{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

Introduktion til hund {{forumTopicSubject}}

Min kat felix er nu godt 5 år og super dejlig. Han er opvokset i en lille lejlighed i byen og nu er vi så flyttet i hus, hvor han fortsat vil være en huskat, til trods for mange der synes det er synd.
Min kæreste er så et hundemenneske, hvilket Felix ikke forstår, og har nu købt en hvalp vi skal op og hente denne weekend.
Men er der nogle der har prøvet at sammenføre en voksen kat og hvalp før? Hvordan kan det gøres bedst muligt.
Felix har kun træffet to hunde i sit liv, en skotte som hvalp og en stor bjørnehund. Ved skotten prøvede han hele tiden at flygte og det er nogle år siden. Bjørnehunden mødte den i år og fløj mildest talt i pelsen på dyret, hvis ikke jeg var gået i mellem tror jeg hunden havde mistet et øje. Aldrig har jeg set min kat så aggressiv før.
Nogen der har et godt forslag. Jeg vil nødig skille mig ad med hverken katten eller hunden, men de skulle gerne kunne være i samme hus uden at slagte hinanden.

Med misse hilsen
Sabrina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Introduktion til hund
  • #1   11. jun 2008 Tror ikke det kommer til at gå godt . Forstår slet ikke hvorfor i anskaffer jer en hund nu hvor i har en kat der ikke kan li hunde .

• #2   11. jun 2008 Det er godt hunden er en hvalp, så bliver han/hun sat på plads af katten... og lad den gøre det, selvfølgelig med opsyn. Kæl for katten så det ikke kun er hunden der er i centrum.
    Vores katte markerede sig overfor vores hund, og han ved de har skarpe klør, og de ved at han er god at putte med:)

• #4   11. jun 2008 Jeg tænkte lige det samme... Kan godt forstå at I gerne vil have hund, men I kan jo risikere at katten løber hjemmefra:s

Mine forældre prøvede at sammenføre en gammel kat og en hvalp, det gik ikke så godt, det endte med i de boede i hver deres ende af huset...

Men jeg vil prøve med noget feliway og det tilsvarende man kan få til hund og så lad dem møde hinanden en gang imellem... lad dem have hver deres rum og husk for guds skyld at give katten lige så meget opmærksomhed som den plejer at få, hvis ikke mere.

• #5   12. jun 2008 Sabrina W
    Tror den bliver svære... Vi havde selv (blackie) en kat som var hundehader med stort H... Han kunne finde på at flyve direkte i hovedet på hunden. Vi fik derfor først hund da vi ikke længer havde katten.

Men lade dem selv finde ud af det sammen.. Og lade dem ikke være alene på noget som helst tidspunkt. Brug vandpistol el til at skræmme misser væk hvis det går for vildt til sig. Sørg for at nusse lige meget med katten som hunden.. Da der ellers kan opstå jalusi.

Vores katte tog det heldigvis meget pænt, viste hunden hvem der kom først osv.

Den lille ny vi har nu er dog ikke så glad for vores hund, men det kommer nok når hun har været her lidt længer. Har kun haft hende siden søndag.

Kommentér på:
Introduktion til hund

Annonce