{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.533 visninger | Oprettet:

Ragdoll venenr med Maine coon? {{forumTopicSubject}}

Okay, jeg vil rigtig gerne have jeres katteviden på banen nu!

For vi har besluttet at vores Kaptajn skal have en ven! det er simpelthend det bedste, vi har så dårligt når vi er på familiebesøg og han må blive hjemme, også selvom vi er hjemme inden for et døgn igen. Derudover er det bare rart at vide han ikk keder sig på hverdage, men bliver stimuleret.

Han er en Maine coon på halvandet år. Utrolig nysgerrig, og rar. Kælen er han også, men kun når han selv gider. Han er ikke typen der kommer og lægger sig på ens skød - højst ved sidan af når man er gået i seng. Men han elsker når vi kommer han og nusser ham ellers, og er også social, og følger med i hvad der foregår herhjemme.

Nå, men nu kommer jeg til det essentiele ved dette indlæg: overvejer at købe en ragdoll - har læst mig frem til at de er meget kontaktsøgende og kælne - men tror I det vil matche til Kaptajnen personlighed? og tror I de ville kunne holde hinanden nok med selskab en weekend, hvor vi er afsted (forudsat at der kommer nogle og ser til dem, giver dem mad og sådan, selvfølgelig )?
For jeg tænker lidt om ragdoll'en lyder FOR menneskeafhængig til det? og måske lidt føjelig, hermed mener jeg om det ville gå at den sku ind og bo hvor der allerede "hersker" en mis. Om den vil blive lykkelig?

OKay, det var mange spørgsmål, men håber I har fattet hvor jeg vil hen med dette indlæg alligevel, hehe. Er ganske simpelt i tvivl om om disse to personligheder ville ku gå i spænd? eller om det nærmere vil være en fordel hvis den anden er mere føjelig? (hermed ikek sagt, at Kaptajn er super dominerende, han har også ofte føjet sig, når vi har passet nogle venenrs kat)

skal lige tilføjes de vil blive indekatte, i hvertfald et godt års tid endnu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ragdoll venenr med Maine coon?
  • #1   7. maj 2008 de fleste katte kan vænne sig til hinanden. nogle bliver perlevenner imens andre blot tåler at være i stue sammen. tror fint at de to racer kan gå i spænd sammen, også selvom din maine coon ikke er så typisk i personligheden.

  • #2   7. maj 2008 Jeg tror sagtens du kan anskaffe en ragdoll, det gør ikke den store forskel hvilken katterace det er. Det er aldrig til at forudsige hvordan to katte vil have det med hinanden, men de fleste vil kunne vænne sig til hinandens selskab. Det er ikke sikkert at de bliver perlevenner og ligger i ske i sofaen, men tåle hinanden vil de nok kunne.

    Det kan snyde meget, det med at kunne forudsige hvordan to racervil have det sammen. Alle katte er forskellige. Jeg havde selv overvejet en Ragdoll som nr. 2 kat, men besluttede mig alligevel for en perser da jeg havde en i forvejen. Jeg tænkte at det nok var bedst at de havde nogenlunde samme temperament - og sjældendt har jeg da set to katte der er så forskellige som mine to! Til trods for at de er samme race.

    Held og lykke med den nye kat.


  • #3   8. maj 2008 ja, det er jo umuligt at vide præcist. Vores Kaptajn er heller ikk så kontaktsøgnde som maine coon racen generelt er.. .Tænker at hvis man får en kat der er mere kælen og kantaktsøgende, så vil han forhåbentlig ikk blive alt for jaloux, hvis den anden ligger hos 'en ofte (noget han kun gør ved sengetid), fordi han jo ikke har samme behov (dette er forudsat vi sæ'fø'lig stadig husker at nusse ham og snakke med ham som vi gør nu).
    Mit indtryk er at Maine Coon er ret selvstædnig,d et er vores i hvert fald, og han vil så derfor, forhåbentlig, ikke føle sig overset. Men det er jo umuligt at vide med sikkerhed, det ved jeg godt - der er bare rart lige at høre andres mening, specielt fordi jeg ikke har personlig erfaring med ragdolls.


Kommentér på:
Ragdoll venenr med Maine coon?

Annonce