{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vdr. transport {{forumTopicSubject}}

Hej Kattegalleri
Nu må jeg igen komme med et af mine spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe med eller i hvert fald komme med Jeres syn på sagen. Jeg står til at skulle hente en lille Main Coon-killing her omkring d. 10.06.08, så det er ved at være ret aktuel. Jeg skal hente ham ca. en 20min. kørsel fra hvor jeg selv bor, og vi skal køre med offentlige transportmidler, dvs. en bus, der på dette tidspunkt i hvert fald ikke er fyldt op med mennesker.

Mit spørgsmål lyder derfor: Hvad skal jeg medbringe når jeg skal hente ham. Jeg skal i hvert fald have min transportboks med thermo-underlag med, men hvad mere? Hvis der er mere? Og hvad havde I selv med da I skulle hente jeres kat - killing som voksen kat?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vdr. transport
  • #1   29. maj 2008 Vi kørte i 3 kvarter i bil da vi hentede vores. Og vi havde kun transportkasse og et tæppe med til dem. Ikke mad og sån noget det kan de sagtens klare sig uden i den tid smiley

  • #2   29. maj 2008 en god ting vil være, hvis det er meget varmt, at ligge nogen køle elementer under tæppet.. så får han det ikke varmt

  • #3   29. maj 2008 Da det kun er ca 20 min kørsel. Så behøver du ikke og ha mere med :o)
    Bliver jo dejlig og få din bette misling hjem.. Ska selv ha mig en Maine coon killing.. Men får først min bette tøs hjem sidst i juli-starten af august..


  • #5   29. maj 2008 Du kan evt. bede om at få et stykke tæppe el.lign. med, som han er vant til. Så vil lugten berolige ham.
    Du kan også give transportkassen (indvendigt) et lille pift med Feliway. Det har også en beroligende virkning.

    Ellers kan du medbringe et tæppe eller håndklæde til at lægge over transportkassen, hvis han virker nervøs. Det hjælper næsten altid.


  • #6   29. maj 2008 [LIS D]: Meningen har hele tiden været at jeg selv skulle hente ham, da det ville være billigst. Men jeg kan bestemt godt følge dig. Dog er killingen over 12uger - det er opdrætter og jeg blevet enige om. Han vil være ca. 14 uger, men det ændre ikke på noget vdr. transporten.

    [Karina (22)]: Det bliver i hvert fald spændende. Jeg glæder mig utroligt meget.

    [*Mega*]: En af gangene, da jeg besøgte opdrætter medbragte jeg en stor sok, som bare skulle ligge hos dem, som så vil komme med i transportkassen. Samme tricks blev brugt ved vores hunde da de skulle hentes og når de skal passes andre steder, og disse var ret effektive.


  • #7   29. maj 2008 Kan godt forstå at du glæder dig :o) Glæder mig godt nok os til at få min skat hjem :o)

  • #8   29. maj 2008 [Lis D]: Ang. det med penge; ikke nødvendigvis, men aftalen med opdrætter lyder på at jeg henter katten. At du gør og har en anden holdning til den sag, er også helt i orden. Og sikke noget pladder med at jeg ikke kan følge dig blot fordi jeg gør anderledes. Eller er blevet bedt om at gøre anderledes. Jeg ser ingen grund til at DU farer i flint på netop mig - jeg er ikke opdrætter, og jeg har ikke opstillet omtalte købsbetingelser.

    Af alle de katte vi har haft (huskatte) har vi ikke haft nogle problemer med at få dem integreret i huset, men det betyder dog ikke, at det vil være det samme som denne gang.


  • #9   29. maj 2008 [Lis D]: Det var billigere for opdrætter. Men det er i teorien også billigere for mig, men det er på sin vis en anden sag. Det handler i hvert fald ikke om, at opdrætter ikke må komme og kigge igen. Det er hun velkommen til - jeg har ingen skeletter i skabet.

  • #10   29. maj 2008 Sødeste Lis D

    Små slag og prøv så lige at se verden uden for din egen navle og garageport, ikke!

    Jeg (f.eks.) har hverken bil eller kørekort og har aldrig haft det. Endvidere bor jeg på landet, og ventetider og ture med offentlige transportmidler, hvor der tit skal skiftes undervejs, kan nemt komme til at tage 3-4 timer mod ½ time i bil.
    Dette sidste er klart det bedste for killingen, også selvom jeg ikke er med.

    Ergo bliver mine killinger hentet her hos mig.

    Nu er det heller ikke sådan, at folk bare kan komme ind ad døren og gå med en killing. Der ligger mange, mange timer forud med tlf.- og mailkorrespondance og de potentielle køberes besøg her, hvor de altid bliver bedt om at tage billeder med hjemmefra af de katte, de har eller har haft. Og du kan tro, man kan læse meget "mellem linierne" af sådanne billeder.

    Desuden skulle en killing gerne være så tillidsfuld og rustet hjemmefra, at den uden de store problemer skulle kunne klare en transport uden sin opdrætter.


  • #11   29. maj 2008 Jeg fik min leveret i en papkasse, da min vneinde ikke havde nogle transporter.. han var 10 uger..

    Jeg havde hjulpet med at fange ham som 8 ugers da hans mor løb væk og aldrig er set siden..

    Så ham og hans søskende boede i bagganden på den gård de er født..

    Rottweiler hoppede så frem og bed bonden i foden, hvilket gav ham en aflivnings dom over hovedet, så han blev nødt til at komme hjem til mig allerede som 10 uger..

    Lidt kaoes, da jeg først skulle ha haft ham efter jeg var flyttet, så vi måtte bo på et 8 m2 værelse sammen indtil flytningen


Kommentér på:
Spørgsmål vdr. transport

Annonce