{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  God FIP nyhed
  • #1   30. mar 2020 Jeg har læst det før, men der var der laaang vej til Danmark og det var VIRKELIG dyrt. Som i ude af stand til at betale, dyrt.

    Men håber helt sikkert det kommer til Danmark.
    Tænk at kunne behandle FIP. Det ville være så stort for virkelig mange! smiley


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 508
    #2   30. mar 2020 Det lyder godt at man har fundet noget virksomt,men hvis det virkelig er så megadyrt ,så er det jo kun få der får glæde af det smiley

  • #3   30. mar 2020 God nyhed smiley
    Men ja, det tager altid lang tid om, at blive godkendt i DK.
    For år tilbage fortalte en dyrlæge mig, at de havde nu fået Interferon til behandling af FIV (HIV medicin). Der er bare det ved det, at det vist kun forlængede livet i få måneder - og hvad er det så værd?
    Det kunne da være fedt, hvis denne behandling kunne kurere FIP og ikke bare livsforlænge.


  • #4   1. apr 2020 Prisen, er den ikke lun kendt for sortbørsproduktet?

  • #5   1. apr 2020 Lis:
    Jo det kan sagtens være.
    Håber da helt klart det bliver for det almindelige menneske st betale eller i hvert fald nede hvor sygesikringen dækker det smiley


  • Louise S
    Louise S Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
    #6   7. jan 2021 Jeg må lige kommentere her - jeg og min kæreste er (så vidt vi ved) de første der har kureret en kat med FIP i Danmark. Vores kat Theodor, en hellig birma fra januar 2020 fik konstateret våd FIP i juni 2020, men vi var igennem en lang og sej behandling, og han er i dag konstateret helt rask smiley

    Behandlingen er som I skriver utrolig dyr, men jeg vil rigtig gerne udbrede kendskabet til at det ér muligt at kurere FIP, selvom de fleste dyrlæger siger noget andet. Vi havde selv utrolig svært ved at finde information om behandling for FIP, så jeg håber det bliver bedre kendt at FIP på nuværende tidspunkt er muligt at kurere, selvom det er en dyr og krævende behandling. Der findes grupper på Facebook, hvor man kan melde sig ind og få yderligere hjælp til at få fat i medicin mv. smiley


  • #7   12. feb 2022 hej. er der nogen der ved hvad en FIP kur koster og hvor man i givet fald for fat i preparatet, ved det er noget om ikke er legalt og godkendt i danmark og ved det hedder GS-441524, har dog haft kontakter forskellige steder i verden og læst om emnet, har en kat som er testet positiv for FIP, tvivlen er dog om den er i udbrud eller ej og har 4 andre katte som nok også er smittet, men ikke i udbrud.

  • #8   12. feb 2022 Det er jo Remdisivir det de bruger mod COVID. Synes måske nok at det er lidt risikabelt at prøve på sin kat. Efter den nye forordning er det vist også ulovligt

  • #9   12. feb 2022 hvad er alternativerne frem for aflivning da?
    Jeg har det osse sådan lidt, ulovligt eller ej så er jeg villig til at gøre noget ulovligt for at redde min(-e) kat(-te) og desværre er vi jo lidt langsomme til at godkende den slags herhjemme, det være sig medicin til dyr såvel som mennesker
    ..det er ikke for at lyde sur eller kras eller noget som helst, men mine katte er mine børn og jeg vælger dem først frem for alt muligt andet.


  • #10   13. feb 2022 Kenneth:
    Jamen mine katte går jeg også langt for at redde, men det er jo sådan, at iflg. den nye forordning, så er der allerede meget medicin dyrlæger ikke længere må bruge - godkendt eller ej, hvorfor så udsætte katten for et stof som man også anvender med forsigtighed til mennesker?
    Man ved ikke nok om det.

    Hvis katten er testet positiv for coronavirus, ja så er der altså mange katte der har det i sig igennem et langt liv uden at det går i udbrud.

    På nogle punkter er jeg måske konservativ, men når mine dyr skal behandles skal det ikke være for MIN skyld, men for kattens.
    Mine katte skal ikke være forsøgsdyr.

    Man skal se på det hele billede af katten - alder, sygehistorie mv. inden man træffer den endelige beslutning - og den kan altså godt være aflivning.


  • Louise S
    Louise S Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
    #11   13. feb 2022 Hej Kenneth. Der findes en svensk gruppe på Facebook du kan melde dig ind i for at få hjælp og information om behandlingen af FIP, den hedder Kampen mot FIP. Jeg håber du får reddet din kat fra den frygtelige sygdom, som FIP er smiley

  • #12   13. feb 2022 Hej Louise.
    tak for dit råd, vi har fundet gruppen og meldt os ind.

    Heldigvis lader det til at PussMiss kun har inaktiv FIP, men selvfølgelig slår testen positivt ud når den er i kroppen. Men vi blev godt nok skræmt af diagnosen.
    Men ja nu ved vi i hvert fald at der er hjælp at hente - og vi vil gøre hvad som helst for vores fem pelsbabyer


  • #13   14. feb 2022 Hvordan er det diagnosticeret?
    Høj coronatiter er ikke = fip


Kommentér på:
God FIP nyhed

Annonce