{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Christina V
Christina V
Tilmeldt:
30. maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Hjemløs, stakkels hankat søger hjem {{forumTopicSubject}}

Hej, nogle onde mennesker efterlod en rigtig sød ungkat i skovkanten for et par måneder siden. Han rendte rundt i nabolaget og skreg og kaldte i en uge, og så gav han op. Det var hjerteskærende at høre på og være vidne til, han kunne slet ikke finde ro. Siden da er han kommet og gået i nabolaget, og vi har fodret ham, hver gang, vi har set ham. Nu har han den seneste uge været her hver dag, flere gange om dagen, og han ser nu ud til at have valgt os som dem, han prøver at søge ind hos. Min kæreste er blevet helt forelsket i ham, han er næsten mere kælen end vores egne hanner. Han er meget kælen og opsøgende, er efterhånden lidt beskidt og forsømt at se på. Han er helt sikkert opfostret i et hjem, eftersom han er så kælen. Vi har spurgt alle i området, ingen kender ham, men alle har set ham. Han vil SÅ gerne ind at bo hos os, men vore 2 hankatte synes ikke, han er velkommen - overhovedet ikke! Ydermere har vores aldrig været ude for vores haveindhegning, og det bliver problematisk at have en ekstra han i huset, som har - og som er vant til at gå frit rundt, det skal han jo stadig. Og vi har barn på vej. Vores ene hankat strinter iøvrigt indendørs, når han står udenfor vores hoveddør og piver. Vi har så ondt af ham og ville ønske, vi kunne hjælpe ham. Derfor beder vi nu inderligt om jeres hjælp. Hvem vil have en stakkels, sød, ung hankat, der tydeligvis skriger på omsorg og kærtegn? Spørg endelig rundt omkring. Vi bringer ham gerne. Sådan en sød kat skal bare have et hjem!!
Han er iøvrigt sort og hvid, mest hvid med sorte pletter. Han er ikke særlig stor endnu, derfor tror jeg, det er en ungkat.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemløs, stakkels hankat søger hjem
  • #1   14. maj 2008 Prøv evt. også at lave en annonce i markedet - folk der leder efter kat vil højst sandsynligt søge der.

    Held og lykke med jagten :o)


  • #2   14. maj 2008 det er synd de skulle have nogle røvfuld stakkels kat men godt i har kunne tage jer af ham jeg kan desværre ikke tage ham men håber i finder et godt hjem til ham

  • #3   14. maj 2008 ? forstår ikk hvor du vil hen - spørger du til om du kan samfører dem på en god måde? og hva med problemet udekat? og så spørger du til din ene han som strinter?

    Hvis ja så er svarene

    Hvis i vil prøve at tage ham ind da det lyder som om den tidligere ejer bare har efterladt ham - så kan i måske prøve at købe noget feliway som beroligere kattene hvis i vil prøve at samfører dem. Men nok en ide at udekatten lige får en tur til dyrlægen og måske lige lidt i ene rum til i er sikker på den er rask og evt. ikk lige har lopper som det første..

    Nogle udekatte kan heller lide at være indekat istedet så måske bliver han langt gladere for at være inde end i regner med.

    Er jeres han som strinter kastret?


  • #4   15. maj 2008 Årh hvor ville jeg ønske at jeg kunne hjælpe, men min kæreste er ikke helt med på idéen om flere katte lige i øjeblikket smiley
    Held og lykke med at finde ham et godt hjem, jeg skal nok forhøre mig rundt omkring smiley


  • #5   15. maj 2008 Christina V, det er da længe siden, er det ikke? Jeg synes godt jeg kan huske en tidligere tråd om denne kat.

    Jeg synes, at hvis han er kommet til at se forhutlet ud, at han bør tilses af en dyrlæge. Neutralisation er under alle omstændigheder en god ide!

    Jeg går ud fra at jeres egne katte er neutraliserede, måske hvis den hjemløse kat også bliver det, at en sammenføring så kan lykkes...

    Ellers kunne et dyreinternat/kattehjem evt. være en mulighed.

    X'er fingre for det bedste for den lille fyr.



  • Christina V
    Christina V Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #6   15. maj 2008 Hej, til hjælpeadministrator:
    Min overskrift hedder: "Hjemløs, stakkels hankat søger hjem"....så det er det, der er budskabet i min mail....
    Mine katte er begge kastrerede, den ene strinter dog på alt udendørs, og indendørs, hvis han bliver frustreret over andre kattes færden udenfor huset, og hvis vi så ikke skynder os at lukke ham ud. Han er RIGTIG hankat, og ligner sin avlsfar, som også er en rigtig strinter. Den anden, broderen, har vi ingen problemer med - han ligner sin mor smiley
    (altså, ikke mig!! smiley
    De skal ikke sammenføres, da vores har haveindhegning og ikke er vant til at rende frit. Denne hjemløse kat er jo vant til at rende frit, og det vil blive problematisk at holde ham den hjemløse indenfor dette. Derudover synes vores strinter-kat bestemt ikke, at den anden kat er velkommen! Han er meget territorial og beskyttende overfor hans område, og det er jo helt naturligt. Alt dette skrev/skriver jeg, ikke for at søge råd om hvordan kattene kan sammenføres, men for at fortælle, hvorfor jeg ikke bare selv beholder ham.
    Jeg overvejer også en tur til dyrlægen, inden han skal sendes nogen steder hen. Et katteinternat er også en mulighed, men jeg ved jo godt, at han ender i et bur i et par måneder indtil sprøjten er sidste udvej...ville prøve at se, om jeg selv kunne afsætte ham inden da. Kan ikke bære at sku aflevere ham sådan et sted....men det er jo sidste udvej.
    Til Tinka D:
    Ja, det er samme kat som sidst, jeg skrev herinde, nu er han bare virkelig for alvor vendt tilbage til os. Nu er han åbenbart klar til et nyt hjem. Jeg fandt faktisk i sin tid en dame fra Dyrenes Beskyttelse, som kom ud for at hjælpe med at indfange ham. Men han var som forsvundet i jorden, det var han en uges tid, så så jeg ham igen. Men så var de fælder, jeg havde lånt, jo afleveret tilbage. Løsningen her var jo også et internat.
    MEN: hvis I kender nogen, der har plads et sted, og lysten til at kæle lidt i ny og næ, mangler han virkelig et hjem.
    Tak for svarene - mange hilsener

    Christina.


  • #7   15. maj 2008 Jeg forstår så absolut godt, at du er tilbageholdende med internat. Det kan blive lang tid at sidde i et bur, og der er jo desværre ingen garanti for at han får et nyt godt hjem. Så ja, det må være sidste udvej.

    Hvis I kan være foderværter for ham et stykke tid, så synes jeg den bedste løsning vil være, at I får ham neutraliseret og så forsøger at finde et godt hjem til ham via www.vildkat.dk (der netop er beregnet for privat formidling for neutraliserede katte).

    De %¤&%&¤%&¤ mennesker der har losset den stakkels kat af, har ikke alene gjort uret mod katten, men også påført jer store bekymringer.

    Jeg håber sådan, at det lykkes jer at finde et dejligt hjem til ham.


  • #8   17. maj 2008 Christina - tak for dit svar og ja så til sidst lige en gang mere overskriften så var lidt for hurtigt der.. Håber i finder et blivende hjem til denne dreng for kan bestemt føle jeres frustationer over han søger konkakt hos jer men jeres drenge siger væk med dig på deres egen måde..

    Prøv evt. og opret en annonce i markedet kan være du har mere held der end over forumet.. Men ellers er Tinka's ide os super ting du kunne prøve..


Kommentér på:
Hjemløs, stakkels hankat søger hjem

Annonce