{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
518 visninger | Oprettet:

Hvorfor Mijaw'en ? {{forumTopicSubject}}

Nå, nu har vi haft vores lille killing i snart 1 uge. Og alle dagene har han Mijawet på den ene eller anden måde. De første par dage var det klart: Han gik søgende rundt og mijawede efter sin mor. Men nu, ja nu er mijawen en anden... Efter han har spist noget af sin vådfoder majawer han et par gange og kigger på en...
Andre gange render han rundt og leger og så mijawer han lidt
Og så er der "Mijaw mijaw ude i køkkenet, "kan du ikke se at jeg sidder hernede og vil være med til at lave mad og prøvesmage den"
Men så kommer spørgsmålet:
Findes der en guide til killingers mijawen? For vi leger jo nærmest konstant med ham og putter og nusser døgnet rundt, kan hans mijawen betyde utilfredshed på trods af alt? Eller betyder det veltilfredshed?

Knus, Kuzco og hele den lille familie.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor Mijaw'en ?
  • #1   22. maj 2008 Mine katte har også mange forskellige miaw'er. Der er ikk nogen guide, men umiddelbart så har mine nogle bestemte som man lærer at identificere:

-nus mig

- giv mig opmærksomhed

- giv mig mad

- jeg keder mig

- hvor er min bror/søster

- luk mig ind

osv..men det er afhængig af situationen og hvad katten laver. Nogle katte snakker bare mere end andre og vil hele tiden prøve at fortælle dig hvad den laver og at du er sød osv.

• #2   22. maj 2008 hvor gammel er han? Det kan godt være han er lidt ensom og savner sine søskene... Timmay gik også og miauvede inden vi fik fu quan, men det gør han ikke mere..

• #3   22. maj 2008 Han er jo kun de der 13 uger, har godt tænkt på om han skulle have sin en ven og lage med, men vi bor på 70 m2 med 4 kaniner og et lille bitte frimærke have som ikke er hegnet ind så er i tvivl om det bliver for meget med 2 katte.
    Men altså han bliver jo hele tiden aktiveret så det er da ærgeligt hvis han stadig føler sig ensom..

• #4   22. maj 2008 jeg bor med min kæreste på 55 km2 med 2 katte ogingen have.. Der er ikke den store forskel andet end bakken.. Men de kan sagtens dele.. (selv om jeg godt ved man bør have én til hver)

• #5   22. maj 2008 Jeg syntes det er så synd for killinger som kommer fra hjem med andre katte og søskende, at de pludselig skal være helt alene. Rigtig mange killinger trives skidt som alenemisser, og jeg syntes ikke det kan anbefales nok, at man altid skal anskaffe sig 2. Det er ikke dobbelt besvær, men 5 dobbelt glæde.

Jeg sælger ikke killinger ud som alenekatte...for jeg ved på forhånd at det vil blive en ulykkelig lille kat.

• #6   22. maj 2008 ja men vi har jo goså 4 kaniner i 3 store bure på hjul. Er bare i tvivl om det så bliver for meget...

• #7   22. maj 2008 Kommer kaninerne ikke ud og leger på gulvet ? Jeg har set flere katte udvikle et varmt venskab med kaniner.

• #8   22. maj 2008 Jo kaninerne kommer dagligt ud på gulvet og lege, men han virker sån lidt for rovdyrrsagtigt interesseret i dem og de virker ret bange for ham. Så indtil videre har Kuzco været i et andet rum når kaninerne er ude og løbe.

• #9   22. maj 2008 Chicabee --> Da vi anskaffede os vores Brite fik vi af vide både af dyrelæge og andre og læste flere stder på nettet at Briten er en kat der sagtens kan gå alene uden problemer.
    Og jeg vil naturligvis gøre alt for at den lille purk er glad, men det skaber utvivlsomt lidt flere problemer hvis vi skal have 2 katte. For hvad når vi skal ud og rejse? Tror ikke at jeg får min mor til at passe 2 katte i hendes eget hjem. Så er det noget mere overskueligt for hende kun at have 1 gående.
    Og så skal man også tænke på hvad den nye killing vil sige til kaninerne...

I øvrigt, knytter en kat sig mindre til ens ejere hvis den har en anden kat at gå sammen med?

• #10   22. maj 2008 Hej

Jeg kender ikke britens personlighed, men en birma som også er en rolig kat trives næsten aldrig alene.

Kender du dette forum for briterfolk . (link fjernet) ?

Her tror jeg du vil kunne få rigtig gode råd fra opdrættere og ejere af racen.

Held og lykke med bamsen

• #11   22. maj 2008 katte knytter sig ikke mindre til deres ejere selvom de er to. Jeg er deres "mor" og de er hinandens legekammerater. De søger tryghed og nærhed (og mad selvfølgelig) hos mig og under holdning hos hinanden. Og så plejer man herinde at sige at der skal en anden kat til at vaske en kat bag øret.

• #13   22. maj 2008 Ok super, skulle bare lige have det punkt afklaret. For vil jo ikke risikere at lille kuzco ikke gider nusse hos mig hvis han får en legekammerat smiley

• #14   23. maj 2008 min kat på cirka 6 måneder siger også lyde for at snakke eller lige sige: jeg er her, se!" samtidlig siger den "IV IV" når jeg siger dens navn, der er forskellige måde at miuawé på... hvis den virker meget glad for dig og strækker sine poter ud når den ligger hos dig og ha en våd næse så er den glad og så tror jeg ikke at du skal ligge så meget i dens lyde udover at give en respons på lydene:)

• #15   23. maj 2008 det er forskelligt fra kat til kat om de kan være alene, i mange kattes natur er de enespænder og har intet problem med at vær den eneste kat i huset... katte er ikke flokdyr, vildkatte går også selv rundt og gider faktisk ikke andre katte...

Kommentér på:
Hvorfor Mijaw'en ?

Annonce