{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
372 visninger | Oprettet:

Kattene er mir vækkeur! {{forumTopicSubject}}

Har fået to dejlige livlige killinger.. Vi leger med dem hele dagen og de leger med hinanden og er meget aktive syns jeg.. Aliigevel vækker de os hver eneste morgen imellem kl 6 og 7 om morgenen og det er lidt frustrerende når man har ferie og weekend.. har prøvet at lukke dem ud i gangen med adgang til stort badeværelse også hvor de tit leger både med tændt og slukket lys og alt deres legetøg men lige fedt hjælper det. Har også prøvet at lade dem blive i stuen/soveværelset om natten men de vækker os stadig mellem 6 og 7.. Er der nogle der har en løsning på mit lille problem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattene er mir vækkeur!
  • #1   17. jul 2008 Er det med miav osv de vækker eller ballade:)?

• #2   17. jul 2008 Ja, Indy mijaver helt vildt og hvis jeg har lukket dem ude af stuen skraber de på døren.. Har prøvet at lege ekstra meget med dem inden vi går i seng men det hjælper ingensteder :s hehe

• #3   17. jul 2008 Har samme problem for tiden, Misserne går amok kl 5, og ikke til at sove fra. Har gjort det, at de fik chancen om aftenen, så snart der var ballade, smed jeg dem ud af soveværelset. Den ene skraber så på døren og miaver, og det er altså tunge skrab da han vejer 7 kg. Jeg gjorde så det, at hver gang han begyndte, gik jeg op og åbnede døren, sagde et bestemt NEJ, og skubbede ham væk. Gentagelse af dette i ca 2 uger. I nat var første nat de sov igennem med os, ingen ballade, og fuld nattesøvn til mig - lækkert. Du skal bare være tåldmodig

• #4   17. jul 2008 Det gjorde mine også da de var killinger. Det bedste var at lege oppe i sengen kl. 5 om morgenen. De er alle vokset fra det og sover for det meste hele natten nu. Da problemet stod på var vi meget opmærksomme på at få dem afkrudtet inden vi gik i seng, med leg. Men det lyder som om du allerede gør?

• #5   17. jul 2008 vil sige mine gjorde det lige meget hvad. Jeg kunne tage det hvis det bare var i sengen, men det var i gardiner de legede og hev dem ned og skrabede på skabe. Det fik jeg altså nok af, fik ikke sovet ordentligt fra kl 5 til jeg skulle op kl 8. De skal bare lære, at skal de sove med jer, skal der være ro.

• #6   17. jul 2008 Ja, vi fiser rundt med dem og deres legetøj, især musen der piber når de dasker til den og drillepinden så de får brugt noget af deres krudt på spring osv.. I går legede vi med dem da vi kom hjem halv 1-1 og det er første gang vi har været oppe så sent med killingerne og vi legede og vi legede og håbede at siden de fik brugt noget krudt senere på aftenen, så ville de også sove længere men nej, i dag skulle vi vækkes kl 6, hehe..

• #7   17. jul 2008 Og det gør jeg bedst ved at lukke dem ude fra om aftenen når vi går i seng og næste morgen når de begynder at mijave og skrabe, åbner jeg døren, skubber dem væk og siger bestemt nej til de holder op?

• #8   17. jul 2008 sæt dem uden for soveværelset, så snart der bliver ballade, så de kan se sammenhængen mellem "straffen" og det de har gjort. De skal nok lære det, hvis du er tåldmodig. Tror mig, troede aldrig jeg fik de to vænnet af med ballade. Måske var i nat også bare et held.)

• #9   17. jul 2008 vil tilføje at jeg nogengange var ved at forlade hus og hjem:) Der drev mig til vanvid med alle de ulykker om natten, og det var så stressende at skulle holde øje med dem, samtidig med man skulle sove.

• #10   17. jul 2008 Det var det jeg gjorde. TIl sidste når han begyndte at skrabe/miave skulle jeg abre åbne døren, så var han væk. Du kan tro han viste godt at han ikke skulle skrabe/miave. Men hvis i gerne vil de sover med jer, så give dem chancen om aftenen også smid dem ud med det samme de laver ballade

• #11   17. jul 2008 Husker det ALT for godt. Jeg får start min nye lille killing og det bliver sikkert det samme med den. Da mine andre var killinger havde de det med at sove hele aftenen, så de rigtig var friske om natten. Jeg kom lidt baldrian dråber på deres legetøj og kradsebræt, for at få dem til at være aktive (de gad ikke rigtig lege om aftenen, var trætte). Jeg fik vendt deres rytme så de sover om natten.
    Men puha hvor bliver man træt i den periode det står på.

• #12   17. jul 2008 Ja tak, man får ikke rigtig sovet ordentligt efter de først har vækket en, hehe.. Må jo prøve mig lidt frem så smiley Tusind tak for alle de gode råd smiley

• #13   17. jul 2008 Maria L: Jeg gik bare og talte timer til jeg skulle i seng, fordi jeg viste at jeg bare ville få den ringeste nattesøvn! Og man ligger bare der halvtsovende og kan høre de lige så stille går igang med al slags ballade og man ligger og tæller til 10 for ikke at eksplodere i kæmpe raseri anfald:) Mine to er mine katte, men da jeg alttid er hos min kæreste bor de der. Han skal opkl 6.15, så følte altid det var min pligt at holde dem rolige der om morgenen, så var oppe og flytte gardiner, hjælpe den store op på skabet osv. Jeg var bare en gnaven gimpe kan jeg godt fortælle dig. Men ELSKER mine misser overalt på jorden, så der skulle jo findes en løsning:)

• #14   17. jul 2008 nej når det står på, at du lære dem det, vil der ikke være særlig god søvn, men du vil blive gald for du gave dig tiden til at opdrage dem lidt.

• #15   17. jul 2008 Min main coon Sille, havde en periode hvor hun væltede ting ned af hylder og jeg måtte stå op kl ged om natten, for at samle glasskår op, for at de ikke skulle skære sig. Hun var også helt vild med fyrfadslys, hun legede med dem og vaskede dem i sin vandskål. Ha Ha ja, nemt at grine af bagefter, men var temmelig træt imens det stod på.
    NU sover hun hele natten og står først op når vi står op.
    Hun er stadig glad for at vaske ting, så man skal passe på med ikke at lade indkøbssedlen ligge på bordet (en dag vaskede hun en regning, det var ikke så godt. Main coon katte er glade for at lege med vand.

• #16   17. jul 2008 Janni føler med dig (og selvfølgelig også med Nikoline) Det er hårdt ikke at få sin nattesøvn.

• #17   17. jul 2008 hehe tilfælde, det er også min maincoon der laver ballade:) Det kunne også gå an hvis det bare var hende, men hun får jo ham den gamle med på ideen, og han vejer jo som sagt 7 kg, og 7 kg kat i gardinerne, og løbende fra soveværelse til stue med fuld fart, det larmer altså!
    Synes nu ikke min hun vasker ting:) Men hun lader som om hun skraber deres vandskål til:) Ved ikke helt hvorfor.
    Men hun er vild med at lege i håndvasken hvis den er lidt våd:)

• #18   17. jul 2008 Jah, men de er jo dejlige alligevel selvom man bliver frustreret over den tabte nattesøvn.. Min kæreste er også ved at gå amok når han sover hos mig fordi de vækker ham, så for begge vores skyld skal der andre boller på suppen smiley

• #19   17. jul 2008 jah det er hårdt og katte vil jo helst ikke opdrages på, men det kan lade sig gøre.

• #20   17. jul 2008 Ja, de har så småt lært at bordene er forbudt område og at det kun er kradsetræet der må kradses i så mon ikke det andet også kan lade sig gøre smiley

• #21   17. jul 2008 Rottweiler starter også kl 7 (nogle gange halv 7) med at auuu'e (han kan ikke sige mjiav) men det er så min egen skyld, for når jeg går i skole, bliver han fodret kl 7 hver morgen, så han er vandt til det

• #22   17. jul 2008 Jeg krydser fingre for at de snart vokser sig fra det/ eller i finder en god løsning.

• #23   17. jul 2008 jeg bliver nød til at stå op kl 5 hverdag da min kærestre skal på arbejde og så er missen jo lysvågen men så leger vi i 1 times tid og så sover ve 2 på sofaen.....

det er sikkert forde i har givet dem en fast rytme fra da i ikke havede ferie. den beholder de jo selvom i har ferie de ved de jo ik...

• #24   17. jul 2008 Nej, det er ikke os for vi fik dem kun i lørdags.. Men håber vi kan vænne dem af med det.. smiley

• #25   17. jul 2008 mine gjorde det også da de var mindre.

de sidste to mdr. er de blevet rigtig gode til at sove når vi sover. eller hvis de skal lege så går de ind i stuen og tumler lidt.

Men som regel sover de fra vi går i seng til næste morgen når vores vækkeur ringer. Lige undtagen enkelte besøg af Balder ved min hovedpude. her skal han ligge elskes lidt inden han falder i søvn igen. men man vågner ikke rigtigt, bare lige nok til at klø hans vom lidt.

Gwen sover i benenden eller i en kurv ude i gangen når det bliver for varmt i sengen og vågner først når jeg kalder til morgen-putning *G*

De vokser fra det..bare rolig. de skal jo lige lære jeres rytme at kende.

• #26   17. jul 2008 min bliver først stille når han har fået sin mad XD

• #27   17. jul 2008 Gid mine ville det, men det er de ligeglade med.. Der skal bare larmes og leges på det tidspunkt smiley

Kommentér på:
Kattene er mir vækkeur!

Annonce