{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Tyrkisk van og sår {{forumTopicSubject}}

Jeg har en tyrkisk van, som startede med bare at få små sår hvor jeg slog det hen med at de nok legede for vildt, kattene.

Men nu har han fået sig et par noget grimmere synes jeg. De er ikke spor betændte, men de er alligevel ret store. Det er kun nakke og hals.

Han og vores huskat er meget nære venner, vi plejer at kalde dem kæreste-kattene fordi de altid ligger sammen og oveni hinanden. Kan det være her at huskatten bider ham? De er begge kastrater, slås aldrig, kommer ikke udenfor.

Jeg kan ikke finde andre grunde til at han skulle få de sår? Hvad gør jeg, for det er da synd for ham smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tyrkisk van og sår
  • #1   8. jun 2008 Har du tjekket for lopper. måske? Det kunne muligvis være kradsesår derfra. Det er selvfølgelig svært at vurdere når man ikke har set sårene. Ellers ring til DR. Dyr: han/hun kan med stor sikkerhed fortælle hvad det kan være.

• #2   8. jun 2008 [Missemor]: Selvom de er indekatte, er chancen for lopper der vel. Jeg skal ikke kunne sige det med 100% sikkerhed, da jeg som sådan ingen erfaring har med indekatte (endnu). Men det er da værd at tjekke pelsen igennem - bare for en sikkerheds skyld. :]

• #3   8. jun 2008 Indekatte kan godt få lopper..... Da min Lucifor var indekat fik han lopper, og det var trods det at vi ingen andre dyr havde på det tidspunkt.. Men jeg fik fortalt at besøgende kan have et par lopper med i tøjet, eller man selv kan have det bår man har været ude... Så det kan altså godt lade sig gøre...

• #4   8. jun 2008 Loppe allergi, er oz en mulighed.

• #5   8. jun 2008 Hej Zelda....

Jeg har en Tyrkisk van med samme syptomer....
    Tag til dyrlæge din kat kan skulle have smertestillende og kløestillende.... Boxeren har haft et stort sår på halsen som nu er næsten væk og sidst sommer var det øret og i efteråret var det over øjet.... Boxerens forsvinder af sig selv.... dog har hun været til dyrlæge med det på halsen og fået smertestillende og kløestillende.....
    Hendes søster er blevet tjekket for lige præcis det Lis beskriver.....
    Så hold nøje øje og kør gerne en tur til dyrlægen.... for der kan evt. skulle lidt pencillin til og hjælpe på helingen!!

Ellers kan du skrive til mig hvis du vil vide mere....
    cpc52@hotmail.com

• #6   9. jun 2008 Jeg vil ringe til dyrlægen med det samme.

Vores katte har ikke lopper, og han er heller ikke kønsmoden da han blev kastreret da han var 5 måneder. Han er i dag 14 måneder gammel.

Tak for gode råd smiley

Kommentér på:
Tyrkisk van og sår

Annonce