nfo, ´bliver ikke passet ordentligt. nfo, ´bliver ikke passet ordentligt.
Hej alle sammen.
en af mine familiemedlemmer har en nfo, han er rigtig sød og rigtig kælen og udekat. Men jeg har det ret svært med det, for det første så reder hun ham ikke, han har en knude på ca 5 cm lang, 2 cm tyk og helt ind til huden, den sidder bagtil. den må da irriterer ham helt vildt. Hun siger hun ikke kan komme til ham og rede ham og det har jeg altså meget svært ved at tro på. jeg spurgte hende i torsdags om hun godt vidste han altså havde mange knuder, og det svarede hun ja til. så spurgte jeg hende om hvis nu jeg holdte ham om hun så ikke kunne klippe dem af fordi jeg syntes det er synd. der sagde hun nej og at hun ikke måtte for ham . og så er det jeg tænker, så må du tage fat i katten og vise ham hvem der bestemmer, og hun ville jo ikke være alene om det. jeg var der jo. nå men ikke nok med det. siger hun at han ikke spiser særlig meget, og hun siger at han har en slags spiseforstyrelser. men det er da klart at katten intet spiser når skålen er tom . og vanskålen smadder ulækker. min pointe er at jeg ikke sys de passer godt nok på ham. og jeg tør ikke tænke på hvordan han har det når de er på camping.
har helt lyst til at tage ham med hjem hver gang jeg er der, hun tror en pelspleje en gang om året er godt nok. Er det mig der er helt galt på den her ? Jeg er ikke i tvivl om hun er glad for ham, men hun har to små børn nu, og et stort hus hun gerne vil holde. det virker for mig som om hun ikke kan overskue at have ham . Men hvordan skal jeg sige det til hende ? for vil jo ikke være ond eller noget .
nogle gode råd ?
mvh Anika.
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 946
Puha, det er en svær situation du står i her... Jeg kan godt forstå at du er i vildrede....
Nu kender jeg ikke til den race hun har, så ved ikke hvor tit man skal rede katten. Men det er da soleklart, at hvis katten har knuder, som der generer katten, så skal man da fjerne den og som du også selv siger, hvis katten ikke er glad for det, så må man vise den hvem der bestemmer, og derefter måske give den en godbid... (det gør vi hvis kattene bliver udsat for noget de ikke er så glade for)...
Jeg tror, hvis det var mig, at jeg ville sige til personen (på en pæn måde) at hvis han/hun ikke passer bedre på sit dyr, så må man tage affære, selvom det er svært....
Jeg håber at du finder ud af noget, og du må meget gerne opdatere, så vi kan følge med i hvad der sker med det lille pus...
Knus Sanne
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 599
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 8 Emner: 115 Svar: 363
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 26 Svar: 218
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 146 Svar: 939
mar 2008
maj 2008
mar 2008
Men ja jeg er i et kæmpe dilemma, jeg vil ikke tage katten fra hende da det jo er familie. og da jeg sagde til hende i dag at en af vores fælles venner kunne hjælpe katten sagde hun bare at hun kunne jo ikke være afhængig af ham . jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. og kan jeg gøre andet end at sige det til hende og ordne ham når jeg er der ? jeg ser også dette som en slags dyremishandling. og jeg er bare så ked af det indeni.
maj 2008
mar 2008
men jeg har katten i mine tanker hele tiden.
maj 2008
mar 2008
maj 2008
nfo, ´bliver ikke passet ordentligt.