{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.122 visninger | Oprettet:

Indhegning af terrasse/have {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Den 1. februar flyttede jeg i en ungdomsbolig med en lille terrasse/have, og den skal naturligvis indhegnes, så Amigo og Chico kan nyde udelivet i sikkerhed smiley

Jeg har kigget på katteindhegning.dk, og det har givet mig lidt inspiration, men jeg er stadig meget i tvivl om, hvad der helt konkret kan lade sig gøre i netop min have. Har nemlig ingen erfaring overhovedet og ingen i min omgangskreds, der kender til katteindhegning. Derfor håber jeg virkelig, at der er nogen herinde, der har mulighed for og lyst til at hjælpe med gode ideer og ikke mindst, hvordan man fører projektet ud i livet smiley

Jeg har vedhæftet et billede af haven og kan også lige skrive målene:
Skellet mellem min nabo og jeg er 3 meter langt, og langsiden er 4 meter lang.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indhegning af terrasse/have
  • #1   21. feb 2021 Hvis du ikke selv har nogle håndværker-evner ville jeg finde en der kan hjælpe med som minimum at lave trærammen.
    Det er et STORT projekt at lave en indhegning/voliere.



  • #2   21. feb 2021 Men ALT credit til at du vil lave det.
    Jeg har selv voliere på 11 m2.

    Men jeg var aldrig kommet i mål uden hjælp fra min far smiley


  • #3   21. feb 2021 størrelsen er fin
    du sætter et par stolper i og nogle lægter på. og så net på.
    er der hegn indtil naboen også?
    det behøver jo ikke at være helt vildt indviklet.

    jeg har haft en løbegård på 2x2 det var bare 4 pæle i jorden. lægter foroven og forneden og så net på.
    valte så at lægge en række trapetzplader så de havde lidt tørt

    nu har jeg en over 40 m2 løbegård. Men der var lavet terrasse i forvejen, så det var bare at sætte nogle stolper fast og så net og tag på. der er så plader på det halve.
    så har vi så også tørresnor og et hyggehjørne i løbegården. Ud over kattenes legeplads

    har haft en på 3x3 som var lavet liggende på fliser.
    og så havde jeg en lille i forbindelse med at vi boede i sommerhus. den var 1 meter høj og vel 2x2 men kattene nød det. Og det er det vigtigste



  • #4   21. feb 2021 Min have er hegnet ind med metal stænger, trådhegn og jeg har brugt elstrips til at sætte hegnet fast med, jeg har 2x 90 cm oven på hinanden, og tidligere havde jeg bukket de øverste 3 cm ind, så mine drenge ikke forsøgte at kravle ud.
    Forhaven er også meget simpel lavet, men da der ikke er hæk alle steder, har jeg brugt runde trykimprægnerede “stolper”, trådnet 5x5 cm, her har jeg så sat nettet fast med kramper, og bukket ind i toppen,,, og helt vildt, jeg har lavet en låge, så jeg kan komme ind og ud af fordøren smiley
    Jeg har købt det til forhaven på hegnslageret, det var billigere end den lokale XL.
    Når du køber kraftigt trådhegn, skal der ikke så meget til, at holde det, og et buk holder sig selv oppe, og min erfaring er, at kattene ikke kan lide, at hegnet gynger lidt, så kommer de hurtigt ned.
    Med alderen er Mitti stoppet med de små ture i nettet, som mest var fordi der var noget som skulle undersøges.
    Jeg har ikke så fint et hegn som mellem dig og naboen, min datter har fast hegn til naboerne, og hæk i front, med trådhegn, hendes tidligere kat havde nogle smutture, aldrig ved hæk/trådhegn, men ved de faste hegn, så jeg foreslår du sikre godt der.
    Ps jeg har pløkker og sten som forhindre kattene i, at komme under hegnet .


    profilbillede
  • #5   21. feb 2021 Luna: Tænker helt klart også, at jeg skal have nogen til at hjælpe mig smiley

    Anja: Der er ikke hegn ind til naboen endnu. Det hegn, der kan ses på billedet, er faktisk ud mod vejen. Bor nemlig i endeboligen. Snakkede lige kort med min nabo i dag om at blive enige om et hegn i skel, og det bliver højst sandsynligt noget lamelhegn. Tænker på, om jeg så kan kattesikre det med nogle udhæng? Og om jeg kan gøre det samme med det hegn, der allerede er? smiley

    Jette: Bare for at være sikker på, at jeg forstår det rigtigt: lavede du udhæng ved at bukke trådhegnet, og i så fald, hvor langt blev udhænget? Tænker netop også, at det bliver sværest at sikre de faste hegn. Når jeg går tur med Amigo og Chico, hopper de i hvert fald let og elegant op på både lamelhegn, plankeværk og stålhegn smiley Men vil et udhæng være nok til at holde dem på terrassen?


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
  • #7   21. feb 2021 For snart 2 år siden fik jeg hegnet det meste af haven ind, med hjælp fra mine 2 sønner. Det var et stort arbejde. Meget vi skulle sætte os ind i og vi var vildt trætte undervejs. Har aldrig fortrudt. Det er skønt at Tinka kan være derude med os og på egen pote, når vi synes det er for koldt smiley
    Som Jette, så købte jeg tråd hos Hegnslageret 5x5 cm. Har indfald i toppen, samme type både på det nye trådhegn og på de hegn, som allerede eksisterede. I bunden er der enten fliser eller tråd 10-15 cm i jorden sat fast med pløkker.
    Jeg har strøm- og jordtråd på indfaldet. Tinka har aldrig ramt det. Hun klatre i alle typer af hegn, men ikke længere end til indfaldet, så det er måske nok. Jeg valgte bare at gå både med livrem og seler smiley
    Du får lige et par billeder...


    profilbillede
  • #8   21. feb 2021 Her er det tydeligt, at der er flere typer hegn, selv naboens carport blev sikret...
    Billedet er taget da det lige var lavet.


    profilbillede
  • #9   21. feb 2021 ... og her sidder Tinka så og nyder haven smiley

    profilbillede
  • #10   21. feb 2021 Ups der manglede et 0 smiley det er selvfølgelig 30cm og ikke 3, det har været nok til mine katte, men nok ikke til alle.
    Forskellen på fast hegn og trådhegn er, at de kan lande på et fast hegn, men ikke på et trådhegn, og det er ikke sjovt når det gynger, og hænger ind over hovedet på dig.
    Men når det så er sagt, så har jeg set min datters kat, klatre baglæns med hovedet ned ad og gå armgang, for at komme uden om sikringen af et træ, han var så dygtig, at det endte med, at det blev terrassen som blev indhegnet, der var jo tag på, nu er han så borte og medkatten afprøver ikke grænserne, men nyder at være i hele haven igen.


    profilbillede
  • #11   21. feb 2021 Janne: Måske er det noget ala det, jeg skal ud i. Det ser i hvert fald rigtig sikkert ud smiley

    Li Lot: Hold da op et stort arbejde, I har gjort smiley Men kan sagtens forestille mig, at det må være det hele værd. Det er godt nok også et flot klatretårn i midten af haven. Kan godt forstå at Tinka nyder det smiley

    Jette: Ah, det giver super god mening, at det ikke er særlig nemt og behageligt at klatre i gyngende hegn med hovedet nedad. Din datter har godt nok haft noget af en udbrydderkonge smiley

    Tusind tak for jeres inputs - det hjælper virkelig meget!


  • #12   22. feb 2021 Li Lot:
    Får du ikke fremmede katte ind i haven?

    Jeg lavede voliere i sin tid fordi jeg jo har fertile katte, så det var mit mareridt at få en fremmed kat ind, ikke kun pga killinger men også i forhold til slåskampe.

    Og kommer de først ind i din flotte fæstning ser det ikke ud som om de kommer ud igen. Men de kan måske ikke komme ind? smiley


  • #13   22. feb 2021 Tak Victoria - og ja, hun er også glad for sit klatretræ/tårn smiley

    Luna, vi har aldrig haft fremmede katte på den "forkerte" side af hegnet. Strømmen skulle også gerne forhindre det. Hvis vi skulle være væk i flere dage, så ville jeg alligevel lade porten stå åben, så ingen fremmede katte bliver fanget. Det ville være synd.

    Tinka er steriliseret, men alligevel er der en stor rød hankat, som går forbi i indkørslen næsten dagligt, og den får skæld ud af hende, og kommer han for tæt på, så får han øretæver af hende. Hun stikker poterne ud igennem hegnet og bokser smiley


  • #14   22. feb 2021 Li Lot:
    Dejligt i ikke har haft besøg af bogen fremmede.
    Jeg kunne nemlig godt drømme om indhegning frem for voliere men tør bare næsten ikke med en fertil kat. Det er SÅ! Dyrt hvis ens hunkat bliver parret med en tilfældig hankat. smiley


  • #15   22. feb 2021 Jeg kender opdrætter som har haft besøg, og det trods el i toppen, en fertil hankat vil gøre næsten hvad som helst fro damer smiley min opdrætter oplevede noget ret slemt,, nemlig en hankat som var kommet ind til 2 mødre som havde valgt, at hjælpes ad med killingerne, det blev til kamp, og to killinger som måtte aflives, og 2 mødre som mente det var den andens skyld, de tålte ikke hinanden, og måtte skilles, som virkelig skilles, og killingerne blev del op, selv da killingerne var væk igen, kunne de 2 damer ikke være sammen.
    Så har man opdræt er det noget andet end os med kastrater.
    Min datter har også haft katte inde i haven, men hun måtte lukke dem ud midt om natten, for at få ro på sine katte smiley vi har virkelig mange udekatte her, og nogle er ikke passet så godt, folk er flyttet eller taget på ferie, nogle tror det er ok, at læsse katten ud om morgenen, tage på arbejde og komme sent hjem, i mellemtiden har katten intet ly (de fleste steder) og hverken vådt eller tørt, og så kan de jo godt se om andre vil give lidt, og de kan altså lugte, at der er katte og kattemad inden døre.
    Mine får ikke mad i haven af samme grund, men igen jeg har ikke fast hegn, når der har været besøg af kat ved min datter, er de kommet over taget, eller skuret, og de har brugt det faste hegn til at komme der op, hun bor også i rækkehus, så er de oppe på taget er det jo ingen sag, at hoppe ned i hendes have, men op kommer de så ikke, på grund af kattesikringen.


  • #16   22. feb 2021 Puha Jette for en gyser.

    Jeg tror jeg holder mig til ideen om Voliere, selvom det desværre skaber sine begrænsninger for størrelsen smiley


  • #17   22. feb 2021 Luna, jeg forstår dig virkelig godt. Det er bare noget helt andet med fertile katte.

    Jette, sikken en historie med killingerne og deres mødre smiley

    Her har vi også sikret med strøm ved tagene. Måske har det været med til at forhindre ubudne gæster. Ved tagene er der nogle steder indfald som ved hegnet og som på billedet her, hvor der er strøm- og jordtråd over tagrenden på baghuset. Hegnet og lågen er mod indkørslen.


    profilbillede
Kommentér på:
Indhegning af terrasse/have

Annonce