1.062 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Ekstrem dårlig ånde - hvad kan gøres? Ekstrem dårlig ånde - hvad kan gøres?

Hej alle..

Min ene kat har (altid haft) en voldsom styg ånde. Hvad kan det skyldes? Han får samme foder som den anden kat (som ikke lugter fælt). Er der nogen der ved hvad man kan gøre ved problemet?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ekstrem dårlig ånde - hvad kan gøres?
  • #1   12. jun 2008 Måske er det nyre problemer ?

• #2   12. jun 2008 Kan en killing godt have det?

• #3   12. jun 2008 Det aner jeg ikke . Men har hørt at dårlig ånde kan være pga. nyrene . Men du må endelig ikke hænge mig op på det .

• #4   12. jun 2008 Eddie havde også sindssygt dårlig ånde og det var åbenbart fordi han skiftede tænder...

• #5   12. jun 2008 Nå okay... Hvor gamle er de når de skifter tænder? Min er 11 mdr. nu. Men han haft denne modbydelige ånde siden ca. 5 mdr. gammel

• #6   12. jun 2008 jeg købte en kat gennem oasa og den kat jeg købte lugtede rigtig fælt jeg tog til dyrelæge med ham og det viste sig han havde noget svamp i munden og så fik han nogle piller (skal lige siges at oasa ikke ville betale noget som helst ikke engang en brøkdel af regningen og da jeg så blev ved at sige at jeg mente de sku betale min det ½ begyndte de "nærmest" at true med advokat)

• #7   12. jun 2008 Det kan altså også være tandkøds betændelse min kat har det selv og ergo han lugter hvis der ikke blir gjort noget ved det

• #8   12. jun 2008 Hvornår skifter katte tænder?

Hans tandkød er lidt mørkerødt nogle gange, men jeg tror bare at det skyldes at han bider i alt muligt. Men hvad kan man gøre ved det hvis tandkødet er skyld i problemet?

• #9   12. jun 2008 det er jo en arvelig "sygdom" for det er det ikke men maine coon har en tendens til at få det og jo mørkerødt er tegn på tankøds betændelse arcki har det selvom han os bider i alt men det er altså et tegn.
    Min dyrlæge giver arcki noget pencilin han skal have i ca. 5 dage og så får han lige et skud pencilin oppe hos dyrlægen og det skal han have hvert år smiley

• #10   12. jun 2008 Giver du din killing våd fodder............ det kan også være det som er årsagen...............mine katte får kun lidt vådt fodder om morgen sammen med deres tørkost...........de lider begge af dårlig ånde.............selv min gamle mis som aldrig nogen sinde har lugtet ud af munden stinker somme tider og hendes tænder er fine........du kan købe noget mund hygiejne i dyrhandlen som renser mod svamp og bakterier.............hvis du ikke kan komme til med en tandbørste...................jeg skal selv trappe ned på det våde som kan være en stor risiko faktor for pardentose på længere sigt..........ellers kontakt din dyrlæge og få råd......kh. Pia

• #11   12. jun 2008 Hej Pia. De får aldrig vådfoder. Faktisk får de kun deres tørkost fra RC. De får aldrig hverken godbidder, fisk, eller vådfoder. De nægter at spise andet end tørkost....

• #12   12. jun 2008 Det kan sagtens være pga tandskifte. Min Eddie har i hvert fald skiftet tænder over en længere periode... Men du kan da spørge dyrlægen hvis du engang skal derned med ham:)

• #13   12. jun 2008 Katten er 11 mdr - tandskifte ER overstået i den alder.

• #14   12. jun 2008 Nåh så er min nok bare lidt bagud:)

• #15   12. jun 2008 Hej Lis..............Hm ........jeg har ellers lige hørt fra en vegitarinærsygeplejeske at vådfodret bliver i tænderne i længere tid og er grunden til pardentose..........min gamle mis på 15 år har altid kun levet af tørkost og har kun haft lidt tandsen en enkelt gang...........men til gengæld får hun A/D foder for p.t. for at holde sin vægt og har fået utrolig dårlig ånde ..............

• #16   15. jun 2008 Hej Lis ................jeg spurgte lige dyrlægen igen angående vådfodder og de siger at det ikke er noget problem hvis de får det sammen med tørfodder...............og for at forebygge tandsten findes der nogle store tørfods kugler (Dental) på marked...........dem er jeg startet på og måske hjælper det også på deres dårlige ånde............der er bare lige ved det at de gider ikke spise dem............surt.............knus Pia

Kommentér på:
Ekstrem dårlig ånde - hvad kan gøres?

Annonce