477 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Sterelisering - Gode råd?? :) Sterelisering - Gode råd?? :)
Hejsa.
Vi har en 10 mdr. gammel maine coon hunkat, som skal stereliseres på torsdag, og jeg vil derfor høre om der er nogen der har lyst til at dele deres erfaringer med mig?
- Er der noget bestemt jeg skal tage højde for?
- Noget bestemt jeg skal gøre når hun kommer hjem?
- Har hun meget ondt bagefter eller?
Jeg har ferie indtil næste mandag, så vi er hjemme ved hende når det er overstået
Håber i kan give mig lidt ro i sindet - er da lidt nervøs
På forhånd TAK.
Mia
0 synes godt om
maj 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 194
Jeg har lige fået ordnet mine 2 hunkatte, de skal have fjernet deres sting idag kl 15.15...
Hun skal nok faste fra kl 17 dagen før og må kun få vand (det skulle mine).
Hun skal holdes varm når hun kommer hjem, men det kan godt være lidt svært, når de bare vil vælte rundt
Hun får nogle piller af dyrlægen, både mod smerte og infektion.
Du skal komme ca 10 dage efter og få fjernet stingene.
Prøv evt. at se mine 2 klip med narkose kat, man kan godt blive lidt overrasket over hvor meget de er påvirket når de kommer hjem
Der går ca 2 dage, så kan man ikke mærke det på hende mere, mine væltede rundt og legede og man tænker lige uha engang imellem
Håber at du kunne bruge det, det er nok ikke ens for alle katte, men tror at det rammer de fleste
maj 2005
De fik smertestillende til 2 dage og det passede fint.
De får piller mod infektion i 5 dage
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Nixen - Som Lid D skriver, skal hun <b>kun</b> faste ca. 8 timer før operationen, men have adgang til vand hele tiden.
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 30 Svar: 319
Da vi kome til dyrelægen, fik vi en nemt læselig seddel hvor der stod hva de havde gjort og hva vi skulle være obs på. Vi fik en kat hjem der stadig var godt træt og påvirket, men da vi kom hjem lagde hun sig med det samme ved den varme radiator og begyndte selvat drikke, spise og gå på bakken når hun havde overkskud til det. Vi fik intet smertestillende, og vores fik det ordnet med opløselige sting så det skulle heller ikk fjernes. Og fik vi også afvide at det ville være smart at købe en tennissok som hun kunne få trukket over sig hvis hun begyndte at pille i såret, hvilket hun slet ikk gjorde. (:
maj 2005
Kender du da min dyrlæge?
Min dyrlæge sagde altså fra kl 17 dagen før.
Og læg mærke til at jeg skrev "nok" ikke alle dyrlæger er ens.
Vi skulle komme med dem kl 8, sådan er det altså i Gørlev og i skal være velkommen til at ringe og spørge, det er jo kun 11 dagen siden jeg var der, så husker det klart!!!
Mia J spørg din dyrlæge, det er nemmere, der er forskel på dem
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 16
Hun får Royal Canin tørfodder og det står hele tiden fremme herhjemme, så jeg synes det er lang tid hun skal undvære det..
Nogen ide til noget "lækkert" mad til hende?
Hun er lidt kræsen, men er f.eks. HELT VILDT med tun i vand (dåse), men har læst at det ikke er ret godt for katte. Er det rigtigt?
Vådmad gider hun ikke. Har prøvet med noget Whiskas med laks og sådan, men det interesserer hende ikke...
Mvh
Mia
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 737
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Mine <b>meget</b> dygtige dyrlæger har med et blink i øjet fortalt, at årsagen til længere tids faste er den, at så undgår dyrlægen
1, at skulle rense bordet ekstra, hvis der kommer afføring fra katten under operationen.
2. at skulle tørre op, hvis katten kaster op.
Det gør den ikke under den dybere narkose, men ofter efter det prik i låret, der skal få den til at falde i søvn.
Katten er altså vågen, når den kaster op, og desuden er dens "lukkemekanisme" til luftrøret så sensibel, at den virker, selv om katten er i narkose.
Tænk også på, at der altså ikke er tid til faste, hvis der kommer et dyr ind til akut operation.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 16
Endnu engang tak til alle
Sterelisering - Gode råd?? :)