{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.273 visninger | Oprettet:

Hold din kat væk! {{forumTopicSubject}}

Jeg bor pt hos min mor, og vi bor i et boligkvarter ..
Man må have ET husdyr, og det skal viceværten så have at vide .. (det skal godkendes og alt det)
Vi har så en nabo, som bestemt ikke bryder som om kattene kommer ind i hendes have ..
Man kan jo ikke sie til en kat, " Du må må detil og ikke længere!"
Nu er det kommet så vidt, så bestyrelsen har taget det op på et møde, og nu vil de sætte fælder op rundt omkring i området, og der har været snak om at "afskaffe" de dyr som bliver fanget ..

Hvad sir i så?
sikke en verden!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hold din kat væk!
  • #1   18. maj 2008 Efter lovgivning skal man holde sine katte inde for egen grund.


  • #2   18. maj 2008 Kan I ikke hegne jeres have ind, så katten bliver på jeres grund. Alle kan jo ikke lide katte - desværre smiley

  • #3   18. maj 2008 Britta ; Det vil blive Meget besværligt tror jeg, for den buer simpelthen alle steder ..

  • #4   18. maj 2008 Det er ærgeligt, når nu naboerne ikke bryder sig om at få besøg af katten. Og de har jo retten på deres side. Man tror aldrig ens kat laver "ulykker" når de render løs rundt, men det kan de desværre godt. Kender nogen, der fik deres mad stjålet, da de dækkede bord udenfor. Den kat var meget upopulær.

  • #5   18. maj 2008 Selvfølgelig er det rigtig træls, at ens kat ikke kan få lov til at gå fri omkring - men på den anden side, så findes der intet værre end at finde fremmede hundelorte i haven eller kattelort i sandkassen. Jeg forstår godt din nabo, men jeg forstår bestemt også din fustration.
    - Selvom jeres have ikke er kvadratisk, så er det egentlig ikke svært at hegne den ind. Jeg har selv 2 hunde (en killing ankommer inden alt for længe) og vores have er hegnet ind. Ellers kan du jo lave en løbegård til din kat, med en masse aktivitetsmuligheder. Det er selvfølgelig svært at lære katten, hvis den er 'opfostret' som udekat, men det er ikke en umulig opgave.


  • #6   18. maj 2008 Da jeg var barn havde jeg en sandkasse, som jeg ofte delte med nabolagets udekatte. de brugte den som kattebakke og jeg lavede sandkager. helt ærligt så er det super ulækkert og jeg gider personligt ikke have andres katte rendende i min have. Så jeg er helt på hold med naboerne i denne sag.
    Som maibrit så rigtigt siger, så må der en indhegning til så dine katte kan nyde udelivet uden af lille per inde ved siden af skal lege i en kattebakke!


  • #7   18. maj 2008 hvor bor du henne sådan en regel er også lige blevet lavet der hvor jg bor??
    det er i tranbjerg ved århus


  • #8   18. maj 2008 min haver hegnet ind med et 2 meter høgt hegn men det hopper min kat bare over

  • #9   18. maj 2008 Ifølge den danske lov, skal du holde din kat på egen grund. Så din mor´s nabo er i sin fulde ret.
    I kan bygge en løbegård til katten, eller indhegne haven og sætte en mild strømførende ledning i toppen - det er der mange der har gjort. Bl.a mine forældre, som osse bor i et rækkehus kvarter.

    Jeg kan faktisk godt frstå naboen, jeg holder mine katte i løbegård, her hos mig - men naboens katte render og skider i vores datters sandkasse og klatrer i vores stråtægte tag på huset ( det kan det ikke tåle )
    Og selv om jeg elsker katte, så hader jeg sq naboens..........
    Gud hvor ville jeg ønske ALLE efterkom den lovgivning der er.


  • #10   18. maj 2008 Vi (min kæreste og jeg) er ved at søge et rækkehus at bo i.
    Jeg vil, hvis jeg kan få lov, hegne haven ind til misserne. Ellers laver jeg en løbegård, hvilket jeg ved man må, da min onkel bor der og har en.
    Selvom jeg eeeelsker katte, så må jeg sige, at jeg udemærket forstår jeres nabo. Jeg ville selv blive tosset over det.
    Og selvom man ikke kan sige "dertil og ikke længere" til en kat, så kan man bestemt vise det, fx med et hegn.
    Man er nødt til at vise andre respekt. Og hvis de ikke vil have andres katte på deres grund, så må man respektere det.


  • #11   18. maj 2008 Louise J , bor i Nykøbing F ..

    - Jamen jeg kan da også godt forstå det fra naboernes side, at de ikke vil have andre katte render og skider i deres haver ..

    - men omvendt, ville i så gå så langt, at stå og sige i kunne finde på at hælde kogende eddike udover katten ?!


  • #12   18. maj 2008 Puha, det er da vist lige så ulovligt som at kattene løber frit rundt. Ellers er der da noget helt galt i Danmark. Men der er nok ikke andet at gøre end at holde katten hjemme, hvis man vil undgå at der sker katten noget

  • #13   18. maj 2008 Nej, det er dyrmishandling.
    Men jeg er selv naboer til fritgående fertile katte, mine egne er i løbegård.
    Jeg har bedt flere gange mine naboer om at holde deres katte inde på egen grund, eller i det mindste at søger for at neutralisere dem.
    Men uden held, indtil vider.
    Den ene fortalte endda at det ikke var nødvendig at neutralisere hendes hankat da han var rød, og derfor ikke kunne få killinger. Det siger lidt om viden der er om katte her hvor jeg bor.


  • #14   18. maj 2008 jaa, men jeg såmen også se det fra jeres side..
    men vi har flere gange overhørt naboen sige sådanne ting .


  • #15   18. maj 2008 som andre skriver skal man ifølge loven holde katten på sin egen matrikkel, jeg snytes faktisk det er iorden prøv at tænk hvis ligeså mange hunde rendte løs som katte. Tænk på alle de farer de bliver udsat for.

  • #16   18. maj 2008 Tror du ikke naboen siger det i frustration over at katten går inde i hendes have. Håber da ikke hun kunne finde på at gøre sådan noget, ligegyldig hvilket dyr, der irriterer hende.

  • #17   18. maj 2008 Britta ; Nej det tror jeg næppe ..
    Hun brokker over alt, til alt og alle ..
    selv bestyrelsen er trætte af at høre på hende ..


  • #18   18. maj 2008 Jeg har selv hegnet ind for at mine katte ikke skal løbe frit, men alligevel kan komme ud.
    Her i boligforeningen er det i orden at holde dyr, bare de ikke generer naboerne.
    Det er en rigtig fin ordning syns jeg, og hvis alle bare overholdt det, ville der ikke være problemer med "løse" katte, der hvor de ikke er velkomne.


  • #19   18. maj 2008 Jeg forstår det såmænd også sagtens. Jeg kan blive arrig når naboernes katte sidder og glor ned i min løbegård med deres løbeøjne og hvad de nu ikke løber rundt med, og jo, dem er der mange af, tror desværre bare ikke man kan komme det til livs, stod det til mig blev der også sat kattefælder op her.


  • #20   18. maj 2008 Jeg ville ved gud aldrig sige sådan.
    Jeg ville derimod indfange katten, og sige til ejeren at hvis ikke den blev hentet, ville jeg sætte den hen på et internat. Altså efter to-tre gange den havde været i min have.


  • #21   18. maj 2008 det må være en udtalelse i afmagt, men nej syntes da også det er en grov udtalelse.
    Men det kan være svært hvis der er 10-15 katte der jævnligt besøger grunden at opsøge hver enkelt ejer, så jeg syntes løsningen med kattefælder er en god løsning.


  • #22   18. maj 2008 Jeg kunne aldrig drømme om at lade min(e) kat(te) løbe frit rundt. I mine øjne er det dybt uansvarligt, at der er nogen, der gør det, selvom de bliver ved med at ævle om kattens natur. Så for mit vedkommende kunne der sagtens blive sat fælder op, så kattene kunne komme på et internat og ud til nogle ejere, der ikke vil sætte deres kats liv på spil, fordi de ikke "føler for" at indhegne haven.. Og ifølge loven skal man jo også holde katten på ens egen grund smiley

  • #23   18. maj 2008 Må jeg spørge dig - og det er bestemt ikke for at være grov, men hvad nu hvis din nabo pludselig fik en hund, der ikke brød sig om katte.. Hvis din nabos hun bed din kat i din nabos have, ville du så klage over hendes hund?

    Jeg kan godt forstå, at der er folk der ikke vil belemres med andre menneskers kæledyr. De har jo ikke bedt om at få dem, og et eller andet sted så er det forkert, ikke at respektere disse menneskers modvilje til andres dyr...

    bare en tanke



  • #24   18. maj 2008 Mie C skrev: **Så for mit vedkommende kunne der sagtens blive sat fælder op, så kattene kunne komme på et internat og ud til nogle ejere, der ikke vil sætte deres kats liv på spil, fordi de ikke "føler for" at indhegne haven.**
    Det er ret usandsynligt, at kattene kommer til sådanne hjem som du har i tankerne. Jeg har besøgt cirka 200 internatskatte i deres nye hjem - de fleste i hus og have - og jeg har set én eneste (i øvrigt elendig) løbegård. Èn!

    Og hvad jeg forresten mener om kattefælder? .... de er beregnet til indfangning af herreløse katte.


  • #25   18. maj 2008 Jeg bliver nødt til at tilslutte mig 90% af de andre. Jeg er STÆRK modstander af fritgående katte - jeg vil nærmest sige at jeg HADER dem. Jeg er træt af at fjerne kattelort i min have fra naboens kat, jeg er træt af at mine katte bliver stressede og skræmt inde fra når naboernes katte står udenfor og provokerer - jeg er generelt bare træt af dem og af at de irriterer mine katte alt imens mine er nødt til at blive inde da jeg ikke har fået lavet en løbegård til dem endnu.

    Jeg synes kun det er rimeligt at folk følger loven og holder deres katte på egen grund - at ALLE folk følger loven!


  • #26   18. maj 2008 Ang det her med at sige man vil skade katten...det sagde min far da også ofte da jeg var lille, ville skyde den med en pistol med plastickugler og hvad ved jge. men i sidsteende vidste han jo godt at det ikke var kattens men ejerens skyld at den rendte i hans have. det blev kun sagt i frustration og han gik aldrig videre end at skyde med vandpistol efter dem når de gik ind i haven for at fortælle dem at der måtte de ikke være. Hjalp ikke specielt, men skadede heller ikk katten.

    Jeg turde ikk lade min kat løbe frit for man ved aldrig hvem de kan møde, og hvor de løber hen.


  • #27   18. maj 2008 Nina P, du siger noget. Vandpistol! Det var da en ide til Nakedasja. Hun kunne købe sådan en og forære den til naboen. Hvis det ikke rækker så kunne man forære damen en spand - eller måske endda en vandslange
    smiley


  • #28   19. maj 2008 Annette ; jeg ville self bestemt ikke bryde mig om det, men ved jo også at det var hendes have, og der ville hendes hund have ret til at være ..
    Men fordi en kat generede mig, ville jeg ALDRIG sige sådan .. - & det er ikke den eneste udtalelse hun er kommet med..
    - Mht jer som synes det er uansvarligt ikke at have løbegård eller indhegne haven, det er ikke en diskussion jeg vil deltage i, da der er så mange forskellige meninger, synspunkter osv .. (derimod ikke sagt jeg ikke kan forstå jeres holdning)

    - Tinka , jaa men tror sq egentlig bare hun ville blive stiktosset ... - De fleste andre naboer lige her omkring har også fritløbende katte, og har intet imod det.. de fleste andre som ikke har, har heller ikke noget imod det ..
    -


  • #29   24. maj 2008 Jeg synes det er underligt når der bliver talt om at hade udegående katte.. jeg hader dem absolut ikke, men jeg har tilgengæld ofte ondt af dem og det korte liv de har udsigt til at få smiley Jeg synes det er uansvarligt at lade sine katte rende rundt udenfor... Den første fare er trafikken, den næste de hunde hvis instinkt er at dræbe katten, en tredje er alle de mennesker som HADER katte... osv.. Jeg ville ønske der snart kom lidt skred i holdningen til det med indekatte vs. udekatte, og at folk begyndte at tage deres ansvar som katteejer seriøst.

Kommentér på:
Hold din kat væk!

Annonce