{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
500 visninger | Oprettet:

Foder råd / erfaring :) {{forumTopicSubject}}

Er der nogen som har erfaring med FHN Appetite Control Sterilised?
som er til katte der tigger efter mad, konstant.

I januar 19' fik jeg Bagheera ind og bo ved mig, han var en vildtlevende kat som aldrig har set skyggen af et menneske.
Han lever som indekat nu og vil på ingen måde ud. Han nyder bare at flyde og sove alle vegne, han virker som en ældre misser. .
så vidt muligt som han gider så prøves han at aktiveres.

Han er gennemtjekket af dyrlæge og fejler intet. han er nu normalvægtig som han fodres nu.

Hele sidste år har jeg brugt på at finde foder hvor han kan holde vægten og spiser foderet uden problemer.
Det eneste foder som får ham til at holde vægt er RC Ageing +12 som han elsker at spise og spiser uden probelmer.
jeg har prøvet en masse andre mærker og typer, som han spiser i starten også stopper han med at spise helt.

Jeg har haft dyrlæge med indover som normalt ikke vil sige god for det foder til en kat som man ikke mener er ældre. men vides ikke med sikkerhed.
Men han har godkendt det fordi han ikke kan holde hul på andet foder.

Det er prøvet at give foder når han ønsker det, det er også prøvet med faste tider og det er prøvet med fritstående fremme.

Han elsker det foder han får nu altså aging +12 som fungere til ham, dog tigger han fandens meget efter det. selvom skålen er fyldt så bliver han simpelthen ved med at gå hen til foderspand og slå på spanden indtil vi tager foder og giver ham.

Det prøvet at sætte spanden væk, men så forsætter han på døren. Det også prøvet at ignorere ham.. han bliver ved i timevis.. vi var oppe på 3,5 time før vi gav efter.


Så overvejer at prøve at blande hans foder med FHN appetite control, som skulle sikre han er mæt?

Hvad tænker i? Har i prøvet noget lignede og har råd? Det ved at være pænt surt at blive vækket 3-4 gange om natten fordi han begynder..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder råd / erfaring :)
  • #1   14. maj 2020 umiddelbart tror jeg at han har fundet ud af at "nyt" mad smager bedre end det som står i skålen. Det mister jo lidt af smagen når det står fremme
    så måske en mindre potion, sådan at han får "nyt" når han er sulten

    hvad siger han til vådfoder? For det vil kunne mætte mere.

    jeg kender ikke det omtalte foder
    men ved at RC har flere med Appetite Control . dog er det så sterilised, men personligt har jeg brugt rc sterilsed i over 10 år nu og mine vil ikke bytte. alle 12 elsker det,
    på internatet brugte vi det tit til dem som ikke have lyst til mad. Selv katte som ikke ville spise exigent (som er til kræsne katte) spiste sterilised.


  • #2   14. maj 2020 Anja n

    Har prøvet hvor vi giver direkte fra posen eller spanden, så snart han vil have, men det stoppede ikke rigtig det.



  • #3   14. maj 2020 altså en lille besværlig fyr smiley


  • #4   14. maj 2020 Elvis får det samme - Ageing 12+ sterilized.
    Han får vådt om aftenen som han ikke spiser ret meget af. Han tigger ikke smiley

    Min gamle Andersen som nok er 10 år mindst er også en tæmmet vildkat og et godt stykke tid ÅD han nærmest konstant.
    Det er han stoppet med, men jeg tror faktisk at det hænger sammen med den måde de har levet på før - spis eller dø!

    Jeg tror at det retter sig stille og roligt - det har det i hvert fald gjort herhjemme smiley


  • #5   17. maj 2020 Ville også anbefale vådfoder ved siden af, det især vigtigt pga urinvejslidelser.
    Det du fodrer med har stort set intet animalsk indhold, det er nok derfor han bliver ved. Det svarer lidt til hvis et menneske prøver at leve udelukkende af lyst brød, vi ved vist alle sammen at man ikke rigtig bliver mæt XD
    Det absolut bedste man kan gøre for sin kat er, at give den vådfoder, om så det er en killing eller en lære kat. Jo ældre de bliver, jo vigtigere er vådfoder næsten.
    Jo mere animalsk protein i foderet, des bedre.


  • #6   17. maj 2020 tænker faktisk også at noget af det hænger sammen med at han har måtte undvære mad i de ønskede mængder
    har selv haft flere tilløbere, og de har oftes et lidt underligt forhold til mad
    Men så lang tid at han trives på det foder, så syntes jeg da bare at han skal have lov til at foresætte med det
    jeg har haft flere killinger som er vokset op på voksen foder, og har ældre katte som stadig får voksen. det vigtigste er at katten trives på det - så kan det hedde hvad det har lyst til

    men det med tønden.... altså umiddelbart så måske at han bare syntes om lyden
    jeg har selv en Birger som tager nogle ture med at stå og graver på en skabslåge (tidligere var det et vindue). Og det er ikke sådan at han skal noget i det skab- han gider ikke engang at kigge ind i skabet. Vi mistænker ham for at syntes godt om lyden når han gør det


Kommentér på:
Foder råd / erfaring :)

Annonce