{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
575 visninger | Oprettet:

jeg har dummet mig {{forumTopicSubject}}

hej jeg har dummet mig rigtig godt og grundigt jeg klippede min artur igår pga hans pels er så fedtede og filter 2 min efter man har redt ham igennem hans pels er ikke til at holde jeg giver ham royal canin maine coon foder og er lige startet på noget lakseolie og ja her kommer spørgsmålet...
hvornår gror hårene ud igen ??
skal lige siges han hår nok er 1-1½ cm

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeg har dummet mig
  • #1   9. jun 2008 Der går noget tid inden hårene vokser ud igen, men barer rolig, de kommer altså igen! Min mor har en Maine Coon, som bliver klippet en gang hver anden måned ca, og så er det langt nemmere at holde "fritzen" nede (-8 Hun havde nemlig problemer med at katten ikke kunne holde pelsen selv, så den blev rigtig grim. Til sidst var min mor så i Herning hos en kattefrisør med hende, og her fik hun afvide at hun skulle klippe hende og så ellers bare frisere hende, og vaske hende, mindst en gang om ugen.

• #2   9. jun 2008 okey jamen artur holder sig ren det er bare hans pels er meget fedtet og tør jeg har prøvet at vaske ham 2 gange og frisere ham 2-3 gange dagligt men intet bedre resultat.. har været til dyrelæge med ham og han har ikke hudproblemer så hvad kan jeg ellers gøre???

• #4   9. jun 2008 jeg har vasket ham 2 gange har næsten lige fået ham og jeg er i gang med at give ham noget lakseolie

• #5   9. jun 2008 en MCO skal være "vandafvisende" i pelsen, så ja, du har dummet dig, men det er ved at vaske og vaske, ikke ved at klippe. Normalt skal semilanghårs katte kun friseres 1-2 gange om ugen..... men det vokser ud igen....lad ham være i en månedstid....ingen vask....så danner han selv det stof der gør pelsen vandafvisende..... en MCO skal ikke "knitre" i pelsen

• #6   9. jun 2008 det er ikke mig der har ødelagt hans pels har haft ham i 14 dage og hans pels har været sådan da jeg fik ham men jeg tænkte hvis jeg nu klipper det af kan det være det hår der vokser ud er flot og glat som min anden mco ´s pels han har fået alm billigmad og jeg tror det er det der har ødelagt det og så der jegf ik ham fra er der heller ikke særlig meget hygiejne

• #7   9. jun 2008 okay..... du har klippet ham....det vokser ud igen..... friser ham kun når det er nødvendigt, det slider på pelsen

• #8   9. jun 2008 ja det ved jeg godt men hans pels var så ødelagt at jeg skulle rede ham flere gange dagligt og alligevel var hans pels ikke pæn næsten direkte grim kat at se på og jeg ved han er en flot kat for selvom han er korthåret nu kan man se hvor flot pelsen egentlig er når den ikke er fedtet sammen

• #9   9. jun 2008 du skal nok ikke give olie, når nu hans pels fedter....., du må rådføre dig med de erfarne inden for den race.....

• #10   9. jun 2008 jamen jeg er i gang med lakseolien den får ahn dagligt er begyndt på den i forgårs

• #11   9. jun 2008 ja og det er det jeg skriver jeg er ikke sikker på det er det rette at give

• #12   9. jun 2008 kan læse at han også er fertil...så er det jo klart at han har en fedtet pels på denne årstid. Alle hunkatte er i løb og der er monster varmt. MIn fertile han er også fedtet nede ved hale rode og der bruger jeg lidt tør shampoo/baby puder og så bruger jeg en kam til at lige så forsigtig børste det ind i pelsen. Men jeg vasker ham ikke med mindre det er absolut nødvendig (før show) fordi det gør kun fedtet værre. Håber da hans pels vokser urtigt ud igen...han ser jo ellers fin ud på billeder.

• #13   9. jun 2008 jamen fik afvide hans pels har været sådan længe men okey der har altid været hunkatte i nærheden af ham har det noget at sige?? selvom de måske ikke er i løb

• #14   9. jun 2008 fertile dreng får ofte fedthale ja.....men de kan showvaskes så de er fine....... min kan i alt fald, men han er heller ikke MCO men Zotte

• #15   9. jun 2008 okey jamen det er ikke kun hale det er hele kroppen også under for og bagben alt er fedtet på ham

Kommentér på:
jeg har dummet mig

Annonce