1.226 visninger
|
Oprettet:
Erfaringer m ændring i lejekontrakt? {{forumTopicSubject}}
Hej alle, jeg er ny her på kattegalleriet
Er endnu ikke katteejer, men glæder mig meget til at blive det en dag. Dette er min første oprettelse af emne.
Dog bor jeg et sted lige nu, hvor husdyr ikke er tilladt. Har ikke nerver til at "gemme" 1-2 katte.
Så mit spørgsmål er: Har nogle erfaringer med at kontakte udlejningsselskaber for at prøve at få ændret i lejekontrakten, så det er lovligt at have et eller flere (inde)husdyr? Eventuelt med en advokat til at føre ens sag?
Jeg mener så ikke private udlejere eller boligforeninger.
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 93
...det var desværre lidt det jeg frygtede. Søger steder hvor husdyr er tilladt. Har du personligt prøvet at tage kontakt til et udlejningsselskab? Hvis ja, hvad begrundelse brugte de for at afvise opfordringen?
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
jul 2008
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 39 Svar: 169
okt 2007
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
**her hvor jeg bor tillod de det i en måned for at "prøve" det om det kunne gå og alle dem der så har anskaffet sig hund eller kat skulle indberette det og nu har alle der har anskaffet sig hund eller kat fået en brev om at de skal finde noget andet at bo i hurtigst muligt...**
Gu skal de da ej! Jeg må simpelthen misforstå det der. Ik'?
Hvis jeg ikke har misforstået, så holder det der altså ikke i retten.
Man kan sgu da ikke lave prøvetilladelse med levende væsener altså!!!!
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
okt 2007
jo du læste rigtigt. det var godt nok lige inden jeg flyttede ind at de gjorde det. men en af mine kollegaer/veninder som har boet her i et par år hun har fortalt mig det og det har flere andre også fortalt mig så jeg tror sku den er go nok.
jul 2008
Hold da op, hvor en uetisk afprøvning. Hvilket selskab var det?
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Nu forholder det sig rent faktisk sådan, at hvis det på noget tidspunkt har været tilladt at holde kat, så kan udlejer ikke kræve at man skaffer sig af med den, selvom de ændrer reglerne. De har lov til at ændrer reglerne, men ikke med tilbagevirkende kraft! Så den historie tvivler jeg godt nok meget på, og hvis det passer har de retten på deres side. Der er ikke noget at komme efter.
okt 2007
Erfaringer m ændring i lejekontrakt?