{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

Frø i haven {{forumTopicSubject}}

Hver aften kommer der en frø i haven. Jeg ved den kommer inde fra naboen af. Den er den samme og har været der i årevis.

Min gamle kat havde ikke den store intresse i den, men det har Kokos. Så nu overvejer jeg, at tage den i en kasse og sætte den ud et andet sted.

Skal jeg være nervøs for, at Kokos ender med, at blive forgiftet af den, eller har hun været tæt nok på til, at hun ved den er giftig men bare syntes den er interessant at følge. Jeg har set hende prikke til den med forpoterne, hvilket jeg også syntes er synd for den (selvom jeg finder frøer og padder møg klamme smiley )


Kommentarer på:  Frø i haven
  • #2   10. aug 2020 Prøver hun at smage på den en gang så gør hun ikke igen.
    der er jo også billeder som hellere ikke lige er de bedste at tage i munden - og snegle har det

    så tænker at du bare skal nyde den lille frø. Den gør mere gavn end skade
    og Kokos skal nok lærer at den ikke lige er hendes kop-te i kattesmag


  • #3   10. aug 2020 Røde har fanget adskillige frøer, og der er aldrig sket ham noget, men jeg fanger normalt frøen, og genner den over i naboens have, min er 30m2.
    Men er det tusser din kat går efter, så pas på, jeg havde en i min have og en kat som altid fandt den og slog ud i hele hovedet, min nabo og jeg fik den flyttet i samarbejde, han lavede en tussebolig, og jeg nedlagde den, den havde valgt i min have, ikke noget jeg var glad for, men nødvendigt smiley


    profilbillede
  • #4   10. aug 2020 Tak for jeres input. smiley

    Jeg har valgt at den må flytte og har her til aften fanget den og sætter den ud i et andet område, hvor jeg ved der er rigtig mange. Det er et område der er lidt regnskovsagtigt. De gange jeg har sat den over hækken, har den bare fundet tilbage. Den kommer altid ind i min have om aftenen og er flere gange endt i min lejlighed, hvor jeg så opdager den om natten.

    Jeg kan ikke helt finde ud af, om det er en tudse eller en frø. Når jeg googler dem, ligner det mest en tudse.

    Jeg vil hellere ikke vente på, at Kokos får smagt på den og skal savle, kast op eller slå ud i hovedet.

    Jette. Er det en frø, der er på billedet?


  • #6   11. aug 2020 Tudser er større og tykkere, mere kompakte end frøer, og har tit vortelignende skind på ryggen, men der er flere arter.

    profilbillede
  • #7   12. aug 2020 Det var helt klart en tudse. Det blev jeg klar over, da jeg fik set på den her til morgen. Den fik selv lov at hoppe ud af kassen. Det tog lidt tid, men det var ret hyggeligt, at se den hoppe ud i højt græs lige ved vandet. Så håber jeg, at den finder sig til rette der.

Kommentér på:
Frø i haven

Annonce