{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

Mulig hårbold? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har en ny katteejer og fik dejlige Polly for tre uger siden. Hun er faldet rigtigt godt til, spiser godt, drikker godt - leger og er social.

Lige fra dag 1 har jeg dog bemærket at hun næsten hver eller hver anden dag laver en lyd i ca.30 sekunder. Det er som om hun er ved at brække/hoste noget op - mest sandsynligt et hårbold. Men der kommer aldrig noget ud - det er som om hun til sidst tykker og synker det. Få sekunder efter så ligger hun og spinner og er et hygge mus.

Er det her normalt? Hun endnu ikke kastet et hårbold ud. Giver hende malt hver dag og har også prøvet kattegræs, som hun ikke er så meget for.
Indtil videre er hun indekat, men regner med at hun får lov til at komme ud efter nytår når al det væreste larm er overstået. Så hun har ikke spist noget underligt ...

Skal jeg tage hende til dyrelæge eller?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mulig hårbold?
  • #1   26. dec 2020 Hej Irma.
    Ja det ville jeg gøre. Den skal måske alligevel vaccineres og og mærkes hvis den skal ud. ?
    Så skal du alligevel afsted smiley


  • #2   26. dec 2020 Hej, den er vaccineret og mærket og var hos dyrelægen så tidligt som i november. Mens hun var på internattet inden jeg adopterede hende

  • #3   26. dec 2020 Hvis det var mig ville jeg ringe og tale med dyrlægen om det snarest muligt smiley

  • #4   26. dec 2020 Hvis hun blot hoster som om hun skal kaste op et par enkelte gange og der intet kommer op, samt hvis hun ellers trives, så ville jeg ikke bekymre mig lige pt. Det er ikke unormalt at katte hoster som for at få hårboller løs og i mange tilfælde kaster de ikke op, mine 2 gør det også fra tid til anden, langt de fleste tilfælde synker de håndbollen og så kommer den ud med afføringen, kun de rigtig store hårboller kommer op.
    Men det er jo aldrig nogen skade at ringe til dyrlægen og høre deres vurdering.


  • #5   27. dec 2020 Jeg vil være bekymret fordi du siger det sker hver dag - hver anden dag.

    Mine er langhårede (semilanghåret) og kun den ene af mine har problemer med hårbolde og det er sådan en gang i måneden og selvom selve hårbolden ikke altid kommer ud så kommer der som minimum slim og væske op.

    Jeg syntes ikke det du beskriver lyder som en normal hårbold.

    For mig kunne det lyde som om at den måske sluger sin mad for hurtigt og det derfor af og til kommer op igen.
    Prøv med et foder-aktivitetsbræt eller en foderbold eller sådan noget hvor katten skal arbejde for maden og derved spiser betydeligt langsommere. Hvis ikke det gør kål på det så ville jeg helt bestemt snakke med dyrlægen om det.


  • #6   27. dec 2020 Tak, det kunne være det med maden for det sker ofte lige efter mad og hun spiser meget hurtigt. Og kunne spise hele dagen. Prøver med din anbefaling

Kommentér på:
Mulig hårbold?

Annonce