{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Nytårs aften {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Min kat på 2 1/2 år gammel har oplevet nytårs aften 2 gange og han er fuldstændig panisk hver gang. Han kryber rundt i huset langs væggen og kan slet ikke finde ro. Når klokken så slår 00:00 bliver det helt slemt og han sidder bare i et hjørne og ryster og ryster længe efterfølgende. Det er så synd for ham og ville så gerne kunne gøre noget for ham! Er der nogen der har nogle gode erfaringer i forhold til nytårs aften og kan komme med nogle gode råd? håber i kan hjælpe!


Kommentarer på:  Nytårs aften
  • #1   11. nov 2020 kontakt din lokale dyrlæge...mon ikke der findes beroligende dråber til katte, som til hunde?
    det er nu ellers en rigtig dejlig mis du har smiley smiley


  • #2   11. nov 2020 du kan give ham dr bach rescure , de virker meget godt
    sørg for at der ikke er for meget uro i hjemmet. så hvis du planlægger en hyggelig aften med flere gæster så er det en dårlig ide for kattens skyld

    sørg for at han kan gemme sig
    sæt efter noget musik på hvor der ikke er lyde af fyrvækeri til stede. tænd lyset så han ikke kan se blinkene

    men prøv at snak med dyrlægen for der findes flere varrianter til at dæmpe hans angst


  • #3   11. nov 2020 men sørg for at kontakt dyrlægen allerede nu
    så han er klar til dagene op til nytår


  • #4   11. nov 2020 Tusinde tak for jeres svar! Jeg har kontaktet dyrelægen og det eneste hun kunne anbefale var at sætte fyrværkeri på fjernsynet også lige så stille skrue højere op. Men dette har jeg prøvet og han flyver op og gemmer sig med det samme, trods lyden er meget lav smiley
    Og tak Fredericia K - syntes også selv han er rart fin smiley


  • #5   11. nov 2020 Anja N har du prøvet det der dr Bach rescure på egen kat? smiley

  • #6   11. nov 2020 Ja det har jeg faktisk
    Har haft to katte som har været bange nytårs aften
    Den ene kat var bange for tordenvejr, jagt og fyrværkeri. Så hun var meget på det

    Jeg har været på kV i flere år, og det var vores dyrlæge som anbefalede det. Hun arbejder med alternativ medicin.
    B
    Kom 1 dråbe i hans vand dagligt. Jeg ville nok starte lige efter jul og forsætte et par dage ind i det nye år


  • #7   12. nov 2020 Kalm, Anxitane, zylkene, Nervozyl og colostum virker beroligende. Start i god tid

  • #8   12. nov 2020 Anja N
    Tusinde tak for din hjælp! Jeg håber sådan det virker og er glad for at hører at du har prøvet det af på egne dyr og med god effekt! Du giver ikke mere på selve nytårs dagen eller?


  • #9   12. nov 2020 Det gjorde jeg ved mine heste. Og de sov hele aften og natten med
    Men gørdet ikke ved kattene


  • #10   12. nov 2020 Okay tusinde tak! smiley

  • #11   13. nov 2020 Nytårs aften er bare ikke dyrenes dag - stakkels alle fugle - andre vilde dyr - vores tamme dyr Katte og Hunde.
    God ide som Anja skriver med dr bach rescure dråber - vi har tv tændt lidt højere end normalt og har rullet ned for rullegardiner - vi sidder selv og har en hyggelig stille og rolig aften. Vær selv rolig og giv ekstra kæl. smiley


  • #12   13. nov 2020 Sørg for gemmesteder (åbne skabe eks.), tænd for TV'et på en kanal der ikke viser rådhusklokkerne...
    Lys og gardiner for.
    Hvis du er hjemme, så bevar selv roen.
    Fyrværkeritræning er vist mest til hunde.


  • #13   14. nov 2020 Vi får beroligende fra dyrlægen til vores hund. Det kan man også få til katte.

  • #14   21. nov 2020 Jeg kan som Anja n anbefale bach rescue dråber, dog har jeg ikke prøvet det nytårsaften, for begge mine syntes fyrværkeri er vildt spændende, de sidder i vindueskarmen og holder øje med det hele smiley
    Men begge mine katte hader at kører bil og bliver vildt stresset, den gamle hyperventilere og savler af bar stress, det er så synd for hende, så nå hun skal til dyrlægen som ligger små 20 km væk, så får hun en godbid med en bach dråbe på og så stresser hun ikke, desværre virker de ikke rigtig på den yngste af mine 2, så hun hyler hele vejen og forsøger at bryde ud af transportkassen.
    Så jo der er blandet virkning, men vil stadig anbefale bach rescue dråber.


Kommentér på:
Nytårs aften

Annonce