Brækket negl {{forumTopicSubject}}
Nanoq faldt nedfra kradsetræet i går og brækkede en negl.
Han havde tydelige smerter og lå ned i laaang tid på siden. Jeg sad ved ham og hver gang jeg rørte ham så pev han. Jeg var bange for at hoften osv varrykket af led. Han dinglede bare over til den ene side og lagde sig hver gang jeg forsøgte at rejse ham.
Så fik jeg den idé at tage noget vådmad og se hvad der skete. Jeg blev jo nødt til at se om han var skadet eller ej og om jeg skulle til dyrlæge - det er jo helligdag i dag.
Heldigvis sprang han op og op på køkkenbordet, og nu går han fint og det hele. Men neglen den sidder helt skæv over til den ene side. Jeg kan se, at han ligger lidt mere ned end normalt og at han ømmer sig lidt.
Han skal til dyrlæge på tirsdag men jeg er i tvivl om jeg skal få tiden frem til fredag (i morgen) i stedet. Umiddelbart trives han fint, men jeg er i tvivl om han er tjent med at vente til tirsdag (ham og Nemo skal af sted sammen - den ene med tænder den anden med pels, der er filtret, så han skal i narkose der alligevel).
Har I nogensinde oplevet en kat med sådan en negl?
Det blødte ikke, men hele den der mekanisme de har med at trække ud og ind i kløerne er låst for neglen er bøjet over til den ene side og op af. Det ser drabeligt ud....
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 4 Svar: 320
jul 2007
Følger: 38 Følgere: 83 Katte: 11 Emner: 59 Svar: 548
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 34 Svar: 278
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 32
håber det går med lille kat, go bedring med ham
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 8 Emner: 115 Svar: 363
Jeg har nu tænkt mig at ringe til Dr. Dyr i morgen, men jeg vurderer at det ikke er så slemt, at det ikke kan vente til i morgen. Han hopper, springer, danser og leger rundt udenfor lige nu. Det er kun hvis han ved et uheld hopper og rammer neglen, at han ømmer sig en smule. Og det er ikke ret meget.
Men måske for meget til at vente til tirsdag med dyrlægen. Det må dyrlægen vurdere i morgen.
Det kunne være et ledbånd.
Jeg blev bare lettet over, at det "kun" var neglen og ikke hofte eller andet halløj længere oppe....
Tak igen
Knus
Brækket negl