Indekatte?? Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Jeg bor ude på landet med de skønneste marker og mine katte elskede det.. Der går en vej lige bag ved huset hvor folk kører stærkt men der kører ikke så mange.. Min kat Freja skulle selvfølgelig ud så hun rigtig kunne nyde livet.. Men så skete tragedien..
Vi fandt hende livløs i vejkanten.. Hun var kørt over!!! Det var mit værste mareridt!
Det er nu et halvt år siden..
Lang historie kort.. Vi har været ved at bygge om i vores lejlighed og flyttede imidlt. ud i en anden lejlighed.. Nu er byggeriet så overstået og vi skal flytte tilbage med vores 2 andre katte.. Men jeg kan simpelthen ikke bære at miste endnu en guldklump, så hvad skal jeg gøre??
Skal jeg lukke dem ud og løbe risikoen? De ELSKER jo at være ude og fange mus..
Skal jeg holde dem indenfor og bare ignorere at de piver foran den lukkede kattelem??
Eller skal jeg bygge et stort "bur" ud at hønsenet så de kan slikke sol ude i haven?
I må meget gerne komme med jeres mening.. Elsker mine katte MEGET højt, og er så bange for at der skulle ske dem noget..
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Dine katte vil elske det, og de vil være i sikkerhed for bilerne ;-)))
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Det er nok denne løsning kattene selv foretrækker.
**Skal jeg holde dem indenfor og bare ignorere at de piver foran den lukkede kattelem??**
NEJ da!
**Eller skal jeg bygge et stort "bur" ud at hønsenet så de kan slikke sol ude i haven?**
Et stort "bur" tror jeg bliver for lidt plads for katte, der er vant til at færdes frit. Så hvad med at indhegne hele haven?
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Min kat er indekat, og nyder livet i fuldedrag, jeg har ham ude i sele engang imellem..
Jeg må dog så selv aktivere ham, for ellers blvier livt for kedeligt for ham, det gør jeg gennem klikkertrænning og leg..
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Jeg vil også råde dig til at indhegne haven, så de får så meget plads som muligt.
Nogengange kan det ikke lade sig gøre at give en udekat begrænset udeplads, men det kunne sagtens være det fungerede.. Og det synes jeg er grund nok til at gøre forsøget. Du kan evt lave haven ekstra spændende for dem, med alle mulige ting de kan hygge sig med. Fx en slags legeplads ud af noget træ-halløj.
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 4 Emner: 1 Svar: 11
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 12
Men tak for de gode svar.. Vil tænke lidt over det...
Tak..
(Og kom da endelig med flere idéer/meninger hvis i har det)
Indekatte?? Hjælp!