{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

arfaninger søges : ) {{forumTopicSubject}}

Hey
jeg er lidt tidlige ude, da jeg ikke er flyttet i nu, og ikke vil have en kat før jeg er flyttet.
men tænker at jeg vil have god tid til at finde den helt rigtige kat som passer til mig og Jeg til Den : )
jeg har været inde og læse om forskellige katte racer
og dem jeg er faldet får er Cornish rex,Hellig birma,Ragdoll,Maine coon,norsk skovkatte
jeg vil meget gerne høre om der er nogen der har afaringer med de her racer
og om hvor vidt du/i mener om de her racer kan være inde og alene katte, da jeg desvære kun må have en kat det sted jeg skal flytte hen. Det er planen at den nye lejlighed skal indrettes med gulv til loft klaterstativ en del hyller og skabe katten kan bruge, jeg har et dværg hamster der kan holde den med selvskab, og har planer om at købe et lille akvarium med fisk, og da min pension lige er gået i gennem, er jeg kun væk 3 timer hver anden dag.
vil meget gerne høre jeres afaringer med de her katte racer, og om i tror der er nogen af de her racer der vil kunne få et godt liv som inde og alene kat
Knus og Kram Michelle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  arfaninger søges : )
  • #1   27. jul 2008 Jeg har selv main coon katte og de vil egne sig dårligt til at være alenekatte. De er enormt selvskabelige og bruger meget tid på leg med hinanden. De kan sagtens være indekatte, hvilket mine er, men skal du kun have en kat, skal du nok vælge en anden end main coon katten.

• #2   27. jul 2008 Jeg vil som udgangspunkt aldrig anbefale kun at ha 1 indekat om man så er nok så meget hjemme.

• #3   27. jul 2008 Anne har ret, indekatte har det bedst når de er to eller flere. Race eller ej. Nu svarede jeg i det første jeg skrev kun om den race, jeg har med at gøre og main coon katten egner sig slet ikke til at være alenekat. Fisk og hamstre er ikke det samme som en katteven.

• #5   27. jul 2008 Hej Michelle!
    Du ønskes en god jagt på din kommende killing.!
    Det er rigtigt, at de fleste katteracer bedst egner sig til at være 2 sammen, MEN vi må ikke glemme at der i mange lejemål er begrænsninger til et husdyr! Jeg synes selv, det er som at stille sig selv ud som dommer-enten tager du to eller ingen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jeg har solgt killinger-fy- ud som alenekate, men har også gjort det til hjem, hvor killingen ville få selskab af en voksen kat hjemme.Jeg har også solgt en mormis med sammen med sin killing.
    Dem som er gået ud som alene katte, er såmænd blevet mega forkælede !!! Er f.eks. med på ferier.
    Hilsen Lone

• #6   27. jul 2008 hey og tak for alle de mange svar jeg ved godt at katte
    har bedst af at have en legekrammart men det er ikke en mulighed for mig, da det boliselvskab som ejer lejlighederne siger at man kun må have en kat. og syndtes det er en trist vejrdag uden en kat.
    VH Michelle

• #7   27. jul 2008 Hej Michelle. Det kan jeg godt forstå du synes, jeg ville heller ikke kunne leve uden mine katte (og hunde og heste). Du kunne prøve at forhøre dig rundt omkring, om der er nogle der har en voksen kat, der ikke kan med andre og altså ikke har et behov for andre kattes selskab. Som der er flere der skriver, så er det muligt at finde en.

• #8   27. jul 2008 Du kan vælge at købe en voksen kat der helst vil være indekat.

dem er der flere af her i markedet, eller på vildkat.dk.
    der er også dyrenetet og dyrenes beskyttelse.

nogle katte trives bedst alene, men langt de fleste er klart mere lykkelige når de er to.

jeg ville finde en voksen kat der trives bedst som enekat.

og held og lykke med jagten på den perfekte kat!

• #9   27. jul 2008 det var også lidt i den stil jeg tænkte
    altså det med at finde en voksen kat det ejner sig best til at være alene
    men da jeg for et par timer snakkede med en rigtig sød dame som har et lille stueopdrat med Cornish rex, blev jeg lidt i tvivl da hun mener at en af hendes rex drenge vil passe ind til mit hjem og jeg til den, eller hvordan man nu skal forklare det håber i ved hvad jeg mener.
    han er kun 8 uger nu så der går selvfølgelig et stygge tid i nu før han er gammel nok til at blive taget fra hans mor
    og det passer mig fint da jeg ikke har fået lejlighed i nu
    men de to spørgsmål jeg lidt går rund med i hovede er om jeg tør tage chance med ham den lille smuksak
    og hvordan jeg over hovede kan få ham hentet da hun bor meget langt væk fra mig, jeg kan ikke helt huske det men mener det var Loland eller noget i den stil og jeg selv bor i esbjerg,
    Venlig Hilsen Michelle

• #10   27. jul 2008 Jeg vil også tro, at en lidt ældre kat, der skal omplaceres netop fordi den klarer sig dårligt i en flok vil være det bedste valg.
    ellers ved jeg ikke, men perser, kan måske bedst klare sig uden selskab af andre katte? Det må perser ejere lige komme på banen med, men det første er nok det bedste.

• #11   27. jul 2008 Både min gamle Rag og den nye er i hjem hvor de er den eneste. Og jeg vil skrive under med mit blod på at de på INGEN måde har savnet en anden kat eller selskab. De får så rigeligt opmærksomhed fra undertegnede.
    Kan ikke rigtig anbefale dig én race, fordi jeg er meget ensporet, for mig er det kun Ragdolls der har interesse smiley
    De er superskønne og i særdeleshed egnet til et liv indendøre.

Main coons og skovkatte vil i mange tilfælde gerne være mere aktive end fx Ragdolls

At du bor langt væk er inden hindring. Jeg hentede Tulle langt væk, hun fik en samlet transporttid på godt 7 timer og det meste af tiden sov hun alligevel bare. Det er fordelen ved killinger, de går hurtigt trætte og sover tit meget af transporttiden. Resten af tiden kan de dog jamre lidt og være ulykkelige, men det er ingen problem.

Hvis hun bor på Lolland så tager du over Fyn, til langeland og færgen over. Og beder avler møde dig i færgehavnen, så er der allerede sparet en helvedes masse tid på transport over bro og halvdelen af sjælland smiley

• #12   27. jul 2008 Christina J

Neeej har du fået den lille Tullamore. Hun er bare så sød og lækker *S*

• #13   27. jul 2008 Anne R - Ja det har jeg, og hun er bare super skøn. Er sikker på hun er en værdig afløser efter jeg mistede Cash. Og hun er faldet godt til. Nusser rundt og pludre når hun er vågen, har allerede fundet en yndlingssoveplads under sofaen hvor der er lidt kølig luft fra loftvinduerne.

• #15   27. jul 2008 Lotte - Kender jo masser af folk der har andre racer,at jeg ikke selv har levet sammen med racen forhindre mig da ikke i at danne mig et indtryk af andres katte når jeg er hos dem. Og jo jeg synes at Main coons og skovkatte er meget mere aktive i at klatre og bruge energi end mine Rags har været.

• #16   27. jul 2008 Max-én-kat-reglen er desværre normen (og jeg er SÅ uforstående over den idiotiske regel). Hvad med at stille forslag i boligforeningen om tilladelse til at holde to neutraliserede katte?… Bliver du så nedstemt, jamen så må den rette kat for dig være en voksen kat (race underordnet) som er vant til og trives med at være ene-og indekat.
    For resten er der den fordel ved at anskaffe en voksen kat, at du kan vurdere dens personlighed.

• #17   29. jul 2008 mange tak for alle jeres svar :0)

Kommentér på:
arfaninger søges : )

Annonce