{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.314 visninger | Oprettet:

Svar fra Ruhnau om Nemos tænder {{forumTopicSubject}}

http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=40614

Så er der svar fra Jens Ruhnau.
Han skriver:

"Hej Helle.

Ud fra det du beskriver, kunne det lyde som om din kat har kronisk mundhulebetændelse (plasmacellestomatit). Det er dog vigtigt allerførst at få stillet den eksakte diagnose. Dette gøres vha. en biopsi.

Når diagnosen plasmacellestomatit er stillet, anbefaler jeg først grundig tandrens i narkose, efterfulgt af daglig rengøring af kattens mund vha. tandbørstning og chlorhexidin mundrens. Samtidig skiftes til hypoallergent foder og der behandles med antibiotika og anti-inflammatorisk i 4-6 uger.

Hvis dette ikke har effekt, anbefaler jeg normalt at man trækker kattens tænder ud. Det lyder som en voldsom behandling, men det er meget effektfuldt og kattene trives flot bagefter.

Det er kendt at man kan forsøge behandling med immunocare, interferon eller evt. cyclosporin, men resultaterne er ikke overbevisende i sammenligning med at trække tænderne ud.

Hvis du ikke orker turen til TandDyreklinikken, vil jeg anbefale, at du kontakter dyrlæge Alfred Mølgaard på Silkeborg Dyrehospital.

Du kan evt. læse mere om stomatit på www.catvirus.com.

Med venlig hilsen
Jens Ruhnau
Specialdyrlæge"

-------------------

Var hos dyrlægen i dag med Nemo og der er godt nyt! Det er BARE tandsten..... puha... vi slap med skrækken og en tandrensning (der er bestilt tid) samt en pincillin og immunocare-kur. Jeg er bare SÅ lettet.

Tak til alle som gav os de gode råd.

MVH Helle
Munchausen by Proxy-kattemor:-)











Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svar fra Ruhnau om Nemos tænder
Kommentér på:
Svar fra Ruhnau om Nemos tænder

Annonce