{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Registrering {{forumTopicSubject}}

Jeg ville registrere kokos. Men det ser ikke ud, som om man kan gøre det fra deres hjemmeside.

Kan det kun gøres pr tlf?

Jeg fik en rigtig god forsikring til damen hos TRYG. Der havde jeg alle mine egne forsikring også. Så det passede meget godt.

Jeg får medicin, tandsygdomme og skader, pasning, fysisk behandling, døgn adgang til dyrlægehotline og jeg må bruge op til 31.000 kr pr år. Pr år skal jeg give 1056 og 826 i selvrisiko.

Det finder jeg et rigtig godt tilbud smiley

Jeg prøvede også at beregne pris og vilkår hos Agria og en mere. Men de kunne ikke nå TRYG til sokkeholderne.


Kommentarer på:  Registrering
  • #1   11. feb 2020 Har ikke forstand på registrering, men lyser som en super fin forsikring smiley

    Det eneste der er, er selvrisikoen der er lidt højere end jeg personligt gerne vil have.
    På min den ene har jeg ligesom dig de 800 kr at dække selv.
    Men den anden kat er forsikret så jeg ikke har en fast selvrisiko, der skal jeg blot dække 10 procent af regningen selv.
    Det kan meget bedre betale sig til alle de små ting som afføringsprøver, øjenbetændelse osv.

    Men jeg tror det er en super fin og billig forsikring du har fået dig smiley


  • #2   12. feb 2020 Det kommer an på hvor man bor. Jeg bor i mindre storby og så er alt dyre. Den selvrisiko var den laveste jeg kunne vælge. Ved dog ikke om den er også sættes efter bopæl. Af de 3 steder jeg tjekkede var denne den billigste og enda med langt højere sum. De andre havde henholdsvis 20.000 og 23.000 kr.

    Har du ikke dine katte registreret, så hvis de findes kan de slås op og finde ejer på den? Det er jo super vigtigt. Ellers ender den 100% hos en anden ejer eller på internat, skulle den komme hjemmefra.

    Jeg husker bare ikke om hund og kat er registreret samme sted, eller om de er hver for sig. Jeg har smidt Berte’s papirer ud, så jeg kan ikke tjekke.


  • #4   12. feb 2020 Denise:
    Jeg tjekkede alle forsikringer i sin tid.
    Den billige selvrisiko jeg har er hos Gjensidige. Men betaler så lidt mere om året for den.

    Med hensyn til at registrere sin kat, så er det gjort af opdrætter inden jeg hentede katten. Så derfor har jeg ikke forstand på det smiley

    For ja det er en ret vigtig ting at de er registreret. smiley

    Dog er det vidst ikke så tit en tavlekat ender hos en anden.
    En ragdoll er meget tydelig at det er en racekat, så der bruger folk mere energi på at finde ejeren, fremfor hvis det er en huskat. smiley

    Jeg er faktisk mere bange for at finder beholder katten hvis uheldet skulle være ude.


  • #5   12. feb 2020 Tak Lotte. Jeg tror det er det andet link, jeg tænkte på.

    DK. Det er da muligt hun allerede er det så. Må lige tjekke hendes papirer.


  • #6   13. feb 2020 Tror ikke alle opdrættere gør det, så mit bedste bud er at kontakte og høre, eller selv se om du kan søge katte. Frem smiley

  • #7   13. feb 2020 Tinka er også med tavle, men ikke registreret fra opdrætter, det blev hun først da hun blev chippet, samtidig med hun blev steriliseret, da hun var 5 måneder. Dyrlægen registrerede.

  • #8   13. feb 2020 Li Lot:
    Var hun ikke neutraliseret og chippet da du fik hende hjem?


  • #9   13. feb 2020 Nej, det var hun ikke Luna.

  • #10   13. feb 2020 Er det normalt i hendes race?

    - bliver bare mega nysgerrig fordi det jo er helt anderledes end hos ragdolls. Og altid mega fedt at høre hvordan andre gør tingene smiley


  • #11   13. feb 2020 Ja, jeg tror det er normalt for British Shorthair Luna . Da jeg aftalte købet, ville jeg rigtig gerne have haft aftalt at hun var "ordnet" inden jeg skulle hente hende som 13-ugers killing. Mest fordi jeg så slap for bekymringen smiley Opdrætter var ikke just begejstret (men ville få det gjort hvis jeg insisterede), og begrundede det blandt andet med, at narkose og små killinger er vanskeligere at justere præcist og derfor med højere risiko. Jeg fik forståelsen af, at det var den generelle holdning i British Shorthair klubben.
    Det er formentlig også en del af den meningsudveksling der jævnligt er herinde.
    Jeg er ikke ekspert, så valgte naturligvis at lytte til opdrætter, og ventede til hun var 5 mdr. inden vi selv fik det gjort. Vi har jo købt hende til kæl, så stambogen er lukket ift. avl.
    Har senere læst er eller andet sted, at en anden risiko ved meget tidlig sterilisation kan være, at det væv dyrlægen opererer væk er så småt, at der kan være risiko for, at der er en rest tilbage efter operationen, der kan give hormonforstyrrelser i voksenlivet - som hvis katten var i løbetid. Jeg er ikke klar over om det har noget på sig, og kan selvfølgelig ikke lige huske, hvor jeg har læst det på nettet smiley


  • #12   13. feb 2020 Tusind tak for dit meget uddybende svar.
    Jeg ved dyrlægerne er meget uenige i forhold til neutralisering og det gælder så også i de forskellige opdrætterkredse kan jeg høre. For hos ragdolls er det jo helt naturligt at de er neutraliseret inden de flytter.
    Jeg kan godt forstå du lyttede til din opdrætter det ville jeg også have gjort smiley


  • #13   14. feb 2020 Det er ikke nemt med uenighed om så seriøs en ting. smiley

  • #14   14. feb 2020 Ved ragdolls har jeg ikke hørt nogen historier hvor det er gået galt med tidlig neutralisering. Omvendt har man hørt folk trækker killinger på en kat med lukket stambog.

    Så personligt er jeg fortaler for neutralisering før salg smiley


Kommentér på:
Registrering

Annonce