4.189 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Kattemad, og folks erfaringer med de forskellige mærker Kattemad, og folks erfaringer med de forskellige mærker

Hej allesammen
Kattemad er så stor en del af vores pelset venners liv og alligevel, er det så meget forskelligt kattemad der ikke er godt for dem. Og mange kendte mærker fylder meget i butikkerne og der er nogle gange svært at finde ud af hvad der er godt.

Før i tiden fik mine katte wishkas og de elskede det og var sunde og raske. Nu har jeg en kat der får stress relateret urunvejs problemer når han får det og har hørt fra flere nu at det ofte sker... Hvorfor så sælge det..

Så om det er vådfoder eller tørfoder, hvad syntes i er bedst og hvorfor, har i dårlige erfaringer med nogle mærker?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattemad, og folks erfaringer med de forskellige mærker
  • Marianne H
    Marianne H Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 17 Katte: 1 Svar: 5
    #1   24. sep 2020 Ja det er vanskeligt at ramme rigtigt i maden til katte. Noget er godt for nogle katte og dårligt for andre.
    Nu er jeg startet med en killing op hun får vådfoder med høj protein indhold ligeså tørfoder plus at hun får BARF et par gange om ugen. Nogle katte er SÅ kræsneat man får grå hår i hovedet derfor er jeg startet med en ny killing og HELT nyt foder. Min forrige kat døde af en blodprop og håber så at gøre det så sundt som muligt for MILLE. Hun er SLET SLET IKKE kræsen og spiser det hun får. Måske fordi at hun aldrig har prøvet andet.
    Vh. Marianne Grell Hansen

• #2   24. sep 2020 Pt giver jeg min cookieCat en blanding af real Nature fra maxizoo, som har højt proteinindhold og nogle andre med lidt mindre protein blandt sammen. Min kat spiser heldigvis alt, men er også altid sulten hvis der ikke er meget protein i maden. Han får også både våd og tør kost, våd morgen og aften og tør i legetøjet i løbet at dagen og natten. Han kan ikke styre sig hvis han får tørfoder i skålen, vi har endda låst alt mad inde fordi han er kvik nok til at stjæle det.

• #3   24. sep 2020 Mine får 3 slags tørfoder fra royal canin. Og de trives de super på
    Så får de alt den vådfoder de vil have. Her er der næsten frit valg på hylden, for køber vel 10-12 slags forskelligt. Alt fra whiskas til boxita mm

Det vigtigste ved foder er om katten faktisk trives på det. Så kan det hedde kornfrit whiskas eller andet for vil katten ikke spise det ja så får man den ikke til det
    Og alt man kan gøre er at prøve sig frem

• #4   24. sep 2020 Min dyrlæge fortalte at 80 % af katte der kom med dårlige nyrer får Whiskas så jeg forstår din pointe med hvorfor sælge det ?
    Gustav vil ikke have vådkost, tun, kylling, torsk eller andet så han spiser.
    RC Maine Coon - RC Calm og RC Oral som han vælger frit.
    Spiser lige meget af hver smiley

• #5   24. sep 2020 Er der nogle der har erfaringer med kitekat vådfoder?

• #6   24. sep 2020 Har et par stykke som gerne spiser det. Så lang tid at det er i sovs

• #7   26. sep 2020 Vi fodrer med orijen som primær, og så får han blandet minimum 1 anden slags foder i (pt essential og purizon)
    Vådfoder får han 2 gange om dagen. Dette er en masse forskellige mærker, men med det til fælles at de alle er uden korn, men med et rimelig højt indhold af kød.

Grunden til at vi ikke fodrer med andet end kornfrit er at vi ikke mener katten har noget at bruge en masse korn til (mus og små fugle er jo også kød, men da vi ikke har mulighed for at fodre med rent barf er dette alternativet)

Udover det får han lidt råt en gang imellem (lidt fra aftensmaden, et råt kyllingelår eller en rå kyllingevinge)

RC prøvede vi at give ham lige da vi fik ham hjem, og han spiste det IKKE!
    Da vi skiftede over til foder med meget kød (ikke benmel og andet "knald") spiste han med det samme.
    Om dette har været et tilfælde ved jeg ikke, men vi fortsætter med at fodre ham som vi gør nu, medmindre han bliver syg, og skal på speciel kost.

• #8   11. nov 2020 Katte er strict carnivore. de er kødædere og har brug for animalsk fødeemner. Katte adskiller sig væsentligt fra hunde der som os mennesker godt kan klare sig med vegetabilske fødeemner.
    derudover så bryder katte sig ikke om at spise foder der er for koldt eller for varmt. de foretrækker foderet er omkring 38 grader som deres byttedyr i naturen ville være.

har du en sund og rask kat så hold dig langt væk fra Hills, RC, Specific. de er gode til specialdiæet. Men det er også det.
    deres foder indeholder ikke nær nok fedt og protein som katte har brug for. og så indeholder de oftest meget korn og vegetabilske biprodukter.
    Vådfoder:
    Et godt vådfoder består af en overvejende mængde animalske proteinkilder, få vegetabilske fødeemner. foderet skal desuden være uden tilsat sukker.
    tørfoder : 1) Er minimum de to første ingredienser på listen kød?.. det som foderet indeholder mest af står først, og mindst af til sidst. Man kan altså være ret sikker på et nogenlunde foder hvis dette kriterie er opfyldt.
    2) Indeholder foderet mindst 40% råprotein?.. råprotein er den samlede mængde af animalsk og vegetabilsk protein. Er første kriterie opfyldt, samt dette kriterie – så indeholder foderet nok kød til din kødspiser.
    3) Indeholder foderet mindst 20% fedt?..
    4) Er foderet uden korn, ris og sukker?
    … så er foderet helt okay at give din stuetiger!

en lang smøre men det er så absolut ikke ligegyldigt hvad man fodrer sin kat med.

• #9   11. nov 2020 Ja Ditte R, det var en lang smøre så jeg tænkte om du ikke kan liste op hvilket foder man KAN fodre sin kat med, istedet for det man IKKE kan fodre med.
    Der er jo ikke meget tilbage efter at have læst dit indlæg.
    Det er jo ikke os alle der er lige gode til at læse det med småt på poserne og så huske hvad der er hvad.
    Min kat er meget kræsen og vil IKKE have vådkost overhovedet.
    Men han fanger 1 - 2 mus om ugen som han æder (og nogle som han ikke æder).
    Er det nok ?
    Mht. til tørkost får han lige dele RC Maine Coon blanding og lige dele RC Calm.
    Dette fordi jeg tænkte at det indeholder det som han har brug for siden det hedder sådan.
    Men er det så bare fup og svindel ?
    Prisen er der i hvert tilfælde ikke noget galt med smiley

• #10   11. nov 2020 ja RC er gode til at brande sig selv og deres ingredienslister er svære at gennemskue. og dyrlæger er som udgangspunkt ikke uddannet i foder og ernæring og tror blot på hvad foderfirmaerne bilder dem ind.

som udgangspunkt er Orijen, Ziwipeak, essentials, Eden, Real Nature, Acana, Wildcat og Nutrivet gode produkter. kig efter om der er fedt og protein nok i og det er uden korn så er du sikker på det er godt til din kat smiley
    Jeg bruger selv Essentials The Jaguar til min smiley

• #11   11. nov 2020 du kan også vælge at fodre med råt kød. eller i hvert fald supplere med råt kød. det er de fleste katte glade for. det kan være rå kylling, fisk osv.

• #12   11. nov 2020 disse kan du med ro i maven bruge til kat smiley

profilbillede
  • #13   11. nov 2020 Samt disse smiley

profilbillede
  • #14   11. nov 2020 Det vil han heller ikke spise, hverken, kylling, fisk, hakket oksekød eller andet..
    Men han slikker på de græskar som står tilbage fra halloween smiley
    Nå men jeg vil prøve at bestille et af de mærker du nævner næste gang. Så må vi se smiley

• #15   11. nov 2020 Ok, tak for listen Ditte smiley

Kommentér på:
Kattemad, og folks erfaringer med de forskellige mærker

Annonce