{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.600 visninger | Oprettet:

BARF {{forumTopicSubject}}

Nogle, der har erfaringer med BARF til katte?

Jeg vil så gerne fodre mine med det, men de vil ikke spise kallun, som er det jeg hr prøvet at købe med hjem i dag for sjovt. Heldigvis vil hunden gerne:-)

Hvordan lærer jeg dem det?

Og er det dyrt at fodre med Barf til en kat?

Jeg har hørt at jeg til gengæld sparer penge til dyrlægeregninger herunder tandrensninger....

Alle erfaringer er velkommen. hunden skal over på det alligevel, så jeg ville gerne tage kattene med.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BARF
  • #1   14. jun 2008 Hejsa :.)

Jeg ved at mystery coon har stor forstand på barf...jeghar været til et "kursus" hvor hun bla. fortalte om det.

Vi arbejder ikke udelukkende med barf - men giver hver dag vores katte kød/fisk.
    Det er forskelligt hvad de kan li og vi giver dét blot til dem som et tilskud samt for at de kan have noget at bruge deres tænder til...
    Vi har stort set ikke problemer med vores kattes tandkød og de får virkelig instinket tilbage når der fodres med råt.
    Der er dog enkelte forholdsregler du skal være bevidst om hvis du fodre med råt - såsom bakterier og orm samt den rigtige mineral og vitamin sammensætning,
    anna

• #2   14. jun 2008 Hejsa...
    Ja selektering er en god ting....men vi har nu haft fremskridt - vores katte får lov at rive og flå i kødet og bruger derfor deres gebis på en helt anden måde....
    vores tidligere dyrelæge var lamslået over at vi kunne finde på at give dem råt kød...hmmmm
    hvis kødet er af ok kvalitet - har været i fryseren og blevet overhældt med kogt vand - er de værste bakterier væk...men ikke alt - så selvfølgelig kan man sige at vi løber en risiko...
    Vi giver ekstra ormekur samt vitaminer.
    Her ud over får de også kogt kylling og fisk m olie - da det for en fertil kat er for magert.
    Kogt kylling og fisk er for øvrigt godt til sarte maver og kasatrater som sublement.

Desværre ved jeg ikke nok om barf - men ved at der sælges BARF fodder i dk og tyskland - primært til hunde...men ring til mysterycoon - hun har styr på det...

anna

• #3   15. jun 2008 Tak for gode svar. Jeg får naturligvis hjælp her www.utika.dk
    hvor de ved alt om den slags inklusiv sammensætning.

Thjaa risikoer... Dem er der overalt. Det er farligt at leve. Jeg tror på, at der i vores liv, sker det som skal ske. Min huskats tænder er i så dårlig forfatning, at han kun kan vinde ved det. Alternativet er narkose igen og igen - og for hans vedkommende hjælper selektion altså ikke. Katten er her, han er to år og det er for sent at selektere på hans livskvalitet.

Jeg vil prøve at kontakte mystery coons. Tusind tak:-) Det er en kanon hjælp at få.

Og dyrlægerne... jamen har I undersøgt, hvor stor en del af deres indtjening, der kommer fra salg af tørkost?
    Og angående sammensætningen: Hvordan kan I der fodrer med tørkost så vide, at dyrene får det, som de skal have?

Fordi producenterne siger det? Tak skæbne. Pedigree og whiskas siger også en hel masse. Og RC og Hills giver forhandlerne rejser og racercykler for at tale godt om deres foder....

Jeg synes det er tankevækkende, at mange har en så stor (og blind) tillid til tørkost. Det har jeg aldrig haft, og nu øjner jeg et alternativ.

I forvejen får mine dyr også kyllinger /daggamle) jeg har lyst til at føre dem helt over på det. Derfor undersøger jeg området.

Om det sker er op til kattene. De er vanedyr jo

Tak igen.
    KH

• #4   15. jun 2008 Hejsa igen...

Helt enig omkring selektering....vi døjer generelt ikke med tandkødsproblemer - men kan se at deres tæner ikke har samme tendens til tandsten ect.
    OG nej....man skal bestemt ikke fodre med råt hvis man har mave/tarm problemer hos sine katte - ej heller hvis man slå med problemer som geardia...

PErsonligt er jeg ikke tilhænger af ren ´BARF fodring...det kræver ekstrem viden for at fodre korekt set i forhold til mineraler, vitaminer ect.
    Men som suplement til fodret om aftenen syntes jeg det er OK.
    En killing som udelukkende er opfodret med BARF vil få problemer når den flytter til sit nye hjem....
    Men nu er det jo ikke Helles problem.....da hun jo ikke er avler - men blot forsøger at kæmpe for at hendes kat får det bedre....
    MEN JA - fodring - vacciner mv. er nærmest en RELIGION ....

anna

• #5   15. jun 2008 Hvem vil dog fodre med daggamle kyllinger alene?
    Det var dog noget af en forenkling:-)

Nemlig - det er ikke mit problem. Jeg har andre formål for øje, som Anne skriver.

Jeg fik ikke et svar:

Hvordan ved I med sikkerhed, at kattene får det som de har brug for på tørkost? Jeg er meget nysgerrig....

• #6   17. jun 2008 Lene C: Hvor er det skønt at læse:-)

Lis D: Hvorfor tror du, at du kan stole blindt på det, der står på posen, og at folk, der fodre med barf ikke kan?

• #7   18. jun 2008 Hejsa Misse mor...
    Nu kender jeg ikke så meget til barf...men ved at katte kan få sermonelle og orm ect. af råt kød.
    Specielt kød som hr ligget længe i en kølemonter er befængt med mange ubehageligheder...
    Så vil man give råt som suplement er der visse ting man skal være bevidst om.
    anna

• #8   20. jun 2008 Har talt med Mystey Coon - tak for stor hjælp:-)

• #9   23. jun 2010 mhhh... skal måske til at købe en savannah hankat, som får barf fra opdrætteren i Tyskland.... hvor kan man mon købe barf her i DK? Helst internet bestilling, men jeg bor i Jyderup/Vestsjælland.

Kommentér på:
BARF

Annonce