Zalsa & Hulk problemer {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen,
har et lille problem, efter vi har fået hulk ind er zalsa blevet mere fraværende. hun kan ike få lov at lege uden at hulk kommer og tager det fra hende, vi kan ikke lege med hende uden hulk kommer og får skræmt hende væk, hun putter ikke på samme måde mere jeg er bange for at hun bliver mere og mere fraværende. han dominerer hende helt vildt. spiser hun af en skål med mad, så kommer han og skubber hende væk, så går hun over til den anden og så gå han fan*** og skubber hende væk derfra også. vi er begyndt at skubbe ham væk og skælde ham ud når han er for strid. han kan jagte hende rundt i lejligheden og jeg kan se hun ikke gider det. nogle få gange har hun hvæset af ham fordi hun vitterligt ikke gad mere. så stopper han også. og han ved også han ikke må være sådan overfor hende, for hver gang vi kalder hans navn eller går derud stikker han af.
jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre. jeg tror det jeg er mest bange for, er at hun bliver ligesom whitney var, bange og syg pga hun psykisk ikke har det godt . er bange for han dominerer hende for meget. vil jo ikke miste min dejlige putte pige, hun har den kæreste sjæl og det bedste sind, men er bange for at han får ødelagt det.
har jeg grund til bekymring ? er der nogen der har nogle foreslag ?? har virkelig brug for hjælp !!!!
kæmpe knus Anika. og misserne
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
I må IKKE skælde ham ud (lad hende om det). Det er faktisk det værste, I kan gøre, for I opnår KUN, at han bliver utryg og bange for jer.
Og så lige et forsigtigt spørgsmål:
Er I sikre på, at Zalsa kan høre eller har måske har nedsat hørelse?
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 26 Svar: 218
men ja hun er blevet udsat for en test dog var der nogle enkelte lyde hun ikke kunne høre, men det var få, hvor meget eller lidt hørelse hun har 100% det ved vi ikke. men høre det kan hun. er tydeligt at se når hun får ballade for at være på bordet. der kan man se hun ignorerer med vilje .
jeg syntes bare at det tit er så synd for hende. får hun får herken lov til at slappe af eller spise, hvis han ikke lige lyster det samme. og hvad angår at spise, gør det det ikke bedre at han også vil spise.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Katte ER bare selskabs-hyggespisere.
Jeg går ud fra, at den høretest, hun har været udsat for, er BAER-testen (en forkortelse for Brain-Auditory-Evoked-Response.)
Du skriver "... men høre det kan hun. er tydeligt at se når hun får ballade for at være på bordet. der kan man se hun ignorerer med vilje ."
Er du nu helt sikker på, at hun ignorerer med vilje, og ikke, fordi hun ikke kan høre?
Du skriver også, at det ikke er altid, hun hører, når I kommer hjem.
Jeg har googlet her til aften på døve katte, og generelt er svarene, at døve katte eller katte med nedsat hørelse som killinger kompenserer fint, når de er sammen med deres søskende, men bliver mere nervøse, jo ældre de bliver.
Karakteristisk er det også, at de især bliver direkte bange, hvis de bliver vækket ved berøring (og ikke lyd eller vibrationer), og at de derfor helst gemmer sig under f.eks. en seng.
Så alt i alt, er Hulk's opførsel helt normal, men det er Zalsa's altså ikke, men mon ikke, de finder melodien indbyrdes, som tiden går, det tror jeg.
Men som sagt, så opnår I kun noget negativt ved at blande jer og ved at skælde Hulk ud.
mar 2008
så har svært ved at tro hun er døv
mar 2008
mar 2008
Zalsa & Hulk problemer