11.832 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

går katte afsides, når de skal herfra går katte afsides, når de skal herfra

Futte, en kat som vi fik for 3 år siden, hun var dengang 10 år og meget fejlernæret (for hun vejede 8 kg).
Hun har valgt at være indekat her, dog en lille tissetur udenfor et par gange om ugen, men aldrig længere væk end hun kunne se kattelemmem, hun har nu været "væk" i en uges tid, og vi har været rundt på matriklen for at lede efter hende, vi har kaldt og kaldt. Vi har en temmelig stor gård, med masser af bygninger og gemmesteder. og vi har ikke hverken set eller hørt hende.

Kan hun have mærket, at tiden nærmede sig og valgt at gå afsides, jeg ved hunde gør det, men gør katte også ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  går katte afsides, når de skal herfra
  • #2   16. jun 2008 en kollegas kat havde lagt sig til at dø længst inde i krybekælderen hvilket var det mest afsidiges sted i deres hus, så det er en mulighed. dyr i naturen gemmer sig for fjender når de er syge, og katte har mange af deres naturlige instinkter intakte.

• #3   16. jun 2008 ja, det håber jeg også, men når hun ikke svarer, hvilket hun plejer, sååååååå.........hun har på intet tidspunkt virket skidt eller noget..........så jeg har ikke haft en chance for at opdage noget.......jeg må erkende, at uvisheden er det værste, jeg ved hun har haft 3 dejlige år her, måske de 3 bedste i hendes liv, hun var altid så glad.

• #4   16. jun 2008 ja Marlene det var det vi tænkte, at hun nok har gjort..... men uvisheden nager

• #5   16. jun 2008 det kan jeg godt forstå. ville have det på nøjagtigt samme måde. håber i finder hende uanset tilstand, så i kan få afklaring.

• #6   16. jun 2008 Tak Marlene, det håber jeg også.

• #7   16. jun 2008 I en af mine bøger om dyreadfærd har jeg læst, at døden som regel er forbundet med ubehag (smerter, vejrtrækningsbesvær, selvforgiftning o.lign.), og at et døende dyr som regel søger væk for at gemme sig for dette ubehag.

Jeg ved ikke, om det er helt rigtigt, for jeg har (heldigvis kun én gang) oplevet, at en døende kat kom ind fra haven og lagde sig på gulvet foran mig.
    (Jeg tog omgående til dyrlægen, men der var intet at gøre, så han hjalp hende det sidste stykke på vej.)

Måske er der også forskel på dyr, der er født og opvokset i tæt kontakt med deres mennesker, som de nærer tillid til, og dyr (måske med en trist baggrund), man først får som voksne.

Hvad angår hunde, så hører man da som regel, at de er sovet ind i deres kurv.

Bente Haneben. Jeg tror ikke, Futte frivilligt har søgt væk. Snarere, at hun enten er lukket inde et sted eller kommet til skade, måske påkørt.

• #8   16. jun 2008 Det tror jeg ikke, Mega, netop fordi hun sjældent går udenfor og KUN lige 5-10 meter væk fra huset, der er 100 meter ned til vejen hvor der dagligt kører 5-max10 biler, vores indkørsel ligger mellem 2 skarpe sving, så der kan ikke køres stærkt, så påkørt nej... den tror jeg ikke på.....lukket inde...hmmmmm det kan hun heller ikke være, for jeg har været rundt flere gange og lede og der er ingen steder hvor der er lukket helt af.... vores udhuse er ikke lukkede, der er masser af smuthuller som misserne benytter.

• #9   16. jun 2008 Kan hun være gået frivilligt hjemmefra?
    Jeg tænker på, om der er nogle af de andre katte/hunde, hun ikke kan lide.

Forresten solgte jeg for år tilbage en killing til et hjem på landet for enden af en lang grusvej, hvor kun familien kørte + postbilen engang imellem.
    Den blev kørt ned af postbilen smiley

• #11   16. jun 2008 Mega, så ville hun nok have været forduftet for længst, Futte er ikke den mest sociale, men alle respekterede hende og hun de andre, den eneste der fik klø er hunden, og han har holdt afstand efter de første 3 dask .....vi har trods alt haft hunden i 1½ år nu.....
    Da hun kom hertil gik der kun 2½ dag, så havde både hun og den anden kat som var fra samme hjem, fundet kattelemmen, men hun er trods alt blevet i 3 år......

havde postbilen været "synderen" så havde vi dog fundet hende, vores post banker hver dag på og spørger om hunden kommer ud og "leger pind"

• #12   16. jun 2008 jeg har lige været rundt i alle bygninger igen..........Intet smiley

• #13   16. jun 2008 æv haneben. forstår din frustration. krydser alt jeg har.

• #14   16. jun 2008 Hvis hun ikke har virket skidt eller noget, så tror jeg da ikke, at hun er gået hjemmefra for at lægge sig til at dø. Jeg tænker, om hun kan være blevet skræmt af noget derude .... og derfor kan være løbet længere væk end hun plejer....
    Jeg krydser fingre for at I finder hende.

• John F
    John F Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #15   19. maj 2017 Tråden er ikke lukket, heldigvis...
    Fandt du den nogensinde?

Jeg er selv uden kat af samme årsag, har ledt allevegne. Han gik aldrig langt væk og kom tilbage med det samme.

Han var gammel lejligheds kat. Og da vi flyttede i hus med have, nød han det. Men altid var han ikke særlig langt væk.

Han er næsten 20 år gammel ville gerne have sagt farvel.... Vi har været gennem alt i det halve af mit liv...

Kommentér på:
går katte afsides, når de skal herfra

Annonce