1.225 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Farve på min Birma? Farve på min Birma?

Hej.

Jeg har lige fået en Hellig Birma med stamtavle, og i tavlen står der at den er lilla tortie tabby masket.
SBI i 21 for dem der ved hvad det er.
Nu siger folk herinde at farven ikke passer, kan hun have skiftet farve siden killing eller hvad sker der?
Det er også en seddel fra dyrlægen og der står der Lilla Tabby.
Tidligere ejer har købt den som avlskat af en opdrætter, så det burde jo stemme...
Se hendes forældre i mit fotoalbum.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Farve på min Birma?
  • #1   20. jun 2008 Hej Tina

Jeg har spurgt inde på en birma gruppe jeg er medlem af. Der er mange dygtige Birma opdrættere igennem mange år. Jeg skriver tilbage, når jeg får svar. Hvilken opdrætter er hun fra ?

KH

Heidi

• #2   20. jun 2008 For mig ser hun absolut ikke tabby ud, hun har ikke striber, sommerfugl eller hvid kant i øret, som tabby birmaer har.
    Hun er heller ikke lilla efter min mening, mit bedste bud uden at have set katten "live" er, at hun er blåtortie, altså SBI g.

Der kan være lavet en fejl i stamtavlen eller så har opdrætteren bedømt farven forkert, det er ikke altid helt nemt. Hvis du skal have kuld på hende, så skal du kontakte opdrætteren for at få rettet fejlen i stamtavlen.

Cisses forældre er formentligt rødmasket og bruntabby, ser det ud til.

Prøv at sammenligne farver her:

(link fjernet)

• #3   20. jun 2008 Hun er fra Thaie Bamboo

Jeg skal ikke bruge hende til avl eller udstilling, men alligevel er det rart af vide synes jeg smiley

• #4   20. jun 2008 Absolut blåtortie :0)

• #5   20. jun 2008 Sofie... tja en blanding af farver... har ikke forstand på det vil jeg nok indrømme, undrede mig bare over hvad folk skrev smiley

• #6   20. jun 2008 hejsa,
    hun er absolut ikke lilla tortie og heller ike tabby. Hun er som Camilla skriver en meget fin Blåtortie, altså SBI g. du kan kun få det ændret på stamtavlen hos opdrætter eller ved ta få hende farve bedømt til udstilling....

• #7   20. jun 2008 Kan opdrætter virkelig tage så meget fejl, eller er det meget svært at se som killing?

• #8   20. jun 2008 Forresten ved en dyrlæge måske det?
    Jeg skal til dyrlægen på torsdag med mine andre katte og Cisse skal øremærkes, de skal jo skrive hvordan hun ser ud?

• #9   20. jun 2008 Det kan altså være svært, at se det når killingerne er små. Jeg ville nu stole på, at vi er en hel del opdrættere, som er ret sikre på hun er blåtortie. ;o)
    En dyrlæge har meget sjældent styr på farver indenfor de forskellige racer, medmindre de har utroligt mange af samme race i deres konsultation eller de selv opdrætter.

• #10   20. jun 2008 din dyrelæge ved ikke en disse om fraver, især ikke tortie vil jeg næsten være sikker på. det gør de aldrig. Opdrætteren kan sagtens tag fejl, det er svært med tortier...og hvis det var første kuld tortier så er det endnu sværre.... men hun er blå...tro du bare på os.

• #11   20. jun 2008 Udover Camilla og Sofie som også er fra gruppen, er der flere der nu har svaret Blåtorite. Så der er vist en ret stor enighed om det smiley

Synes det er underligt hun er avlskat og registreret forkert ? Ved du om hun har haft killinger hos den tidligere ejer ?

• #12   20. jun 2008 Nå, kan se hun ikke er så gammel, så hun har nok ikke haft killinger....

• #13   20. jun 2008 Nej, hun skulle bruges til avl, men hendes livmoder var 4 gange så stor som den burde, så hun fik fjernet den.

Kommentér på:
Farve på min Birma?

Annonce