739 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Byld på kattehale - skal jeg rense det efter fjernelse? Byld på kattehale - skal jeg rense det efter fjernelse?

Hej,
Min kat Ludvig har fået fjernet en byld på hans hale i torsdags, han var bedøvet den blev renset og vi fik antibiotika og smertestillende med hjem, som han nu får. For at halvår siden var han nøjagtigt samme tur igennem.
Men nu mit spørgsmål - jeg synes stadigvæk at han har en bule, og det er helt sikkert stadigvæk ømt - sådan husker jeg ikke at det var sidst, men måske har jeg bare glemt det ??
Ville I rense det i noget klorhexidin eller skal jeg bare have lidt tålmodighed?

Kh Lotte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Byld på kattehale - skal jeg rense det efter fjernelse?
  • #1   4. apr 2020 jeg ville nok lige holde det rent indtil videre - også selvom at han får pencillin, og bylden er fjernet
    for hvis der kommer skidt i kan det starte forfra - til trods for pencillinen

jeg fik engang en kat retur. hun havde et sår på en tå som blev ved med at drille. tidligere ejer havde fået 2 x pencillinkurer til hende. og endelig skulle hun have fjernet tåen dagen efter hvor jeg fik hende
    jeg valgte dog at sætte hendes fod i bad - 2 gange om dagen i 1 uge. Og så forsvandt det
    jeg havde nemlig en gammel dyrlæge som altid sagde at det var vigtigst at rense såret og holde det rent, end pencillinen endelig var.

og ja det er ikke altid det nemmeste.
    har selv en på 18 år som tit får en byld under hagen. Og det er IKKE nemt at få lov til at rense noget som helst smiley smiley

• #2   4. apr 2020 Tak for dit svar smiley jeg har noget Brintoverilte 3% tror du jeg kan bruge dette?

• #3   4. apr 2020 velbekomme
    jo det kan du godt bruge

• #4   4. apr 2020 https://www.dyrlaegevagten.dk/brintoverilte-2/

Kommentér på:
Byld på kattehale - skal jeg rense det efter fjernelse?

Annonce