra mig... sammen med deres gift!

  • Dennis R
    Dennis R Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 6
    #3   9. feb 2020 Mon ikk din kat tager sig af dem , hvis der er nogen ??

  • #4   9. feb 2020 Det vil jeg håbe - og dog, hun skal helst ikke tygge for meget i dem, hvis de har spist gift..

  • Dennis R
    Dennis R Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 6
    #5   9. feb 2020 Rosa er ekspert i at nakke rotter og mus. Hun er en rigtig jæger ??

  • #6   9. feb 2020 Hold da op, hun er kvik hende Rosa smiley Tinka har endnu tilgode at fange noget der er større end fluer, bænkebiddere og edderkopper smiley

  • Dennis R
    Dennis R Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 6
    #7   9. feb 2020 Jeg lader billedet tale for sig selv.

    3. Januar-2020 kl 2 om natten havde vi en ubuden gæst. Rosa var ikke tilfreds ??


    profilbillede
  • #8   9. feb 2020 Føj for en krabat - og Rosa er modig smiley

  • Dennis R
    Dennis R Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 6
    #9   9. feb 2020 Mere modig end sin "Far" der stod i sengen og filmede fuldstændig panikslagen smiley

  • #10   9. feb 2020 Ha ha - det samme ville jeg helt sikkert have gjort smiley

  • #11   9. feb 2020 Det har jo blæst godt i nat kan den være fløjet ind med blæsten. Det er nogle gange utroligt hvad blæsten kan flytte med sig rundt. Men det er lidt mystisk især når i har kattesikret hegn. Vi har de bokse stående rundt omkring i byen og jeg har aldrig set en pose rottegift ude i det fri . Det må vist kaldes uforsvarlig omgang med gift . Det var et uhyggeligt fund. Jeg mener ikke rottemanden bare må gå og smide med de poser . Det er jo gift.

  • #12   9. feb 2020 Det er også min tanke Britt... men jeg er glad for at vi fandt den før Tinka. Hun er jo nysgerrig...

  • #13   10. feb 2020 Puha! uhyggeligt smiley Godt du fandt den i haven før Tinka
    Jeg ville selv tjekke haven først i den kommende tid, bare for at være på den sikre side.

    Det kan godt være blæst eller en rotte - men igen du har hegn rundt om hele haven.
    Måske har nogle fulde unge som er gået forbi smidt den over hegnet, og nej så dumme er de vel ikke.


  • #15   10. feb 2020 Jeg har netop også tænkt på, at det kunne være en skade Lotte. De stjæler alt muligt.
    Har egentlig ikke tænkt over, at den er tysk, men du har nok ret i, at det så ikke kan være "rottemanden"s. Tænker nu, at det kan være nogen, der selv har købt giften i Tyskland. Jeg bor tæt på.. men også med sommerhusområde tæt på, indenfor 6 km.
    Håber ikke jeg skal finde flere poser med gift i haven.


  • #16   10. feb 2020 Hov Jette - jeg fik ikke set dit indlæg tidligere.. sorry.
    Ja, vi kigger efter i den næste lange tid, og Tinka får ikke lov til at komme ud før det er lyst om morgenen. Det er hun "lidt" utilfreds med, men heldigvis går vi den lyse tid i møde.
    Vores have ligger bagved huset, så det kan næsten ikke være nogen der har moret sig med at kaste giftposen ind til os. Så skal det være helt bevidst, - hvis man går hele vejen gennem indkørslen så kan man godt.


Kommentér på:
Rottegift i haven !

Annonce