{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.376 visninger | Oprettet:

Corona - nødplan? {{forumTopicSubject}}

Efterhånden kommer den skide virus lidt tæt på, så jeg er ved at "forberede" mig på hvordan jeg skal håndtere det hvis det Gud-forbyde-det kommer til at ramme mig.

WHO siger, at man ikke må være sammen med sine katte!
Hvad ville I gøre?

Scenarie 1:
Kattene kommer i pension - de hader det.

Scenarie 2:
Jeg lader mig isolere på hotelværelse ( mega-dyrt)

Ja hvad gør man egentligt hvis ulykken rammer??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Corona - nødplan?
  • #1   26. sep 2020 Jeg forbliver sammen med mine katte må jeg indrømme. smiley

  • #2   26. sep 2020 Jeg vil også blive hos mine katte
    Uanset hvad anbefalingerne siger


  • #3   26. sep 2020 Min plan er også sammen med mine katte, for andet ville være utænkeligt, og jeg er glad for at jeg har indekatte, problemet er vel at har du katte som kommer ud, og du ligger syg der hjemme, så kan kattene smitte naboen som den kommer på besøg hos smiley
    Jeg vil undgå andres dyr, uanset om det er katte eller hunde, og vil holde øje med, at mine katte ikke har kontakt med andre gennem hegnet.
    Jeg har flere børnebørn som er blevet testet, og heldigvis har der ikke været noget endnu, den yngste skal testes igen, hun kom hjem i fredags, efter hun havde kastet op i vuggestuen, og hver gang de er syge, skal de testes før de kan komme i skole eller vuggestue igen.


  • #4   26. sep 2020 Jeg kan nu heller ikke forestille mig de 2 scenarier, men hvad skal man gøre?
    Har lige været ude at handle og da der stod 2 oppe i nakken på mig, kom der et astmatisk host - så kunne de pludselig flytte sig smiley


  • #5   26. sep 2020 Tinka bliver også her.
    Vi forsøger at tænke os ekstra om i forhold til smitte i egen hustand, men vi laver også fejl smiley Hun har indhegnet have, så kommer ikke ud, hvor hun evt. kan smitte andre. Hvis der kommer gæster her, så byder hun sig aldrig til kæl, men hvis hun var til kæl for gæster, så ville jeg bede dem lade være i disse tider. Det er ikke så nemt at spritte en kat af smiley
    ... men nu er det sådan, at det heller ikke er det store gæstebud jeg begiver mig ud i lige nu smiley


  • #6   26. sep 2020 LiLot:
    I forhold til kæl så har jeg sprit til at stå. Så kan folk spritte hænder før og efter de har rørt ved mine katte. Så slipper jeg for at putte katten i et spritbad smiley
    For den ene af mine kan man jo slet ikke blive fri for at røre ved. Det skal han nok sørge for smiley


  • #7   26. sep 2020 Jeg bliver hjemme ved mine 6 katte og 2 nymeparakitter

  • #8   26. sep 2020 Luna, det lyder som en god plan smiley Der er styr på det smiley

  • #9   26. sep 2020 Et godt råd når man er ude og handle er at have en vogn eller en af de kurve med hjul. Når man så står i kø så stiller man sig foran sin vogn/kurv, for så har man afstand til dem bagved. For dem for kan man selv bestemme hvor tæt man vil stå.
    Jeg er i risikogruppen


  • #10   27. sep 2020 Koldt vand i blodet hvad angår covid 19 og kat
    https://www.ucdavis.edu/news/coronavirus-and-pets-uc-davis-experts-address-common-questions/


  • #11   27. sep 2020 Jeg bliver hjemme ved mine dyr. Jeg kunne ikke drømme om at forlade dem.

  • #12   27. sep 2020 Tak Lis smiley

    I går er der faktisk en der åbnede min rygsæk i butikken uden jeg opdagede det. Tyven blev snydt, for der var kun en indkøbspose i, men han har da i hvert fald ikke holdt afstand...!


  • #13   27. sep 2020 Sikken en fræk tyv du stødte på der Husk Vildkattene smiley Godt du ikke fik stjålet noget smiley

  • #14   27. sep 2020 Det er sket før, så der er aldrig noget der kan stjæles i min rygsæk - men det ved de jo ikke smiley

  • #15   27. sep 2020 Godt at de fik en lang næse smiley

  • #16   27. sep 2020 Når jeg kommer hjem fra arbejde spritter jeg hænder af. Hvis Gustav er inde hopper han straks op på bordet i bryggerset som han plejer.
    Men jeg skal love for han kommer ned i en fart hvis jeg har sprittet, det kan han absolut ikke lide.
    Så der er ingen fare for jeg rører ham ...
    Lidt synd men sådan må det være i disse irriterende tider smiley


  • #17   27. sep 2020 Jeg spritter af så tit man gøre det. Er heldig for jeg får alt den sprit jeg vil have fra sygehuset
    Og så holder jeg ellers afstand.


  • #18   27. sep 2020 Jeg vasker mine hænder, når jeg er hjemme, det er meget mere effektivt end sprit. smiley

  • #19   29. sep 2020 Jeg har nok sovet i timen. Hvad skulle der kunne ske ved det?

    Alt det afspritning har taget for vildt overhånd. Det er fint hvis man ikke er i nærheden af vand og sæbe, men hjemme er det absolut unødvendigt. Vask hænder som det første, når man træder ind af døren og lad sprit være til man ikke har vand og sæbe i nærheden.

    Alle dem der går og lader sig teste i tide og utide og ringer for vildt til lægen, skulle også slappe af og tænke på hvor meget de belaster systemet og presser dem, der virkelig er syge. Jeg håber at regeringen snart sætter en stopper for det vanvid.


  • #20   29. sep 2020 Ja der er en som er testet 24 gange på 14 dage
    Helt ærligt man behø er ikke at blive testet flere gange om dagen... smiley

    Jeg gør som jeg plejer. Undgår at stå for tæt på folk. Undgå større forsamlinger - især indendørs. Og så ordentlig håndhygiegne. Er stadig ikke testet. Har ikke være syg. Og har ikke været sammen med nogen syge
    Og har da astma., dårlige nyre, 2 slags gigt samt for højt blodtryk =er i risikogruppen


  • #21   29. sep 2020 Jeg er blevet testet 6 gange men det skulle jeg, da jeg har været indlagt 3 gange og opereret 2 gange. Ellers ville jeg slet ikke være blevet det.

  • #22   29. sep 2020 Kan ikke forstå man vil testes mere end absolut nødvendigt. Den test er da bare SÅ grum.
    Puha var ved at blive kvalt.

    Er kun testet 1 gang da jeg var forkølet og skulle have en negativ test før arbejde.


  • #23   29. sep 2020 Jeg er ikke testet. Og ja, jeg har været syg flere gange faktisk. Men ikke med covid-19 - bare ganske almindelig forkølelse. Det kan nemlig også lade sig gøre. Og så føler man sig som en forbryder, hvis man skulle bevæge sig ud i sin bil engang imellem, også selvom man bliver i bilen og ikke går andre steder.

    Hvor jeg dog glæder mig til, at det her er overstået.

    Jeg hader det.


  • #24   29. sep 2020 Jeg er heller ikke testet, men det er heller ikke nødvendigt, for som de siger på test stedet, at hvis Kaya på knapt 3 ikke er smittet, så er vi heller ikke, hun blev testet idag, og vi venter på svar en af dagene, hun har været syg igen, og så skal hun testes før hun kan komme i vuggestue igen, og endnu vigtigere hun skal på børne psyk afdelingen på fredag, hun skal testes, vi er ret sikre på at hun er autist som sin storesøster og nok også ADHD og hun har under 50 ord lyde og tegn.
    Storesøster var syg for 2 uger siden, så hun er også testet, det er da godt min datter er pensionist, for hvordan klare de arbejdende forældre det, små børn skal jo passes når mor og far arbejder? Ja og når hun nu har 2 børn med særlige behov, er det nu også praktisk, at være på pension, fordi der er så mange ting omkring pigerne, selv sagsbehandleren siger det er praktisk, fordi hun ikke skal søge tabt arbejdsfortjeneste, hvergang pigerne er hjemme, eller skal til kontrol mm.
    Jeg er også i risiko gruppen, men er altså sammen med min datter og hendes piger, idag modtog jeg den store, da hun kom med minibussen, for den lille skulle jo Coronatestes og den tid de kunne få, var lige da storesøster skulle komme.


  • Rene D
    Rene D Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 2 Svar: 7
    #25   1. okt 2020 Jeg har læst at katte osse kan blive syge, så det er ikke kun et problem om de kan bære smitte til andre... smiley
    Så man skal undgå tæt kontakt til katten hvis man selv er syg for at begrænse risikoen for at man smitter den...
    Kan ikke huske om det var dyrenes beskyttelse der skrev det for nogle måneder siden...
    smiley


  • #26   1. okt 2020 Rene:
    Det er lige præcis også det der bekymrer mig.
    Tror også at DDD har haft den oppe at vende.


  • #27   1. okt 2020 Vi skal lige huske, det er os der kan smitte kattene og ikke omvendt.

    Jeg vil være sammen med mine katte, hvis jeg selv må bestemme, men min læge siger, Hanne bliver du syg, indlægger jeg dig, så jeg bliver ikke syg, smiler, gør i hvertfald alt jeg kan, får, at ikke blive smittet..


  • #29   2. okt 2020 Jeg stod i en kø hvor en familie af anden etnisk afstamning stod foran.
    Sønnen gik gentagne gange mod køen for at hente slik som moderen så sagde han ikke måtte få hvorefter han gik tilbage med det igen.
    Efter et stykke tid gik faderen også mod køen og jeg sagde "du skal holde afstand".
    Det skal du ikke blande dig i sagde han og jeg svarede " jo det skal jeg for man skal holde afstand " .
    Du skal passe dig selv din racist sagde han så. smiley
    Typisk sagde jeg så, hvergang i ikke lige kan vinde en diskussion kalder i folk racister. Narrøv....
    Så gik han truende hen imod mig så jeg blev nødt til at holde et rugbrød op i hovedet på ham mens jeg råbte alt hvad jeg kunne. "Du skal holde dig væk fra mig, sagde jeg til dig".
    Så kom moderen og trak ham væk og personalet skyndte sig at åbne en kasse mere og sagde undskyld...
    Manden skulede ondt på mig men jeg smilte bare til ham.
    Er fandme træt af det Corona og det værste der kan ske er hvis Gustav skulle få det. smiley


  • #31   5. okt 2020 jeg har lige hentet ny kat igår....... (med mundbind på) den er sluppet løs efter 2 timer herhjemme.......... men de andre katte knurrer hvæser når den er 2 meter fra dem. så ingen nærkontakt endnu.......og den løber væk hvis jeg nærmer mig..... hmmm

  • #32   5. okt 2020 Marlene, bare lad hende være, ikke tvinge hende til noget...
    Alr nyt skal sættes på plads og er for det meste farligt.
    Hvor gammel er hun. Ja eller han.


  • #33   5. okt 2020 hanne: han er 12 uger- næsten 13......... vil gerne have en taktik. allerhelst at han ikke flygter når han ser mig smiley

  • #34   5. okt 2020 Ikke meget med corona at gøre men .....
    Marlene. Prøv at læg dig på gulvet på ryggen med "benene" opad og kik skiftevis på katten og så kik væk.
    Men kik den IKKE direkte i øjnene.
    Hav evt. en godbid i hånden...
    Måske kommer den så hen til dig hvis du har tålmodighed smiley


  • #35   5. okt 2020 En ny kat der nu allerede er sluppet ud og som er 12 uger gammel! Det lyder som en god plan....... smiley

  • #36   5. okt 2020 Tror ikke den er sluppet ud, ud, men den er sluppet løs i boligen.
    Det tager tid med en ny killing, og når der er flere andre katte, tager det måske en smugle længere tid.
    Røde som snart er 9 år, boede på mit skab i 3 døgn, hvor han både spiste og drak der oppe, og bakken stod lige ved skabet, så giv tid, og server maden tæt på, og hvis du ligger ned er du ikke så farlig.
    Ååå ja den Corona smiley her i familienskulle der være dobbelt fødselsdag, min datter og hendes søn, måske bliver det en skov dag, hvis vejret er til det, det er minimalt hvad vi har set til hinanden siden januar, jeg tror vi må holde et sammenskudsgilde til næste sommer smiley men jeg savner dem jeg ikke ser, og er virkelig glad for at den yngste og hendes piger er så tæt på, og vi ses så meget smiley


  • #37   5. okt 2020 Det håber jeg ikke den er smiley

Kommentér på:
Corona - nødplan?

Annonce