{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kastering af hankat??
  • #1   3. aug 2008 okay jeg ville gøre det når han stadig er killing, min opfretter vil helst ha jeg venter til han er 6 månder og det vil min dyrlæge også.
    min opdreter siger nemlig ar bengal bliver tidlog kønsmoden.

• #2   3. aug 2008 ej okay der skal altså står opdretter

• #3   3. aug 2008 Det er bedst at kastrere før katten bliver kønsmoden. Ingen grund til at vente. Men det er da min oplevelse at langt de fleste strinte-katte holder op med at strinte når de bliver kastreret. Men du kan ikke være sikker - nogle katte fortsætter (men så holder det i det mindste op med at lugte så fælt).
    Jeg kender en kat, der blev neutraliseret, da han var 9 år, og der har intet strint været siden smiley Også de internatskatte jeg har mødt, er holdt op med at strinte efter kastration (dog har jeg selv haft en der blev ved). Så hvis du spørger, fordi du har en voksen strintekat, så vil jeg mene der er gode chancer for at han stopper stinteriet efter kastration.

• #4   3. aug 2008 Tinka D: neej har ingen voksen kat skal ha min en lille mis til sep men min opdrette vil ha jeg venter til han er 6 månder? og det synes min dyrlæge også jeg skal.

• #5   3. aug 2008 Nå sådan, hvis din dyrlæge foretrækker at katten er 6 mdr. så synes jeg da bare du skal bestille tid til kastration på hans 6 måneders fødselsdag. Jeg vil da tro det er tidsnok.... hvis du vil have det gjort før, så kan du nok finde en anden dyrlæge.

• #6   3. aug 2008 min blev kasteret som 4 måneders, og det tog han ikke skade af..

man kan også kastrere dem allerede som 12 ugers uden problemer

• #7   3. aug 2008 okay ja så tror jeg at jeg venter. kan jo høre min dyrlæge når jeg få ham hjem skal alligevel ha ham ned til en tjek så jeg få ham registret hos min dyrlæge. så kan jeg jo høre om han vil gøre det ekller om jeg skal vente til han bliver 6 månder

• #8   3. aug 2008 TJ. ja min min opdretter vil helst ha jeg venter og min dyrlæge sagde det samme.

• #9   3. aug 2008 det lyder mystisk. de fleste opdrættere ønsker at neutralisere inden killingen forlader opdrættet for at undgå uønskede killinger senere hen. hvad giver din opdrætter som grund?
    tidlig neutralisering har flere fordele. blandt andet hurtig sårheling

• #10   3. aug 2008 Det er også de færreste killinger der er kønsmodne i 6 mdr. alderen selvom der er undtagelser. Man er som regel ikke i tvivl om hvornår ens hankat begynder at blive kønsmoden for så ændrer dens urinlugt sig og kommer til at lugte mere som hankattestrint. Men det lyder fornuftigt at du vil have ham kastreret for det får man de mest kælne og rolige katte ud af.

Og forresten tillykke med din nye killing han er vel nok smuk og dejlig smiley

• #11   3. aug 2008 er bengaler ikke tidligt ude lige siameserne er det?

• #12   3. aug 2008 Marlene A. Jeg har købt han som selbskabs kat jeg kunne også købe ham som avls kat og så betale mere for ham. men når man køber ham son selbskabs kat skal man kasterer han, men hun vil helst gerne ha jeg gøre det når han er 6 månder og det står også i kontrakten. Det er hvis også noget med at i sverige at mange dyrlæger ikke kasteret dem før de er 6 månder kan måske være derfor hun også siger det??

Tina D:okay. ja mange tak glæder mig også hel vildt til jeg skal hente han i sep.

• #13   3. aug 2008 jo min opdretter sagde også han de var tidlige om at blive kønsmoden??

• #14   3. aug 2008 Jeg skulle også lige se ham. Hvor er han fin! Og med ører der er store nok til øremærke. Jeg synes, det er optimalt at kastrere, når ørerne er store nok til tatovering (èn gang narkose, og to fluer med ét smæk smiley )

• #15   3. aug 2008 hvis du skriver under på at gøre det med 6 mdr er det selvfølgelig det du skal. altså kastrere med 6 mdr. mange dyrlæger neutraliserer ikke før fordi det er mere besværligt for dem, men katten har nogle fordele

• #16   3. aug 2008 he he ja hans øre er i hverfald ikke små he he.
    Han er chippet og øremærkede når jeg få ham hjem.

• #17   3. aug 2008 Ja hun sagde dog godt at jeg godt måtte gøre det før han var 6 månder men at hun helst ville ha jeg ventet.
    men må høre min egen dyrlæge når jeg få ham hjem om han vil gøre det så må han jo kunne vudere om han synes han er stro nok.

• #18   3. aug 2008 ja- jeg er heller ikke med mere.

• #19   3. aug 2008 **Han er chippet og øremærkede når jeg få ham hjem.**

Ja, så forstår jeg godt nok ikke opdrætteren. Hvis han er øremærket har han jo været i narkose, og så er det da fjollet ikke at kastrere samtidig. Kan ikke forstå at man ikke vil spare katten for en gang narkose. (Men måske svenske dyrlæger ikke kastrerer tidligt....... )

• #20   3. aug 2008 haha marlene (du var nok hurtigere, end jeg nåede at rette mit indlæg)

• #21   3. aug 2008 tinka D: hihi.... jeg tilføjede heller pga dig, så kunne ikke forstå du pludselig var kommet bag i køen :O)

• #22   3. aug 2008 Har høre at i sverige at det er svært og finde en dyrlæge som vil gøre det før de er 6 månder.

• #23   3. aug 2008 vi tænker at det er helt hen i hegnet med narkose 2 gange. smartere at begge dele( kastrering og mærkning) foregår samtidigt for at undgå narkose mere end højst nødvendigt, da det er en stor belastning for katten.

• #24   3. aug 2008 når kastrering kan vente kan øremærket vel også...

selvfølgelig er det ikke sikkert du ved hvad din opdrætter tænker, men det er altså ret mærkeligt. eller bare udansk om ikke andet :). det er ihvertfald ikke god kotume herhjemme at lade katte komme under narkose med så kort interval medmindre det er noget akut.

• #25   3. aug 2008 ja jeg kan godt se det med to nakoser. hmm jeg må lig snakke med hende igen.

• #26   3. aug 2008 Så har jeg skrevet en mail til min opdretter. Så håber bare at hun vil gøre det samtidige med han bliver øremærkede.

• #27   3. aug 2008 Jeg synes det er fint at chippe katten så hurtigt som muligt (det kræver jo ikke narkose) og så har man da en smule sikkerhed, hvis katten skulle blive væk.

Men mht. øremærke ... hvordan er det med svenske øremærker? Det må vel være en anderledes talkode end her i dk. Jeg ville synes det var bedre at vente med at få katten øremærket til den alligvel er i narkose når den bliver kastreret. Og så får den et dansk øremærke. Tænker at det er mest praktisk ift. registrering i katteregistrene...

• #28   3. aug 2008 Kan man ikke få den over i det danske katteregister hvis det er øremærkede i sverige??

• #29   3. aug 2008 naja herinde på KG har 2 svenske bengaler. prøv at snakke med hende. hun må om nogen vide besked mht. mærkning indførelse af kat fra udland mm.

• #30   3. aug 2008 (link fjernet)
    naja´s profil, hvor der også er link til hendes hjemmeside

• #31   3. aug 2008 åhh ja hende har jeg spurgt noget før, jeg skrive lige til hende.

• #32   3. aug 2008 ja han bliver chippet og øremærkede og få pas inde jeg henter ham samt rebis vacc. Men om han kan blive regestrert i dansk katte register når han er svensk øremærkede??
    Jeg har fasanvejsdyrelæge jeg ringet og spurgt om hvor gammel en hankat skulle være for at blive kastereret og der sagde hund 6 månder da der sku være noget og tage fat i??

• #33   4. aug 2008 okay har snakkede med hende og han bliver ikke øremærkede mig som havede misforstået men han bliver chippet.

• #34   4. aug 2008 Mine to drenge blev kasteret da de var 11 1/2 uge gamle der blev de også chippet, så fik jeg dem hjem da de var 13 uger. Der har aldrig været problemer af nogen art. Jeg var også betænkelig i starten, men det kunne ikke have gået bedre.

Kommentér på:
Kastering af hankat??

Annonce