{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Bangaler og Russian Blue sammen? {{forumTopicSubject}}

Hej herinde og godt nytår smiley

Der er måske nogen der kan huske mig, da jeg i maj måned 2019 fortvivlet søgte råd herinde, da vores elskede russian blue killing måtte få amputeret sit ene bagben efter en nedfaldsulykke. Til alle jer der har fulgt med og været interesseret kan jeg sige at Chili stadig har det super godt her efter halvandet år. Hun får tjek hver 6 måned og er bare den sødeste, sejeste og kærligste lille kat.

Men, min kæreste er begyndt at få katte-skruk. Jeg har egentlig altid været en "en kats person", men tanken om at Chili måske kunne få noget selskab når vi er arbejde og det at vi begge elsker katte og med tiden også skal flytte til et større sted (vi har pt 80m2) er jo tillokkende. Vi ved at vi skal have en racekat, hvis det er. Men her kommer spørgsmålene til jer: For det første er jeg bekymret for om Chili vil blive jaloux eller ked af det, hvis hun får en ven som har 4 ben og kan noget mere end hun selv kan. Chili kan dog hoppe rimelig højt og er hurtig! Men tror I katte sammenligner sig selv med andre katte eller lyder det helt dumt? Det andet spørgsmål er så om det skal være endnu en pige-russian blue eller en anden race. Jeg har altid gerne ville have en bangaler (også med de udfordringer der hører med). Jeg har passet løver og servaler af flere omgange i sydafrika, så højt energiniveau skrammer os ikke og min kæreste er så god til at lege med Chili. Med tiden vil vi også gerne have et hus med have og her vil haven blive indhegnet uanset hvad pga. Chili. Har læst at de to racer er et godt match, men er der nogen herinde som har de to sammen og kan komme med nogle råd/beretninger?

Så ville jeg blive enormt glad smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bangaler og Russian Blue sammen?
  • #2   9. jan 2021 Jeg har ikke erfaring med de to racer. Men jeg har af flere omgange hørt problemer med forskelligt energiniveau på kattene.
    Den rolige bliver ofte overfaldet af den vilde i leg hvilket gør den stille kat både utryk og sur.

    Så man skal i hvert fald gøre sig nogle overvejelser i forhold til hvordan man vil beskytte den stille kat smiley


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 508
    #3   10. jan 2021 Jeg ville nok anbefale at finde en med samme aktivitetsniveau, som jeres russian blue.


  • #4   13. jan 2021 Desværre, jeg vil bestemt ikke anbefale en kat mere og slet ikke en. Bengal, som jeg ellers er dybt fascineret af. Jeg har to misser, Trine og Maggie. Trine er En toårig Ragdoll og Maggie er en ni måneder gammel Europe. Det er så svært at føre dem sammen..Trine er rolig og sindig og Maggie er hurtig og impulsiv. Trine er så frustreret over , at have fået Maggie. Nej , det må I efter min mening ikke byde jeres lettere handicappede kat og slet ikke en Stærk Bengal, i vil fortryde det.

  • #5   15. jan 2021 I skal have med i tankerne, at jeres trebenede med tid, vil få slid i sit bagben og så vil hun ikke kunne klare sig helt så godt i forhold til at hoppe, kravle løbe mm. i det tempo hun kan nu. Det bagben vil ældes hurtigere.

    En anden kat kan også være strid overfor en kat der hurtigere trættes pga. dens handicap. Forskellen mellem en med 4 ben mod 3 ben vil være der uanset hvilke racer man sætter sammen.

    Hvis i vælger en anden kat, skal i have en plan B, hvis det ikke går. Det ville være synd, hvis Chili vil begynde at gemme sig og bliver moppet.


  • #6   15. jan 2021 Tusind tak for alle jeres input. Vi er blevet enige om at hvis vi skal have en ny killing bliver det en hunkøn russian blue som Chili. Chili er vores elskning og hendes behov kommer først, det er sådan set hende vi også tænker på, med tanke på en ny killing. Så hvis de ikke kan sammen, skal vi nemlig have en plan b smiley

Kommentér på:
Bangaler og Russian Blue sammen?

Annonce