782 visninger
|
Oprettet:
Tyrkisk van og sår {{forumTopicSubject}}
Jeg har en tyrkisk van, som startede med bare at få små sår hvor jeg slog det hen med at de nok legede for vildt, kattene.
Men nu har han fået sig et par noget grimmere synes jeg. De er ikke spor betændte, men de er alligevel ret store. Det er kun nakke og hals.
Han og vores huskat er meget nære venner, vi plejer at kalde dem kæreste-kattene fordi de altid ligger sammen og oveni hinanden. Kan det være her at huskatten bider ham? De er begge kastrater, slås aldrig, kommer ikke udenfor.
Jeg kan ikke finde andre grunde til at han skulle få de sår? Hvad gør jeg, for det er da synd for ham
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
Jeg har en Tyrkisk van med samme syptomer....
Tag til dyrlæge din kat kan skulle have smertestillende og kløestillende.... Boxeren har haft et stort sår på halsen som nu er næsten væk og sidst sommer var det øret og i efteråret var det over øjet.... Boxerens forsvinder af sig selv.... dog har hun været til dyrlæge med det på halsen og fået smertestillende og kløestillende.....
Hendes søster er blevet tjekket for lige præcis det Lis beskriver.....
Så hold nøje øje og kør gerne en tur til dyrlægen.... for der kan evt. skulle lidt pencillin til og hjælpe på helingen!!
Ellers kan du skrive til mig hvis du vil vide mere....
cpc52@hotmail.com
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 684
Vores katte har ikke lopper, og han er heller ikke kønsmoden da han blev kastreret da han var 5 måneder. Han er i dag 14 måneder gammel.
Tak for gode råd
Tyrkisk van og sår