Kattemad, og folks erfaringer med de forskellige mærker Kattemad, og folks erfaringer med de forskellige mærker
Hej allesammen
Kattemad er så stor en del af vores pelset venners liv og alligevel, er det så meget forskelligt kattemad der ikke er godt for dem. Og mange kendte mærker fylder meget i butikkerne og der er nogle gange svært at finde ud af hvad der er godt.
Før i tiden fik mine katte wishkas og de elskede det og var sunde og raske. Nu har jeg en kat der får stress relateret urunvejs problemer når han får det og har hørt fra flere nu at det ofte sker... Hvorfor så sælge det..
Så om det er vådfoder eller tørfoder, hvad syntes i er bedst og hvorfor, har i dårlige erfaringer med nogle mærker?
nov 2016
Følger: 17 Katte: 1 Svar: 5
Nu er jeg startet med en killing op hun får vådfoder med høj protein indhold ligeså tørfoder plus at hun får BARF et par gange om ugen. Nogle katte er SÅ kræsneat man får grå hår i hovedet derfor er jeg startet med en ny killing og HELT nyt foder. Min forrige kat døde af en blodprop og håber så at gøre det så sundt som muligt for MILLE. Hun er SLET SLET IKKE kræsen og spiser det hun får. Måske fordi at hun aldrig har prøvet andet.
Vh. Marianne Grell Hansen
jul 2020
Følger: 12 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 5
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
Så får de alt den vådfoder de vil have. Her er der næsten frit valg på hylden, for køber vel 10-12 slags forskelligt. Alt fra whiskas til boxita mm
Det vigtigste ved foder er om katten faktisk trives på det. Så kan det hedde kornfrit whiskas eller andet for vil katten ikke spise det ja så får man den ikke til det
Og alt man kan gøre er at prøve sig frem
jan 2019
Følger: 63 Følgere: 270 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 759
Gustav vil ikke have vådkost, tun, kylling, torsk eller andet så han spiser.
RC Maine Coon - RC Calm og RC Oral som han vælger frit.
Spiser lige meget af hver
jul 2020
Følger: 12 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 5
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
jan 2018
Følger: 23 Følgere: 1 Katte: 1 Svar: 5
Vådfoder får han 2 gange om dagen. Dette er en masse forskellige mærker, men med det til fælles at de alle er uden korn, men med et rimelig højt indhold af kød.
Grunden til at vi ikke fodrer med andet end kornfrit er at vi ikke mener katten har noget at bruge en masse korn til (mus og små fugle er jo også kød, men da vi ikke har mulighed for at fodre med rent barf er dette alternativet)
Udover det får han lidt råt en gang imellem (lidt fra aftensmaden, et råt kyllingelår eller en rå kyllingevinge)
RC prøvede vi at give ham lige da vi fik ham hjem, og han spiste det IKKE!
Da vi skiftede over til foder med meget kød (ikke benmel og andet "knald") spiste han med det samme.
Om dette har været et tilfælde ved jeg ikke, men vi fortsætter med at fodre ham som vi gør nu, medmindre han bliver syg, og skal på speciel kost.
nov 2020
Følger: 1 Følgere: 2 Katte: 1 Svar: 5
derudover så bryder katte sig ikke om at spise foder der er for koldt eller for varmt. de foretrækker foderet er omkring 38 grader som deres byttedyr i naturen ville være.
har du en sund og rask kat så hold dig langt væk fra Hills, RC, Specific. de er gode til specialdiæet. Men det er også det.
deres foder indeholder ikke nær nok fedt og protein som katte har brug for. og så indeholder de oftest meget korn og vegetabilske biprodukter.
Vådfoder:
Et godt vådfoder består af en overvejende mængde animalske proteinkilder, få vegetabilske fødeemner. foderet skal desuden være uden tilsat sukker.
tørfoder : 1) Er minimum de to første ingredienser på listen kød?.. det som foderet indeholder mest af står først, og mindst af til sidst. Man kan altså være ret sikker på et nogenlunde foder hvis dette kriterie er opfyldt.
2) Indeholder foderet mindst 40% råprotein?.. råprotein er den samlede mængde af animalsk og vegetabilsk protein. Er første kriterie opfyldt, samt dette kriterie – så indeholder foderet nok kød til din kødspiser.
3) Indeholder foderet mindst 20% fedt?..
4) Er foderet uden korn, ris og sukker?
… så er foderet helt okay at give din stuetiger!
en lang smøre men det er så absolut ikke ligegyldigt hvad man fodrer sin kat med.
jan 2019
Der er jo ikke meget tilbage efter at have læst dit indlæg.
Det er jo ikke os alle der er lige gode til at læse det med småt på poserne og så huske hvad der er hvad.
Min kat er meget kræsen og vil IKKE have vådkost overhovedet.
Men han fanger 1 - 2 mus om ugen som han æder (og nogle som han ikke æder).
Er det nok ?
Mht. til tørkost får han lige dele RC Maine Coon blanding og lige dele RC Calm.
Dette fordi jeg tænkte at det indeholder det som han har brug for siden det hedder sådan.
Men er det så bare fup og svindel ?
Prisen er der i hvert tilfælde ikke noget galt med
nov 2020
som udgangspunkt er Orijen, Ziwipeak, essentials, Eden, Real Nature, Acana, Wildcat og Nutrivet gode produkter. kig efter om der er fedt og protein nok i og det er uden korn så er du sikker på det er godt til din kat
Jeg bruger selv Essentials The Jaguar til min
nov 2020
nov 2020
nov 2020
jan 2019
Men han slikker på de græskar som står tilbage fra halloween
Nå men jeg vil prøve at bestille et af de mærker du nævner næste gang. Så må vi se
jan 2019
Kattemad, og folks erfaringer med de forskellige mærker