{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
525 visninger | Oprettet:

Korkgulv og katte {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation, at jeg skal flytte. Den lejlighed jeg skal have har korkgulv.

Læste at korkgulv var blevet meget populært igen. Stort set alle de lejligheder jeg har set på, har et korkgulv. Det skulle vist være slidstærkt.

Den eneste ulempe jeg har tænkt på, er at det vist er lakeret, og det er glat.

Læste at katten bruger sine kløer mere på det, så det bliver nok mere ridset, men det er ikke noget at gøre ved.

Dog tænker jeg om det er træls for katten. Det er dog svært at undgå, da det stort set er det eneste alternativ jeg har. Har ikke mulighed for at få en ny lejlighed med rigtig tykt træ. De er simpelthen for dyre. Bor også i en lidt mindre by, som hedder Brønderslev, og her er udbuddet ikke så stort.

Har I korkgulv, og hvad er jeres erfaring med jeres kat?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Korkgulv og katte
  • #1   24. mar 2020 Jeg må indrømme, at jeg ikke har erfaring med korkgulv, men jeg ville ønske jeg havde, det varmer/isolere godt, og det skulle også fjerne en del rumstøj.
    Jeg tror ikke det bliver et problem med katte og kork gulv, netop fordi du siger det er lakeret/overfladebehandlet, jeg tror ikke de vil opfatte det som en kradse mulighed når det er glat, men det vil være dejligt varmt at ligge på og gå på.
    Tillykke med den nye bolig.


  • #2   24. mar 2020 Hej Jette

    Mange tak for beskeden smiley Det skulle jo også være et godt gulv, så håber hun bliver glad for det smiley


  • #3   24. mar 2020 Vi lagde et nyt korkgulv i September 2019. Det er et skønt gulv, varmt og overhovedet ikke glat at gå på. Vi har andre rum med pergo gulve og her glider kattene når de løber. Men de glider ikke på korkgulvet.
    De har aldrig prøvet på at kradse i det.


  • Terkel B
    Terkel B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 7
    #4   1. apr 2020 Foreløbigt fire katte har været totalt ligeglade med vores korkgulve. Det brænder ikke trædepuderne (som visse kunstfibre) når de spurter på det, bliver ikke særligt koldt og er ikke særligt glat. De gider ikke sove på det dog, men der er jo også varme i gulvet på badeværelset (beton).

  • #5   2. apr 2020 Mange tak for jeres svar smiley Det er jeg glad for.

Kommentér på:
Korkgulv og katte

Annonce