{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.554 visninger | Oprettet:

Nabo-kat tigger mad... {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Håber i har et godt råd til mig...

Mine katte er som sagt flyttet i udendørs voliere. Vi har rigtig mange katte i området, både udendørskatte og vildkatte, som synes det er meget interessant med de to nye katte, som er flyttet ind i "bur"...

Nu har der de sidste par uger været en rød hankat hjemme hos os hver aften, når jeg skal ud og fodre mine egne katte. Den kommer løbende så snart jeg kommer ud og jeg kan næsten ik komme ind i katte-volieret uden at den hopper med ind. Den mjaver helt vildt og er meget sulten. Vidste ik om det var en vildkat eller en nabokat. En aften forbarmede jeg mig over den og gik så lidt op af vejen med en håndfuld foder som den så fik der. Det var nok ik smart, for nu tror den jo den kan få mad af mig hver gang. Når jeg er inde i volieret står den og "skriger" udenfor. har aldrig set så sulten en kat. Den sluger sådan en håndfuld RC på 2 sek. Og vil ha mer og mer og mer...

I aftes fulgte jeg den så langt op af vejen med lidt mad i hånden for at få den væk hjemme fra os. Mødte så en dreng, som bor oppe af vejen, og spurgte om han vidste om det var nogens kat. Det var så åbenbart deres. De har 4 katte og 2 hunde. Jeg sagde så at den tigger mad hos os hver aften og om den ik spiser hjemme eller hvad. Han sagde så at de andre katte ik kan li den, så den får næsten aldrig noget når de blir fodret.

Hvad pokker gør man lige ved det...? Synes det er synd for den, men kan jo heller ik ha den rendende hele tiden. Hver gang jeg åbner døren står den udenfor, og det er ik smart når jeg skal ud og lufte rottweileren for hun angriber den hvis hun kan komme til det.

Nogle der har et godt råd...?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nabo-kat tigger mad...
  • #1   30. jul 2008 hvis du kan lide katten så tag den til jer?

  • #2   30. jul 2008 Det er jo nogens så det kan jeg ikke bare... Jeg kan godt lide den og vil jo gerne gøre noget for den, også derfor jeg har fodret den lidt ude på vejen selvom det jo ik ligefrem hjælper på at den kommer rendende. Så det er jo ik løsningen. Men mine egne katte kan bestemt heller ik li den. Hunkatten sidder og hvæser og blir meget sur når den står udenfor volieret. Tror ikke de kan med andre katte mine. De er jo voksne og kun vant til hinanden. Bare synd for den stakkels kat at den ingen mad får derhjemme...

  • #3   30. jul 2008 Tag en snak med ejeren om, at den har bedst af en omplacering. Stakkels kat, der ikke hører til nogen steder

  • #4   30. jul 2008 Synes bare det er for dårligt at de så ikke fodrer den særskilt fra de andre katte hvis de ik gir den lov at få noget... Men de er også meget specielle den familie og ik lige nogle jeg ville snakke med om det. Tror ik det ville hjælpe noget...

  • #5   30. jul 2008 Ja, det er synd for den.... Men som sagt er de ik nogle man kan snakke med sådan lige. De er nogle særlinge...!!! Tror ikke de behandler dyrene dårligt eller noget. Men man burde jo ligesom tænke så langt at man fodrede den kat alene så.

  • #6   30. jul 2008 Har virkelig aldrig set så sulten en kat. Den er totalt forslugen... Kan slet ik få nok. Og så er han den mest kælne kat jeg har mødt. Smyger sig op af benene og prøver at kravle op og spinder helt vildt. Tror ik den får megen opmærksomhed derhjemme...

  • #7   30. jul 2008 træls:/ Prøv at se om du ikk kan snakke med dem, det er synd for den kat. Måske de gerne vil af med den

  • #8   30. jul 2008 Ja, jeg må jo prøve at tage en snak med dem hvis den blir ved at komme ned til os for at få mad... Det er bare lidt svært sådan noget. Men de burde jo selv sørge for at den får noget jo... Stakkels lille sultne mis...

  • #9   30. jul 2008 Herregud - Sådan er "overskudskat" kunne jeg da ikke nænne at ignorere, når han er så sulten.
    Angriber jeres rottweiler også jeres egne katte?
    Hvis ikke, skal hun vel bare have at vide, det er "jeres" kat, og at den er tabu at røre. (Den er vel også i snor, når I går ud med den?)

    Hvis I har mulighed for at overtage rødemissen, ville jeg gøre det, og nægte ham mad, kunne jeg under nogen omstændigheder ikke, for det er jo af nød, han tigger.


  • #10   30. jul 2008 Ja, præcis.. Derfor har jeg også givet ham en håndfuld foder ude på vejen når han kommer. For jeg kan ik nænne andet når han står der og skriger. Jeg kan bare ik blive ved at fodre en andens kat. Synes ik det er rimeligt. men det er jo vildt synd at de ik sørger for at han får noget...

    Vores rottweiler kan SLET ik li katte. Hun hader katte. En af grundende til at kattene er i voliere hvor hun ik kan komme ind... Hun har lært at hun ik må gå derhen til dem. Men katte som går udenfor vil hun efter og hun er lidt svær at holde når hun får øje på en. Men hun er selvfølgelig i snor ja. Får bare et chok når jeg åbner døren og den der røde kat sidder lige udenfor, for det gælder godt nok om at holde fast i hunden så...


  • #11   30. jul 2008 Har bare ingen mulighed for at overtage katten, da mine egne ik kan li den, men tror umiddelbart heller ik de vil af med den... Og man kan jo ik rigtig få nogen til at hente ham, for han har jo et hjem. Han får åbenbart bare ingen mad der. I hvert fald ik nok så sulten som han er...

  • #12   30. jul 2008 KAtja: Det er klart at dine katte ik ka lide den røde den er jo inde på deres område =)
    DEt gælder tilvænding =)


  • #13   30. jul 2008 Ja, men jeg havde ik lige tænkt at jeg sku ha en kat mere... Synes også det ville være synd for den kat at blive sat ind i et voliere. Den er jo vant til at rende frit. Og den ville ik ku komme ind i huset, for der er hunden. Den ville kun ku være ude... Tror ikke mine egne katte ville vænne sig til en ny voksen kat. Slet ikke på så lidt plads som de har nu... Men jeg må jo bare være madmor for den røde kat så når dens ejere ik kan finde ud af at fordre den.

  • #14   30. jul 2008 hvis du ved der er nogen der ejer den, kan du jo ikke tillade dig at tage den til dig ..
    Så må du jo ringe til et dyre internat, så kredsformanden kan køre ud og kigge..
    & hvis du ikke tror den ejes af nogen, så aflever den ved et internat...


  • #15   30. jul 2008 Den har som sagt et hjem. Den bor ved en familie som har 4 katte og 2 hunde. Drengen som jeg snakkede med igår sagde bare at de ande katte ik kan li den så den får aldrig lov at komme til skålen når de får mad. jeg kan jo ik sige til dem at de så må fodre den et andet sted. Burde de jo selv ku regne ud. Håber det hjælper at jeg sagde igår at den tigger mad hos mig, men nu må vi se. Synes bare det er vildt synd at den er så ekstremt sulten....

  • #17   30. jul 2008 Årh, stakkels mis smiley Jeg ved godt at nogle mennesker kan man slet ikke tale til fornuft ... men måske kunne man alligevel gøre et forsøg på at få dem til at indse, at de altså skal sørge for at deres kat får noget at spise! Det MÅ de da kunne begribe. Jeg synes bestemt godt, at du kan sige til dem, at de skal fodre den kat lidt væk fra de andre katte.

    En mulighed er, at I får den neutraliseret og melder jer som foderværter (via Kattens Værn)

    Hvis I heller ikke selv har mulighed for at sørge for den, og katten ellers er sød og kælen, så er internat evt en mulighed. For hvis ejeren ikke sørger for noget så basalt som mad, så kan man jo egentlig ikke sige, at de ejer katten .... (det vil undre mig, hvis den er øremærket)



  • #18   30. jul 2008 Jeg tror ik den er øremærket nej, det er ingen af deres katte vist. Det er mit indtryk at de render mest ude, men de er ik vilde. De er alle meget kælne, kontaktsøgende. Ser dem tit gå med når de er ude og gå med hundene..

    Jeg sagde som sagt til sønnen igår at katten altså står nede ved os hver aften og vil ha mad og at den er meget sulten. Må håbe at han siger det videre og de gør noget ved det. Tror ik de er dårlige mennesker eller behandler dyrene skidt. Men de er ik så nemme at snakke med for de er vildt sære.


  • #19   2. aug 2008 Jaa det må du jo så håbe.. For selvom det er synd for katten, kan du jo ikke tillade dig at snuppe den..

Kommentér på:
Nabo-kat tigger mad...

Annonce