{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

Spørgsmål.om kattelem {{forumTopicSubject}}

Hej Alle jer med chip kattelem

Jeg er blevet adopteret af en lille hankatte killing, han er pludselig dukket op og så kan mit katteejere jo ikke lade være med at fodre ham, efter længere tids overvejelse og diskutering med mig selv, så er jo endt med at han får lov til at blive boende. Lige nu bor han for sig selv ude i vores tilbygning hvor han har fri udgang til udelivet, men det er jo pænt koldt nu, han klarer det dog fint har både læ og tørvejr samt lun isolering at ligge i.
Men min tanke er at hvis de 2 tøser kan acceptere ham så får han nok lov at komme ind på sigt.
Han vil blive kastreret, vaccineret og chippen i løbet af den næste måneds tid.
Her er det så at I kraft af han han altid har været vant til sin frihed så vil jeg under ingen omstændigheder fratage man den. Og så tænker jeg at det måske var en mulighed at erstatte et lille kældervindue med en chip kattelem, men jeg er jo ikke interesseret i at mine 2 tøser skal gå ud af den, så her er mit spørgsmål så, virker chippen/låsen begge veje, kan man lave kattelem sådan at kun den kat med chip kan komme ud af den og ind af den??
Jeg har nemlig en kollega som også har kat og kattelem, hun har også fået en tilløberkat og hun fortæller så at tilløberen godt kan komme ud af kattelemmen men ikke ind, jeg vil jo helst at kun min tilløberen kan komme ud og ind.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål.om kattelem
  • #1   12. feb 2021 Dejligt at høre at du tager dig af til-løber-katten smiley

    Ja kattelem med chip virker, så det kun er den kat med chip du har sat på der kan gå igennem.
    Men pas på når du køber den - for den lille udgave (til katte) er det er rigtigt at den kun virker den ene vej. smiley

    Så du skal købe den større udgave som også virker til små hunde - her virker chip låsen begge veje. smiley

    Her er link til den - den kommer jævnligt på tilbud (ikke på tilbud nu).
    https://www.zooplus.dk/shop/kat/kattenet_kattelemme/kattelem_kattedoer/mikrochip_kattelem/333579


  • #2   12. feb 2021 Tusinde tak Jette R, både for link og for det gode råd/ advarslen.
    Det svar var lige det jeg havde håbet på. Det er dog meningen at vi vil gerne hele haven ind, og så gør det ikke noget at Tøserne kan gå ind og ud af kattelemmen, men om vi får det gjort i år, er jeg ikke 100% sikker på, eller også bliver det først sidst på sommeren.
    Tak for hjælpen smiley


  • #3   12. feb 2021 Han er vel nok heldig han har fundet dig. Håber det kommer til at gå godt med ham.

  • #4   12. feb 2021 Kattelem med chip kan alle de katte gå ud af men kun den kat som chip til kattelem kan kom ind,

  • #5   12. feb 2021 Øv som jeg læser produktbeskrivelsen på den Jette R linker til så vil alle dyr altid kunne komme ud.
    Hmm det betyder jeg skal ligge hovedet i blød for så at finde på en anden løsning smiley


  • #6   12. feb 2021 Så har du læst forkert - Jeg har 2 stk. og det er kun de dyr med chip du har kodet ind - der kan komme ind og ud.

    Den indbyggede sensor læser din hunds eller kats chip. Når den engang er gemt, åbner SureFlap-lemmen kun for dine kæledyr. Fremmede katte eller andre uønskede besøgende kan ikke trænge ind i dit hjem. Alternativt kan du også bruge lemmen sammen med det medfølgende RFID-halsbåndvedhæng.


    Så kan du sætte koden i 5 positioner

    5-vejs lukning:

    Position 1: ind og ud (normal drift / standardindstilling)
    Position 2: kun ind
    Position 3: kun ud
    Position 4: helt låst
    Position 5: indstilling af åbne- og lukketider (udgangsforbud)


  • #7   12. feb 2021 Tro du har læst denne - (Selektiv adgang: ikke alle dyr kan gå ind, men alle kan komme ud).
    Svært at forstå når de skriver sådan - men det er dig der sætter koden/låsen.

    Når jeg har lukket mine katte ind for natten - sætter jeg den på lås for at komme ud - og så kan de ikke komme ud.


  • Dorte  H
    Dorte H Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 25
    #8   12. feb 2021 @Jette R - jeg læser det nu også som om der kun er mulighed for individuel indstilling for indgang i den linkede model: Selektiv adgang: ikke alle dyr kan gå ind, men alle kan komme ud

    Der kan ganske rigtigt låses for udgang, men det er også for alle...

    Vi har selv XXL modellen i HUB-udgave, og den kan netop kun skelne udefra - man skal vist ud i dual-scan modeller for at få den ønskede funktionalitet.


  • #9   12. feb 2021 Ok Dorte H.
    Det er fint - som jeg skriver har jeg selv 2 stk. og når jeg sætter den til at de ikke skal kunne komme ud eller ind - Så virker den - ingen af mine katte kan hverken komme ind eller ud.

    Så kan andre dyr heller ikke få den åbnet. (hverken den ene vej eller den anden vej) - Mine virker med stor tilfredshed. smiley


  • #10   12. feb 2021 Jette R jeg har netop læst det du selv skriver, jeg kan vælge at katte kun kan gå ind eller ud, men jeg vil jo netop at 1 kat med chip altid vil kunne gå både id og ud og 2 katte uden chip aldrig skal kunne komme hverken ind eller ud, og det læser jeg ikke er en mulighed ud fra de 5 trin der nævnes.
    Men tak for forsøget.


  • #11   12. feb 2021 Britt L
    Jeg håber han også syntes han er heldig når han er blevet fixet smiley

    Han er en super sød og kælen killing, da han dukkede op under vores terrasse græd og græd han, han var skrækslagen og der gik 14 dage før jeg blot kunne røre ham 2 sekunder bag øret, yderligere 14 dage gik før jeg kunne kæle ham rigtigt i et par minutter, dette til trods for at jeg har fodret ham siden dag 1. Nu der danser han rundt om mine ben og kommer når jeg kalder, han har fuldstændigt adopteret mig smiley smiley


  • #12   12. feb 2021 Ja Tak.
    Men du kan sætte den til kun 1 kat selvom du har 3, så er det kun den kat der læst ind - som kun kan gå ind og ud.
    Så er der låst for dem som ikke er læst ind.
    Men ok det er en dyr kattelem - og jeg tjener ikke på den så..


  • Jens H
    Jens H Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 12 Følgere: 1 Svar: 2
    #13   12. feb 2021 Jeg ser lige jeres sti, og vil bare sige at min katte lem også er en af de dyre fra SureFlap den er udstyret med to elektroniske stopklodser på hver side af lågen og kan styres til at være åben eller lukket men kun får de katte der har chip som jo skal være indlæst altså den virker som Jette R siger, Ganske fortrinligt smiley

  • #14   12. feb 2021 Jeg er sådan set ligeglad med prisen, jeg skal blot være 100.000% sikker på at den kan virke til mit behov før jeg køber noget. Men jeg vil granske lidt mere og se om jeg bliver klogere
    Tak for jeres erfaringer og input smiley


Kommentér på:
Spørgsmål.om kattelem

Annonce