{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

Nogen der har købt kat i Spøttrup .... {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen .

Jeg ville høre om der er nogen herinde , der har købt langhårskatte af en i Gamle Spøttrup ?
Det var der jeg købte min Berta , hun var nok en bl af perser og skovkat .

Grunden til at jeg spørg er , Berta var meget tynd , filtret og da vi kom hjem viste det sig , hun var også urenlig , hun bor nu på landet , men går stadig ind og besørger flere steder , desværre .

Vidste godt at kattene trængte til både mad og kærlig pleje , men det viste sig at hun havde alt for mange katte , hun magtede dem ikke og havde slet ikke styr på hvem der var gravide , de gik jo bare sammen i kælderen .......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der har købt kat i Spøttrup ....
  • #1   12. jul 2008 ja jeg har da min dejlige pige derfra
    hun havde oz filtret pels
    og mider i ørerne
    hun fik penicilin og øredråber
    hun er nu en fin og rask lille main coon


  • #2   12. jul 2008 I <b>kælderen</b>?
    Hvordan i alverden kan man dog holde sine katte i kælderen? Stakkels pus!
    Sådan én som hende burde slet ikke have kat (eller dyr)!

    Poteknus herfra.


  • #3   12. jul 2008 Johanne - DK Azizam : Ja , hun havde ca 18-20 katte gående i kælderen .
    Det var en veninde der tog initertivet til at skaffen nogle af kattene nyt hjem , jeg betalt for Berta med 10 kg royal canin kattemad .

    michacat S : Dejligt at hun er blevet så fin og heldigvis ikke havde de store problemer .


  • #4   12. jul 2008 hun var oz for tynd hun vejede 2 kilo
    men ja hun er fin nu


  • #6   12. jul 2008 Berta var også meget tynd og dyrlægen vurderede at det ikke var hver dag , hun havde ku spise sig mæt .

  • #8   12. jul 2008 Ja tænk sig engang at det også foregår i Danmark.. Jeg troede kun at det var i Amerika... ja man har meget ondt af de dyr der bliver behandlet sådan..

  • #9   12. jul 2008 Rikke S : Jeg kan ikke melde hende , har ikke været hjemme hos hende , det var der nok en grund til jeg ikke måtte , så har ikke hendes adresse , men jo , stod det til mig , havde hun ikke dyr mere !

    Marianne H : Uha det sker oftere end vi tror ........


  • #10   12. jul 2008 Lulle er også kælder kat fra spøttrup.. har lige lavet hendes profil idag.. hun har herpes, var så knudret at hun måtte klippes, og drægtig var hun også..
    Synes selv hun er blevet rimelig pæn..


  • #11   12. jul 2008 anita O : Vil ikke kalde hende "back yard breeder" , hun magtede bare ikke tingene efter hun var blevet skilt og derfor tog det om sig .

  • #12   12. jul 2008 Nej , selvfølgelig er det ikke i orden at det går ud over kattene og da jeg fik afvide hun sku af med nogle af dem , ville jeg gerne hjælpe , det kostede mig 1000 kr at hente katten , 2500 kr i dyrlæge , en ny sofa (hun har overtisset min) og jeg gav 10 kg royal canin foder for katten , så havde hun da lidt til de andre .
    De kom ikke på internat , det koster jo penge , især da de jo ikke var neutraliseret og hun ville ikke aflive dem , for hun mente hun ku klare det .

    Det er en sørgelig og trist historie og havde jeg kendt sandheden , havde jeg aldrig hentet Berta derovre , hun havde været bedre tjent med at få fred (Fik afvide hun havde været ca 5-7 steder før mig og var kun 2 år )

    Det er en sørgelig


  • #13   12. jul 2008 anita O : Tak .....
    Ville bare høre hvor mange katte der var sluppet ud fra hendes kælder og hvem der ku reddes .


  • #14   12. jul 2008 Betina*nu med killinger* : Du skriver Lulle har herpes , hvad så med killingerne .............

  • #15   12. jul 2008 det har de jo også været udsat for smitte, håber jo at det hjælper at lulle forlod dem, så min anden kat tog over, men evt købere bliver oplyst om at de har været udsat for herpes smitte... men læste inde på en dyrlægeside idag - den kom frem da jeg googlede kat+herpes, at 90 % af katte har herpes virus i kroppen..... det er da helt vildt, men der stod også det smittede nemt, så det jo nok svært at udrydde...

  • #16   12. jul 2008 Betina : Håber på det bedste for de to små killinger :o)

  • #17   12. jul 2008 anita O : Det er også meningen , men vi ville gi hende en sidste chance , hvor hun ku gå ud og ind som hun ville , det har dog ikke hjulpet

  • #18   12. jul 2008 Ring da i det mindste til Dyrenes Beskyttelse og bed dem kigge forbi på adressen. Skilsmisse eller ej, konen bør ikke have dýr!

  • #19   12. jul 2008 tinka D : Jeg har desværre ikke adressen eller efternavn , mødtes med en veninde og "reddede" katten fra kælderen ........

  • #20   12. jul 2008 Jamen veninden eller nogen af de andre, der har reddet katte fra kælderen, må da vide hvor den kælder er. Altså nogen må jo have set de katte i den kælder.....

  • #21   13. jul 2008 Det er bla derfor jeg har oprettet denne tråd ............

  • #22   13. jul 2008 Heidi W,
    Din veninde må da vide, hvor den kælder er så?! Ellers så forstår jeg da ingenting. De 10 kg RC må jo på en eller anden måde være blevet fragtet hen til en adresse....

    Og hvad med I andre, der har katte fra denne skumle kælder - har I også fået overleveret kattene ude i byen eller hur?


  • #23   13. jul 2008 Har måske fået den rigtige adresse idag , men vil lige undersøge det lidt nærmere imorgen , inden jeg kontakter nogen om det ............
    Fortsættelse følger , når jeg ved noget ,o)


  • #24   13. jul 2008 anita O : Vil heller ikke hænge nogen ud , bare hjælpe kattene og da jeg som skrevet ikke ved om det er den rigtige adresse , kan jeg ikke ta kontakt til nogen , før jeg er 100 % sikker .

  • #25   14. jul 2008 Anita O skrev: **nejda vi skal intet have at vide**

    Jeg vil da gerne have at vide, hvad fortsættelsen bliver på det her (hverken navn eller adresse behøver jo at blive offentliggjort for det).

    Det, der interesserer mig, er, hvordan det går, når en kredsformand fra DB (forhåbentlig! snart) aflægger besøg på stedet. Hvis det står så ilde til, som man kan frygte udfra de omtalte kattes tilstand, så håber jeg sørme at resten af kattene kommer ud af den kælder!




  • #26   14. jul 2008 tinka D : Skal nok med en opfølgning , når jeg ved 100 % sikkert , at jeg har den rette adresse og kan gå veidre med det .

  • #27   17. jul 2008 Så er det med adressen tjekket , det var den rigtige og har givet "sagen" vidre , så håber snart de resterende katte får et godt hjem .................

  • #28   17. jul 2008 godt arbejde heidi. dejligt at du stadig kæmper for berta!
    kan godt være hun er skadet for livet, men det gør det da lidt bedre hvis hende der har gjort det mod hende bliver straffet og de andre katte reddet ud!


  • #29   17. jul 2008 Tak Nina ;o)



  • #30   17. jul 2008 Heidi W : **Så er det med adressen tjekket , det var den rigtige og har givet "sagen" vidre , så håber snart de resterende katte får et godt hjem .................**

    Det håber jeg også!

    Evt. tjek op med DBs kredsformand, hvad der videre sker - desværre har jeg indtryk af, at der ikke altid sker noget, når DB rykker ud. Men jeg håber det sørme!

    Og så håber jeg, at du får din Bertha på højkant.


  • #31   29. jul 2008 er der sket noget nyt i denne sag er kattene blevet reddet og er hende damen blevet meldt til DB

  • #32   29. jul 2008 DB er blevet kontaktet og de vil prøve at finde ud af hvordan det står til , så de har overtaget , mere ved jeg ikke ............

Kommentér på:
Nogen der har købt kat i Spøttrup ....

Annonce