512 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

VIGTIGT!!! ordentligt foder. VIGTIGT!!! ordentligt foder.

det er rigtig vigtigt at man får brugt det ordentlige foder til misserne.
for jeg har haft brugt det billige til min Robin hvilket har resulteret i dyrlæge regninger på ca 5200 kr. blot fordi at hans mest basale behov ikke blev dækket så hvis man gør det op i penge har det ikke kunnet betale sig.

han fik problemer med synet, balancen og han sov konstant.

og jeg har fået mig en stor lærestreg på mine kattenes bekosting og det skal ikke ske igen.

selvfølgelig er det ikke alle katte der reagere som Robin gjorde på det forkerte foder.

Men det er ikke forsøget værd.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VIGTIGT!!! ordentligt foder.
  • #1   11. jul 2008 Det er en af de få ting jeg ikke sparer på, det er foder til dyrene..

• #2   11. jul 2008 det gør jeg heller ikke mere for nu har jeg fået et ordentligt Rap over fingerne og håber kun på at andre kan lære af dette.

• #3   11. jul 2008 Hvad pokker har du fodret ham med, siden det er gået så galt?

• #4   11. jul 2008 jeg har desværre brugt det billige fra Lidl men nu er jeg gået over til noget special foder fra dyrlægen så hans depoter kan blive fyldt op det sjove er at Belle ikke har reageret på det men det gik meget galt med Robin... desværre.

• #5   11. jul 2008 Gud ved om det skodfoder ikke er tilsat taurin, siden din kat har fået problemer med synet? Jeg mener at have læst et sted at alt kattemad, der sælges i Danmark, SKAL indeholde taurin.
    Hvis dyrlægen er sikker på, at det er foderet der er årsag, så burde man vel gøre Lidl opmærksom på, at deres foder er for dårligt .. hmmm, men der skal nok være andet discountfoder der er ligeså slemt smiley

I hvert fald godt, du har fået din kat på noget ordentligt foder nu. Håber han slipper uden men.

Giv ham også noget kød og fisk, hvis han synes om det smiley

• #6   11. jul 2008 Ja, det rigtige foder er vigtigt.

Bladet "Tænk" har lavet en undersøgelse af forskelligt kattefoder, der kan købes i Danmark. De kom frem til at mange produkter har store mangler.
    Testen kan læses på Tænk's hjemmeside: www.taenk.dk , men kræver login.
    smiley

• #7   11. jul 2008 Lis D, ja, men vil begge problemer nødvendigvis opstå samtidig? Jeg tænker at det måske i dette tilfælde kun har ramt synet (hvilket jo da er slemt nok endda)

• #8   11. jul 2008
    tinka D
    mig og dyrlægen er meget sikker på at det er fordret for nu har han været på det andet foder i 1 mdr. og der er markant forbedring hos ham han går ikke ind i ting han er mere aktiv og han falder ikke så tit ned mere, han kan stadig godt snuble lidt en gang imellem men sket ikke i samme grad som før og dyrlægen mener at det kan være fordi at han er lidt klodset for det har han næsten altid gjort.
    de får begge hver dag kød da de ikke spiser vådfoder så de får kylling rejer osv. en gang om dagen som supplement.

• #9   11. jul 2008 Det lyder bare godt ,at han har det bedre nu smiley

• #10   11. jul 2008 under min uddannelse som dyrepasser mener jeg at have hørt at det stof taurin som bliver nævnt er et stof som katte ikk selv danner og derfor er det utrolig vigtigt det er i kattens mad. Hvis ikk kan ens kat, faktisk dø af det, og ligeledes spiser hunden kattens mad tager den utrolig meget på og bliver overvægtigt som bare fanden.

Kommentér på:
VIGTIGT!!! ordentligt foder.

Annonce