661 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Vil i lige se på deres vægt? Vil i lige se på deres vægt?

Misyas killinger er idag 6 dage gamle.
Jeg fik første fat i en vægt da de var 3 dage gamle så har desværre ingen fødselsvægt. Men har vejet dem hver dag siden dag 3.

Min sort sølv blotched tabby hunkilling tager bare så godt på. Fra 133g-170g, men min lille poly pige er kun vokset fra 107g-129g. Tror i jeg skal give hende noget ekstra erstatning?

Her kan i se hvordan de har taget på:

Vægt 3 dage gamle:

Hvid han: 107 g
Hvid hun: 113 g
Sort sølv poly hun: 107 g
Sort sølv blotched tabby hun: 133 g
Sort sølv han: 112 g

Vægt 6 dage gamle

Hvid han: 148 g
Hvid hun: 142 g
Sort sølv poly hun: 129 g
Sort sølv blotched tabby hun: 170 g
Sort sølv han: 151 g

Polypigen tog den ene dag kun 3g på, og den næste 13g

Har tænkt på at ringe til dyrlægen men ville lige høre ad herinde først.. da jeg har ringet til dyrlægen ca hverdag siden de blev født med div. spørgsmål ;O)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil i lige se på deres vægt?
  • #1   18. jul 2008 Regnede det lige efter og poly pigen har i det hele taget 22g på, på 3 dage
    Den hvide pige har taget 29 g på
    De sidste 3 ligger på omkring de 40 g

• #2   18. jul 2008 * Tina M *
    Er det rigtigt :O)
    Åhhhh.. du aner ikke hvor glad jeg er for at høre det. Jeg sad igår aftes og holdt de store væk fra en bestemt dievorte så den lille kunne ligge i fred og die fordi jeg var så bekymret :O(
    De slås jo allerede selvom de ikke kan se

• #4   18. jul 2008 Rikke S
    Tak for det. Der kan man jo tydeligt se at dene også tager meget forskelligt på.
    Dine vejer godt nok betydeligt mere :O)

• #6   18. jul 2008 Christina N: de to hvide, bliver de testet for døvhed? Snakkede jo lidt om det på min tråd igår:)

• #8   18. jul 2008 Jeg ser intet kriminelt i deres vægte.

Killinger tager ikke det samme på hver dag, nogle dage er der næsten stilstand og andre dage kan de tage et hop på 25 gram.
    Så længe det gennemsnitligt går fremad ville jeg ikke være bekymret.

Det jeg plejer at kigge på i forhold til killingerne når jeg overvejer at supllere med modermælkserstatning, er om de er små, runde og med fyldte maver. Min erfaring er også at sultne killinger skriger mere.

For mig er vægten en indikation af at de optager føde, og selvfølgelig en del af min generelle vurderingen af killingen. Men for mig tæller deres almene tilstand lige så meget. Hvis de er livlige, ikke skriger for meget, og små, tykke og runde, så ser jeg ingen grund til at gå i panik hvis det er en enkelt eller to dage det går sløvt.

Mine missemødre ligger gerne en del af tiden foran kassen i stedet for hos killingerne hele tiden, men det har mine killinger nu aldrig sultet af, og de har vægtmæssigt lagt over gennemsnittet for min race.

• #9   18. jul 2008 Krista N
    Misya går meget fra killingerne. Både for at spise og gå på bakken men også for bare at ligge i køkkenet og slappe af. Killingerne er i stuen. Hun går også ovenpå og i baggangen for lige at tjekke om der er nogen af de andre katte hun lige skal skræmme væk..

• #11   18. jul 2008 Krista N
    Det undrer mig også hun går fra dem. Men jeg kan jo ikke binde hende fast i kassen :O)
    Jeg prøvede at flytte dem ind i et værelse og lukke døren dagen efter de blev født (fordi hun var stresset af vores hund og andre katte), men hun blev ved med at kradse på døren og ville ud. Da jeg så åbnede døren løb hun hen hvor killingerne før havde stået så måtte stille dem tilbage i stuen

• #13   18. jul 2008 Altså jeg er blevet lært at står de på samme vægt mere end 2 dage eller taber sig så er det man skal støtte foder.. men ved ikk om det er sådan med alle racer..

• #14   18. jul 2008 •((¯`angelce - Nu m. sølv bebser´¯))•
    Hvis det forholder sig sådan har jeg jo ikke noget at bekymre mig for :O)
    Men vores racer minder jo om hinanden

• #16   21. jul 2008 Jeg kan fortælle det her går strålende med alle de små :O)

Idag er de 9 dage gamle og tager hver dag mellem 10-19 g på.

Vægt idag:
    Hvid han: 196 g
    Hvid hun: 181 g
    Sort sølv poly hun: 164 g
    Sort sølv blotched tabby hun: 209 g
    Sort sølv han: 191 g

Kommentér på:
Vil i lige se på deres vægt?

Annonce