535 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

nfo, ´bliver ikke passet ordentligt. nfo, ´bliver ikke passet ordentligt.

Hej alle sammen.
en af mine familiemedlemmer har en nfo, han er rigtig sød og rigtig kælen og udekat. Men jeg har det ret svært med det, for det første så reder hun ham ikke, han har en knude på ca 5 cm lang, 2 cm tyk og helt ind til huden, den sidder bagtil. den må da irriterer ham helt vildt. Hun siger hun ikke kan komme til ham og rede ham og det har jeg altså meget svært ved at tro på. jeg spurgte hende i torsdags om hun godt vidste han altså havde mange knuder, og det svarede hun ja til. så spurgte jeg hende om hvis nu jeg holdte ham om hun så ikke kunne klippe dem af fordi jeg syntes det er synd. der sagde hun nej og at hun ikke måtte for ham . og så er det jeg tænker, så må du tage fat i katten og vise ham hvem der bestemmer, og hun ville jo ikke være alene om det. jeg var der jo. nå men ikke nok med det. siger hun at han ikke spiser særlig meget, og hun siger at han har en slags spiseforstyrelser. men det er da klart at katten intet spiser når skålen er tom . og vanskålen smadder ulækker. min pointe er at jeg ikke sys de passer godt nok på ham. og jeg tør ikke tænke på hvordan han har det når de er på camping.

har helt lyst til at tage ham med hjem hver gang jeg er der, hun tror en pelspleje en gang om året er godt nok. Er det mig der er helt galt på den her ? Jeg er ikke i tvivl om hun er glad for ham, men hun har to små børn nu, og et stort hus hun gerne vil holde. det virker for mig som om hun ikke kan overskue at have ham . Men hvordan skal jeg sige det til hende ? for vil jo ikke være ond eller noget .

nogle gode råd ?

mvh Anika.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nfo, ´bliver ikke passet ordentligt.
  • #1   3. jun 2008 Hej Anika.

Puha, det er en svær situation du står i her... Jeg kan godt forstå at du er i vildrede....

Nu kender jeg ikke til den race hun har, så ved ikke hvor tit man skal rede katten. Men det er da soleklart, at hvis katten har knuder, som der generer katten, så skal man da fjerne den og som du også selv siger, hvis katten ikke er glad for det, så må man vise den hvem der bestemmer, og derefter måske give den en godbid... (det gør vi hvis kattene bliver udsat for noget de ikke er så glade for)...

Jeg tror, hvis det var mig, at jeg ville sige til personen (på en pæn måde) at hvis han/hun ikke passer bedre på sit dyr, så må man tage affære, selvom det er svært....

Jeg håber at du finder ud af noget, og du må meget gerne opdatere, så vi kan følge med i hvad der sker med det lille pus...

Knus Sanne

• #3   3. jun 2008 Selvfølgelig skal de knuder af, det gør jo ondt på katten. Men kan godt se du har et problem når det er et familiemedlem, men prøv at blive ved med at snakke om i kan gøre det sammen, så kan det jo være hun går med til det tilsidst. Hans pels skal børstes mindst 1 gang om ugen

• #4   3. jun 2008 Han skal have filtet af. Det stopper blodcirkulationen og katten kan miste lemmer, hvis den ikke redes/barberes!

• #5   3. jun 2008 jeg tror jeg tager redskaber med derop hemmefra i8 dag. og så tager min kæreste og jeg turen med katten. der er ikke andet for . foreslog hende at sende ham ned til dyrlægen da han alligevel skal ned og have sin vaccine her om snart og at hun så bad dyrlægen om at hjælpe hende emd at få fjernet knuderne. men det ville hun heller ikke.

• #6   3. jun 2008 jeg synes du skal slå i bordet når hun åbenbart ikke er til at hugge eller stikke i og sige at hvis hun ikke gør noget så får det alvorlige konsekvenser for katten ellers foreslå hende at du finder ham et nyt og godt hjem hvorimod hun kan få en alm huskat der ingen pelspleje behøber for det er jo åbenlyst hun ikke har forstand på hvorvidt katten skal børste klippes eller trimmes men okey er der heller ikke mad i skålen og vandskålen er ulækker skal hun jo slet ikke have dyr for det er noget så usundt at katten drikker af en beskidt skål da vandet naturligvis heller ikke er sundt når det er i sådan en skål jeg vasker personligt selv skålene hver dag og sørger for de har mad og ikke mindst rent og frisk vand stående og frisk vand skal de have stående hele tiden specielt i denne her varme du står i et dilemma da det er familie men tænk på hvor skidt katten har det og som du kan læse længere oppe så stopper det blodcirkulationen

• #7   3. jun 2008 vi har lige klippet ham godt og grundigt for alle knuder. (Vi=mads og jeg) og nu er han fin igen . mad og vandskål er gjort rene og fyldt på ny. så lige nu har han det godt . og det håber jeg hun sørger for at han bliver ved med at have. ellers må jeg jo sørge for hans pels når jeg er her. og bede en ven gøre det en gang om ugn da han er her rimelig tit. har lige haft diskuteret det med hende. og fik smidt den i hovedet : er du måske dyrlæge anika??? hvor mit svar lød : nej det er jeg ikke . men det gør mig ked og se hvordan han har det .

• #8   3. jun 2008 Anika det er ikke godt nok at der er nogle der gør det for hende det skal hun selv!! det er hendes kat!! hvis jeg var dig ville jeg undersøge om der er mulighed for at melde hende anonymt selvom jeg ikke tror man kan være anonym længere men at katten har det godt nu er ikke godt nok katten skal behandles på samme måde som hendes børn have mad og rigeligt med vand og pelsen børstes og plejes det er flot du og mads har gjort det men desværre ikke godt nok!!! for det burde hun selv hun skulle simpelthen slet ikke have dyr efter min mening!! og du skal ikke tage noget af det her til dig da den her tråd ikke er til dig men din kusine eller hvad det er bliver så gal over at høre at folk køber dyr og ike atger sig af dem... jeg tog med glæde imod ham!!!

• #9   3. jun 2008 hvis man dog bare kunne gøre det anonymt. nu har jeg købt noget til pelspleje jeg har tænkt mig at give hende. noget vi også selv bruger herhjemme.

Men ja jeg er i et kæmpe dilemma, jeg vil ikke tage katten fra hende da det jo er familie. og da jeg sagde til hende i dag at en af vores fælles venner kunne hjælpe katten sagde hun bare at hun kunne jo ikke være afhængig af ham . jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. og kan jeg gøre andet end at sige det til hende og ordne ham når jeg er der ? jeg ser også dette som en slags dyremishandling. og jeg er bare så ked af det indeni.

• #10   3. jun 2008 jamen så det også så forkert hun får lov at beholde ham du kan jo ikke stå til ansvar for hendes husdyr den nfo SKAL simpelthen have et hjem hvor man har tid til kæl pelspleje og i det hele taget bare masser af kærlighed for det er ikke en slags dyremishandling det ER dyremishandling kan du ikke prøve at høre hvad hun ville sige til at den fik et andet sted at bo.. men det er stadig flot af dig du påtager dig ansvaret når hun ikke gør!! men når hun ikke påtager sig det ansvar som hun har givet sig selv ved at anskaffe sig en semihårskat skal katten selvf.. ikke være hos hende!!

• #11   3. jun 2008 jeg tør næsten ikke spørge. hun bliver stik tosset på mig tror jeg. rettere jeg ved det, men skal prøve at snige det ind i en samtale næste gang jeg snakker med hende. orker bare ikke at skulle være uvenner med hende.

men jeg har katten i mine tanker hele tiden.

• #12   3. jun 2008 okey det godt anika jeg kan godt forstå dig og det her er heller ikke ondt ment men blir så tosset når man høre om folk der ikke behandler dem godt

• #13   3. jun 2008 det gør jeg også. men ja, min familie er en stor familie, og de sladre om hinanden og er i det hele taget ikke særlig søde ved hinanden. og derfor er jeg lidt varsom, da jeg ikke selv er helt på toppen må jeg også tænke over at gøre tingene på den bedste måde muligt. men det skal gøres. jeg giver dig helt ret.

• #14   3. jun 2008 er glad for du kan se det... det er kun for kattens skyld jeg siger det

Kommentér på:
nfo, ´bliver ikke passet ordentligt.

Annonce