{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Guide til kattebæ... ;) {{forumTopicSubject}}

Hehe ja jeg vidste ik helt hvad jeg skulle kalde emnet, så valgte den direkte ingen-slinger-i-valsen-måde smiley

Jeg kan forstå herinde at nogen siger at en kattebæ skal være fast og andre siger´at den godt må være remoulade-agtig...
Og nu forholder det sig sån at jeg har 2 små (14 uger) dejlige Brite-Bamser som vi har haft lidt maveproblemer med. Men nu har de fået tørkost et par dage og det ser bedre ud. Dvs den er ikke flydende mere. Men "remoulade-agtig" og lysebrun..
Må den gerne være lysebrun og "remoulade-agtig" ?
De går på bakke et par gangen om dagen begge 2.

Knus!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Guide til kattebæ... ;)
  • #1   29. maj 2008 jeg har kun oplevet lugt når min har fået en pose vådfoder

  • #4   29. maj 2008 De har været på skånekost (tør) de sidste 2 dage og der har jeg set forbedring og jeg regner med om et par dage, stille og roligt at gå over til Hills kitten tørfoder...
    Har i oplevet maveproblemer i forbindelse med vådkost?


  • #6   29. maj 2008 Ja men der har ikke været et foderskift, men det er også ligegyldigt så længe deres maver er i forbedring smiley

  • #8   29. maj 2008 Nårhh ja ok, men jeg spurgte egentlig bare til udseendet af afføringen smiley For der er allerede oprettet utallige af tråde om foderskift.

  • #10   29. maj 2008 Hmm jeg ville umiddelbart tro at det er foderskiftet.. Prøv kun med 1 slags foder i et par dage og se ad..

  • #12   29. maj 2008 Jebs,
    Jeg kan da lige fortælle at mine drenge havde jo også bøvl med maven og de er jo ikke så gamle. Og vi havde gjort alt hvad man "burde". Altså holdt os til det foder de var vant til osv, men alligevel fik de dårlig mave.
    Så vi prøvede os i første omgang med kun at give tørfoder og kun 1 slags. Inden vi så resultetet på dette tog vi til dyrlægen og fik noget skånekost (intestinal) både som våd og tør og pro-kolin pasta. Så nærmest lige efter vi var begyndt på det, så vi resultatet af kun at give dem tørfoder, i bakken og det så bedere ud... Men nu var vi jo begyndt på skånekosten og dagen efter så vi resultatet af denne i bakken, og det var blevet dårligere smiley Så konkluderede jeg: Enten er det foderskiftet (fra alm killingfoder til skånekost) eller også er det vådkost de ikke kan klare.
    Så nu har de kun fået skånekost som tørfoder i 2 dage og det ser endnu engang bedre ud. Og så er planen først og fremmest lige at få snakket med dyrlægen om det når vi alligevel skal derned imorgen til vaccine og alt efter hvad han siger, har jeg tænkt på om et par dage når deres afføring forhåbentlig er blevet endnu bedre, ligeså forsigtigt at blande lidt alm killingefoder i skånekosten og så må vi se...
    Men jeg skriver imorgen når jeg har fået af vide hvad dyrlægen sagde...
    smiley
    Knus!


  • #13   29. maj 2008 Ja lige præcis, sån er mine drenge også. De er glade og opfører sig som killinger nu gør. Og deres afføring var altså ikke vand, den var "bare" lind hvis man kan sige det. Men det er jo heller ikke ok... Og jeg ville tro at hvis hun har fået mere vådfoder end hun plejer kan det sagtens være derfor. Og så er hun måske en lille smule forvirret over jeres flytning, det tror jeg også mine var som også var medvirken på maverne.
    Men prøv helt sikkert kun med tørfoder i et par dage og så er jeg næsten sikker på at du vil se forbedring.
    Når mine drenges mavser er ok igen og vi er gået tilbage til alm killingefoder, vil jeg meget forsigtigt give dem en lille smule vådfoder for at se hvordan de reagerer på det og på den måde vil jeg finde ud af hvor deres "grænse" går og om det overhovedet var vådfoderet der gav dem dårlig mave eller om det "bare" var flytning til nyt hjem...


  • #14   29. maj 2008 Tak tak og i lige måsen smiley Glæder mig til at høre hvordan det går smiley

  • #15   30. maj 2008 Så kom vi til dyrlpægen med brødrene smiley
    Han fortalte at stresset over flytning først med den ene killing og så et par dage senere den anden, kunne godt stadig have indflydelse på dere maver. Han var ikke bekymret. Han sagde at vi skulle fortsætte med intestinal tørkost i 1 uges tid endnu og så bør maverne blive bedre. Hvis ikke skal vi have taget afføringsprøver.
    Han syntes at de så rigtig godt ud og deres vægt var fin. Jeg skulle ikke bekymre mig om deres øjne og næser (mht jeg syntes der var mange bussemænder osv) så længe det ikke ligefrem løb, og det gør de jo ikke. Jeg lagde nok bare mere mærke til øjensøvnen og bussemænderne fordi drengene er hvide.
    Så jeg er super glad og lettet. Nu skal de bare spise løs at den tørfoder så maverne hurtigt kan blive gode, så vi kan gå over på alm killingefoder igen smiley

    Knus!


Kommentér på:
Guide til kattebæ... ;)

Annonce