1.570 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Balders beskidte numsehår ;-) Balders beskidte numsehår ;-)

lækker overskrift, men hvad skal man skrive.

Balder får ca 1. gang om mdr "blød" mave. Han er en lækker behåret manie coon blanding.

Han pels på bagben og øverst på halen trimmer vi, men når han har blød mave sætter det sig allievel overalt. lidt klamt da hans yndlings soveplads er ved siden af min hovedpude med rumpen på min arm.
han skammer sig sådan bagefter fordi han taber klumper på gulvet og så graver han løs på trægulvet for at dække det. og han prøver oven i købet at dække det han har i numsen ved at grave på gulvet bag sig.

Jeg kan ikke se hvorfor han ind imellem får maveproblemer. Vores hunkat har det slet ikke og de får samme kost. Han bliver dog kaldt fedemis da han spiser ret meget.

Der er tre spørgsmål i dette

1. nogen ideer om hvorfor han til tider får "blød" mave?? (ikke løbemave, men meget blød afføring)

2. er der noget vi kan gøre for at forebygge den bløde mave??

3. når uheldet er ude, er der så nogen gode råd til at få hans pels fin igen??
jeg vasker ham med vaskeklud og vi klipper pelsen for at undgå så meget. men hans pels bliver ret fedtet af at blive vasket med vakseklud og jeg hiver ham i håret og det kan han bestemt ikke lide.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Balders beskidte numsehår ;-)
  • #1   22. jun 2008 missemor:

balder kan ikke lide godbidder så det ved jeg han ikke har spist.
    han gider kun sit tørfoder og så råt oksekød (og der er ingen samenhæng mellem det og den bløde mave)

den med babypudder havde jeg aldrig hørt før. hvad godt gør pudderet? friserer det af det væk når det er tørt som jeg ikk kan vaske af.

Lis D:
    det vil jeg prøve, plejer kun at være en-to dage, nogle gange kun 1 enkelt servering og så er den fin igen. men jeg vil holde øje.
    Kan en indekat, der er vaccinret osv, få parrasitter? og vhlke kan der være tale om?
    jeg vil ihvertfald skrive det ned i en periode så jeg har styr på hans mavse hvis det nu er det.

• #2   22. jun 2008 missemor..nej det er jo lige det.

han får kun en lille klump hakket oksekød når vi får det et par gange om mdr. det er altid med lav fedtprocent da jeg er kronisk på kur *G*

jeg vil prøve pudderet for jeg kan vaske noget af det væk, men det der bliver tilbage sidder eddnu bedre fast bagefter, så det ku man godt bruge lidt hjælp til at få af. pudder må forsøges smiley

• #3   22. jun 2008 Lis D

hehe spændende! der kan man bare se. nå jeg holder øje med det. tak for buddet. Hvis der ader til at være regelmæssighed i det vil jeg kontakte dr. dyr.

• #4   22. jun 2008 fik en rigtig god kur fedtforbrændingskur af en bruger herinde til at kickstarte vægttabet på. gik fem kilo ned på 6 dage, og har smidt yderligere to kg. siden så det er skønt!

jeg prøver pudderet..det er bestemt et forsøg værd. det værste er jo a det gør lidt ondt på ham når jeg børster resterne ud, så hvis puderekan hjælpe på detså blir jeg helt sikkert glad!

• #5   22. jun 2008 nina P, hvis jeg må kunne virkelig godt tænke mig at få den kur :O)

mvh jannie

• #6   22. jun 2008 missemor. jeg skal nok melde tilbage hvordan pudderet virker.

jeg vil gerne sende kuren til jeres mail hvis i sender mig den i PB.

der er en streng uge, men det virker og man har det super godt bagefter fordi kroppen er enset igennem og ens madindtag er halveret ifht før.

• #7   22. jun 2008 Hvad med at give ham lidt kattemalt ?

• #8   22. jun 2008 jeg troede kattemalt var mod opkast???

• #9   22. jun 2008 hihi det bruger jeg det mod, men følger lige med så jeg kan lære noget nyt i dag :O)

• #10   22. jun 2008 så er kuren sendt.

missemor, man får lidt sjov mave den første dag. men det går hurtigt over. man må undvære i den uge ja, men bagefter er mængden man skal bruge for at tilfredsstille sin trang mindre så det er det værd. når det kun er 1 uge så skal du nok klare det.
    jeg er vild med ost og en hel uge uden var tortur. men det er jo ikk så lang tid.

vil gerne høre mere om kattemalt.....

Kommentér på:
Balders beskidte numsehår ;-)

Annonce