416 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

er på grådens rand ,,, er på grådens rand ,,,

... jeg må gøre noget forkert !!!!
min kat tisser der hjemme i sengen (som sagt har han blærebetændelse) MEN han gør det ik hos mine forældre .. orrr dog nu når jeg er kommet hjem fra lille ferie og været her et par timer sku jeg ind og hente det tæppe de gamle har givet ham og sove på og JA ganske rigtig der lå en fin ny tissetår helt frisk.. der har intet været mens jeg var væk....'
Ved ik mine levende råd.. er så ked a det...
hjælp ....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er på grådens rand ,,,
  • #1   21. jul 2008 Han kan lugte hvor han har tisset, selv om du har vasket det.
    Du kan vaske i Rodalon eller eddikke for at fjerne lugten helt. Men vær obs, for Rodalon er giftigt for katte, så han må ikke slikke på det.

• #2   21. jul 2008 Din kat har både blærebetændelse og har været væk hjemmefra, begge to ting, som kan få den til at tisse udenfor.

Når en kat har ondt, når den tisser (og det gør det med blærebetændelse), så forbinder den for det første smerten med bakken, og for det andet kan den ikke holde igen, når den skal tisse, og det skal man som bekendt tit med blærebetændelse.
    Det gælder for katte som mennesker.

Så har den været væk hjemmefra og er kommet hjem igen.
    Den føler sig derfor utryg, og en måde at få tryghed på er, at den "blander" sin lugt med jeres, og uanset hvor tit man skifter sengetøj, er sengen nu engang det sted, der lugter mest at kattens mennesker.

Jeg tror, du skal væbne dig med tålmodighed og lad missen føle masser af tryghed (IKKE skælde ud), og også lade medicinen fik tid til at virke.
    Måske skulle du for en periode også stille en bakke i dit soveværelse.

Held og lykke og god bedring med ham!

• #3   21. jul 2008 hej mega-
    tusind tak for lindringen smiley
    havde slet ik tænkt den tanke at han kunne forbinde bakken med smerte... men han skider og tisser nu alligevel ofte i den - derfor det ikk rigtig gir mening...

kan jeg lukke ham ude fra soveværelset ? nu han er vant til at færdes i hele lejligheden ???? indtil vi er færdig med medicinen??
    kattebakken står ellers tæt på soveværelset .. på wcet (det går ud til soveværelset)

kan jeg gøre andre ting ?
    må indrømme det er super fustrerende ... der er mange der siger "det fordi du gør noget galt" ...

• #4   22. jul 2008 Karin - Det kan tit være rigtigt svært at forstå, hvad det er, vores katte prøver at "fortælle" os.

Hvor gammel er han nu? Er han mon ved at være kønsmoden?
    Hvis ja, kan DET også være en del af årsagen.

Jeg ville også forsøge at give ham en ekstra bakke et andet sted i huset, for mange katte foretrækker at tisse på et sted og besørge et andet, især når de bliver ældre.

Du kan også købe en Feliway til at sætte i stikkontakten. Den udskiller nogle stoffer, som har en beroligende virkning på katte, og Feliway Spray på de yndede tissesteder skulle afholde katten fra at tisse der, med mindre, tisseriet er seksuelt betinget.

Hvor gammel var han forresten, da du fik ham?

PS: Hvis det kan være dig en lille trøst, så gjorde mine hittekillinger det samme af og til, da de var ca. 5-6 mdr. gamle, men det fortog sig gradvist, og i dag gør de det ikke mere.
    Mine voksne katte kan skam også engang imellem lave en tissetår på deres liggepladser, men det er for at få det til at lugte af dem selv.

Du skal ikke bebrejde dig selv, for jeg oplever, du er parat til at gøre meget for ham den lille tissetrold.

• #5   22. jul 2008 .. ja vil gøre alt i min magt, for at få det til at fungere.... han ER jo skøn.. og så kommer den stædige ogs lidt op i mig hehe, kan ik være rigtig der ik findes en løsning smiley

jeg fik ham da han var 9 uger.. han blir snart 4 måd,,

jeg har sovet med ham i stuen i nat - der skete ingen uheld og han var på bakken to gange ....
    der må været et el andet over det soveværelse ...

jeg vil prøve at købe en bakke til og det feliway idag ..
    hvor ska jeg sætte den feliway til - soveværelset ? el bare stuen ?

Kommentér på:
er på grådens rand ,,,

Annonce