{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.486 visninger | Oprettet:

Tranportkasse vs -taske {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer søde katte-ejere.
Jeg står til at skulle hente min killing om et par ugers tid og er derfor igang med at købe ind af udstyr..
Mit spørgsmål er så:

Hvor stor en forskel er der på transportkasser og transporttasker, rent komfortmæssigt for katten?

Jeg har kigget på alm transportkasser med låge i den ene ene kun og så dem med låge både foroven og i enden. Ligeledes har jeg kigget op sportstaske-lignende transporttasker (beregnet til katte - med net i siderne osv), mini-hund tasker (disse er jeg ret skeptiske overfor, men vil gerne høre meninger), og en model de fører i MaxiZoo som hedder MagicBox med et rundt hul i top og den ene ende som skulle fungere både som transporttaske, legeplads og hule og katten..

Hjælp?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tranportkasse vs -taske
  • #1   3. jul 2008 Vi har de bløde sportstaske modeller her... De er jo meget lette hvilket er rart med maine coons i huset men de holder slet ikke på samme måde som dem i plastik... Så jeg har overvejet at skifte vores ud med robuste, holdbare og mere sikre plastikmodeller...

  • #2   3. jul 2008 Jeg ææææælsker mine SturdiBags og bruger sjældent andet:

    (link fjernet)


  • #3   3. jul 2008 Den der Magic-box lyder da spændende... har du et link ?
    Jeg har transportbokse - (model Atlas) og jeg kan ikke anbefale dem, da jeg synes lukketøjet virker usikkert. Jeg har set på mange transporttasker, men jeg synes også, at de virker usikre - en hysterisk kat kan nok godt rive nettet i stykker eller komme til at åbne lynlåsen.

    Så mit bedste bud er en god sikker transportkasse (ved ikke hvilket mærke). Køb den stor nok til at en voksen kat kan være i den. Og så et tæppe i.


  • #4   3. jul 2008 De der Sturdibags virker gode... Holder lynlåsene og kan nettet kradses i stykker?

  • #5   3. jul 2008 Hvordan er nettet, går det nemt i stykker og kan lynlåsene "skubbes" op? Og hvor stor er en medium?

  • #6   3. jul 2008 Jeg har en Avior transportboks og både Viktor og jeg er meget glad ved den. Der er dejlig stor og rumlig også er der "huller" over det hele, så han kan kigge ud fra alle sider. + at der er et hul i tåget, så man kan få en hånd ned og berolige katten uden at sku åbne hele boksen.

    http://www.designforpets.dk/shop/avior-transportboks-448p.html


  • #7   3. jul 2008 De der sturdibags virker virkelig smarte...så lige en, hvor man kan have 2 katte i. Nu er mine siamesere ikke så store og da de hadder at være adskilte ville sturdibag være en rigtig god idé...er de meget "holdbare" mht. lynlåse og net?

  • #8   3. jul 2008 Mange tak for alle de gode svar. Men den der sturdibag har jeg måske lidt førsteretsinteresse i smiley
    Mht magicbox'en så prøv at søge på google, der er et link fra maxizoo med billed..

    Har også hørt godt om de avior (staves).. Men hvordan er den størrelsesmæssigt i opbevaring når den ikke er i brug..? Kan den stables..


  • #9   3. jul 2008 Hvad mener du med stables?

    Man kan skille den ad. Ellers så står min åben i den ene ende også bruger Viktor den som "hule".
    Det skal lige siges at den er ret stor, mine forældres blanings hund på 10kg kan være i den. Har med vilje købt den stor, da Viktor er en norsk skovkat.


  • #10   7. jul 2008 Tak Stine,
    Hvilken farvekombination er din forresten. Inde på designforpets viser de nemlig kun den lysegrå/mørkegrå og ville gerne se hvordan den med rød ser ud inden jeg bestiller. .


  • #11   9. jul 2008 Min er grå og lysegrå.

    Men hvis du googler den, kommer de andre farve kombinationer op


  • #12   10. jul 2008 Mange tak for alt hjælpen.. har købt min Avior og den er blevet leveret idag.. Den er dejlig stor så både min egen norske skovkat og min venindes maine coon vil kunne være i den smiley
    Tak igen ..


  • #13   10. jul 2008 Den Avior transportboks ser sku smart ud også mht. til fastspænding i bilen.... Den må jeg kigge nærmere på...

    Jeg mangler også selv en transportkasse eller to til mine maine coons...

    Har ledt efter en Atlas 30, da det er sådan én, jeg har lånt af dem, jeg har købt kattene af...

    Mange mener det er smart af transportkassen også kan fungere som hule - Altså hvor lågen pilles helst af.

    Det skulle berolige kattene, når de skal f.eks. skal til dyrlæge eller udstilling, idet de er fortrolige med kasse og ikke kun forbinder den med noget negativt...

    Er dette et problem med Avior transportboksen??


  • #14   10. jul 2008 Jeg har endnu ikke oplevet problemer med at Viktor er bange for hans transportkasse.
    Jeg har den altid stående åben på gulvet og han ligger ofter og putter inde i den.

    Og det er bare super smart at man kan spænde den fast i bilen og det lille hul der er under et af lågne, så man kan få hånden med og berolige katten, uden at sku åbne hele kassen.


  • #15   10. jul 2008 Stine - Ja det lyder smart.... Og prisen er heller ikke gal, må man sige...

  • #16   10. jul 2008 Nej, den er ret billig i forhold til hvor stor den er.

Kommentér på:
Tranportkasse vs -taske

Annonce