{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.976 visninger | Oprettet:

Vores kat tisser på dynen {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogle der kan hjælpe os og vores lille kat med hendes problem.
Vores kat er en hunkat på ca. halvandet år som ikke er steriliseret.Hun har altid været indekat. Hun har fået en meget dårlig vane med at tisse på vores dyner - og det er KUN dynerne hun tisser på. Hun bruger fint kattebakken som bliver skiftet regelmæssigt. Men alligevel får hun nogle perioder ret ofte hvor hun tisser på dynerne. Det er ikke bare en lille tissetår, nej det er en kæmpe plet efter hun har tisset på dynen. Vil vasker dynerne hele tiden.
Men hvad kan man gøre? Hvorfor tisser hun hele tiden på vores dyner og kan man gøre noget ved det så hun stopper? Håber virkelig der nogle som kan hjælpe os for vi er helt på bar bund og ved ikke hvad vi skal gøre, for hun er jo ellers så sød en kat...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores kat tisser på dynen
  • #1   28. maj 2008 Vi havde samme problem men han viste sig at være syg... Det er dog for det meste ikke grunden så frygt ikke smiley
    Er det noget hun altid har gjort lidt eller? Er der sket store omvæltninger hjemme, flytning af mødbler, ændring i familien, nye katte, mangel på en gammel kat som ven eller nogen som helst andre ting som kunne have forstyrret hende daglige liv'?


  • #2   28. maj 2008 Tjaaaa......neutraliser hende....
    Det virker garenteret *S*


  • #3   28. maj 2008 Hmm det lyder bekendt.
    Min gamle kat havde for vane at tisse i et hjørne at mit værelse.
    Man kan få noget spray i de fleste dyrehandlere, der virker som "gå væk kat" det virkede for os, og det er kun noget man behøver at bruge i en periode, indtil katten har fået andre vaner.

    Det lugter godt nok lidt, men mon ikke det går...??
    held og lykke


  • #4   28. maj 2008 Hej.. Det gjorde min hun kat også, da hun var omkring 5 måneder. Jeg vaskede konstant mine dyner. Jeg tog til dyrelægen, og spurgte dem af hvad der var galt, Og jeg fik det svar at hun var kommet i løbetid, og at hun gjorde det kun for at afmærke hendes teritorium. De anbefaldede at hun blev sterilliseret, det blev hun og der har aldrig været mere med hende..

    held og lykke..:)


  • #5   28. maj 2008 Som der allerede er foreslået, kan det tænkes at det ville hjælpe at sterilisere hende. Det har andre fordele end lige det med at hun tisser i dynerne...

  • #6   28. maj 2008 Nu er I så ikke på bar bund længere smiley Neutralisation! Hun kan måske have en urinvejslidelse, men jeg gætter nu kraftigt på at det er neutralisation, der skal til. Hendes tisserid er normal adfærd for en fertil kat.
    Under alle omstændigheder må I ringe til dyrlægen og bestille tid.

    Den gå-væk-spray Tina K nævner, er i hvert fald IKKE løsningen.


  • #7   28. maj 2008 tisserid = tisseri

  • #9   29. maj 2008 Hey alle

    Tak for jeres fine svar... Hun har før haft urinvejsbesvær hvor hun fik medicin men denne gang er der ingen symtomer på det som før.. Da hun var syg gik hun nemlig og tørrede numsen hen af gulvet hele tiden og gik konstant i kattebakken, det gør hun ikke længere.. Hun er også i lbetid konstant - ca en gang om måneden... Vi kender en anden som har samme problem som os men hendes kat er steriliseret og den tisser stadig i hendes dyner og det er kun på dynerne... Så kan det stadig være fordi hun er syg eller er det pga løbetiden som hun hele tiden er i.. ? Vi ville helst have undgået at steriliserer hende da vi håbede på engang at kunne få killinger med hende... =( Hun har gjort det med at tisse på dynerne i en lang periode ... =(


  • #10   29. maj 2008 Jeg ville prompte lukke døren ind til sovevær. hvor dynerne formodentlig er, og ellers undersøge det de andre skrev. Har også oplevet det.

  • #11   29. maj 2008 Øh jeg vil nu også lige få hende undersøgt for bl.a urinvejsinfektion. Symptomerne behøver ikke være ens hver gang. Held og lykke.

  • #12   29. maj 2008 Få katten undersøgt for urinvejslidelse og få hende neutraliseret!
    Den kat, du kender, der bliver ved med at tisse rundt omkring efter neutralisation, kan have en urinvejslidelse eller være utryg, have dårlige bakkeforhold ... eller måske har man ventet for længe med at neutralisere! Tisseri kan blive en vane, og lugten kan være svær at fjerne helt. Så længe der lugter af toilet, kan katten blive inspireret til at tisse på de steder.
    Det er altså synd for jeres kat, at hun skal gennemgå alle de løbetider - og det næste I risikerer er, at hun får livmoderbetændelse eller bliver psykisk forstyrret (hvis hun ikke allerede er det) .
    Af hensyn til jeres kat, synes jeg virkelig, I bør droppe tanken om killinger. Hvis I ønsker killinger, så er der masser af slagsen at finde på internat.


Kommentér på:
Vores kat tisser på dynen

Annonce