3.870 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

ADVARSEL!!!! til jer med indekatte. ADVARSEL!!!! til jer med indekatte.

Hej,

lige en lille advarsel til jer der har indekatte som I her i varmen lader komme ud i haven eller andre steder i snor for at få lidt friskt luft...

Min kat juvenaa var sidste weekend i haven for at nyde varmen, og spise lidt græs. desværre er sådan nogle katte temmelig nysgerrige når de ser nye ting, så hun spiste en mælkebøtte.

dette resulterede i at hun fik en slem forgifning der gjorde hende temmelig syg, hun kastede op, havde fråde ud af munden og savlede helt vildt og hev efter vejret.

efter en tur ved dyrlægen har hun det godt, det værste havde hun selv fået ud af kroppen ved at kaste op osv. men hun fik en modgift...

hun var sløj lidt over et døgn efter men har det fint nu, men vil lige advare jer hvis katte ikke er vant til udendørs livet, sørg lige for at fjerne mælkebøtter, tulipaner osv.

bare så ikke flere står med syge missere her over sommeren

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ADVARSEL!!!! til jer med indekatte.
  • #1   17. maj 2008 Puha det lyder ikke rart smiley dejligt hun er frisk igen.

Dejligt du advarer smiley

• #2   17. maj 2008 Tak for den info. Viste ikke de kunne få det så dårligt af det.. Har nemlig selv en inde kat der kommer ud i snor i det gode vejr.. så det vil jeg da lige være obs på

• #3   17. maj 2008 Der er vist en hel lang liste over planter, der er giftige for katte...
    Kan lige se om jeg kan finde den, for den er meget god at kikke igennem.

Men mælkebøtter er rigtigt nok giftige for katte.

• #4   17. maj 2008 Det kan ses her:
    http://www.killingelisten.dk/planter/

• #5   17. maj 2008 takker.. den er god af have

• #6   17. maj 2008 Hmm nok står mælkebøtte som værende let giftig for katte...men der er tusindvis af fritlevende katte og milliarder af mælkebøtter, så lige den ukrudt vil jeg ikke bekymre mig om.

( Jeg har selv rigtig mange mælkebøtter i kattenes have, og nægter at tro på at de bliver syge af den)...jeg tror mere på at hun er b´levet syg af kolibakterier fra snegle eller lignende...men det er blot min teori.

God bedring med mipsen

• #7   17. maj 2008 Nu er jeg lidt i tvivl, jeg vidste det ikke med mælkebøtter, men tulipan-blomsterblade er en sandt delikatesse for katte. Desværre har Sir Thadeus udsøgt sig disse blomster som sin yndlingsspise og er aldrig blevet syg. Derimod har jeg snakket med vores lokale blomsterhandler, som har samme "problem" med hendes katte. Hun fortalte mig, at lige tulipaner, avlet i drivhus, er især meget lækre for katte. Dem, som står i haven er mere surt og dermed ikke så lækre.

• #8   17. maj 2008 Silvia... det er nok ikke det sundeste for katten at spise tulipanblade, men ved lige netop tulipanen, er det løget, der er rigtigt farligt... så bare ikke dine katte gnasker i det...

Kommentér på:
ADVARSEL!!!! til jer med indekatte.

Annonce